جزئیات رفتار مغرضانه در نپذیرفتن هواپیمای ایرانی : مدیرکل روابط عمومی هما با ...



رفتار آلمانی ها با ایرانی ها , هواپیمای ایرانی , رفتار زنان ایرانی

مدیرکل روابط عمومی هما با اشاره به رفتار مغرضانه سعودی‌ها در نپذیرفتن هواپیماهای ایرانی به فرودگاه‌های این کشور، به غیرمنطقی بودن دلایل عربستان اشاره کرد و گفت: روز گذشته و پس از نپذیرفتن بوئینگ747هما در جده، وزارت امور خارجه پیگیر مسأله شد و زائران ایرانی هم امروز با ایرباس اعزام شدند.

به گزارش فارس، هواپیمای پرواز زائران ایرانی به جده، روز گذشته توسط کشور عربستان در فرودگاه این شهر پذیرفته نشد و به اجبار هواپیما به ایران بازگشت.


کشور عربستان مدعی شده است هواپیماهایی که تأیید استانداردهای اروپا را نداشته باشند اجازه ورود به فرودگاه جده را ندارند و بوئینگ 747 هما هم دارای سن بالایی است.

‌شاهرخ نوش‌آبادی مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر در این‌باره به فارس گفت: از حدود 2 سال پیش کشور عربستان سعودی اطلاعیه‌ای جنرال(عمومی) صادر کرد مبنی بر اینکه از این پس هواپیما با سن بالای 25 سال را در فرودگاه‌های خود نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: این اطلاعیه مورد اعتراض بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا قرار گرفت، در این راستا جلسات کارشناسی با مسئولان هواپیمایی کشور عربستان برگزار شد و آنها متقاعد شدند که ایمنی ملاک پرواز است و سن هواپیما ملاک ایمنی نیست چرا که در کشور آمریکا هم هواپیماهای با سن بیش از 25 سال پرواز می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر افزود: پس از پیگیری‌های ایرلاین‌ها، اطلاعیه مذکور عربستان سعودی منتفی شد و ایرلاین‌ها با هواپیماهای با سن مختلف، به عربستان پرواز می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه سختگیری‌های ‌کشور عربستان مغرضانه است، ‌اظهار داشت: کشور عربستان حدود 2 هفته پیش ایرباس 320 ایران‌ایر که کمتر از 12 سال سن داشت را هم به فرودگاه دمام راه نداد و اعلام کرد این هواپیما در لیست تحریم‌های اروپا قرار دارد.

نوش‌آبادی افزود: ایرباس 320 هما به بسیاری از کشورهای منطقه که شرایط و مقررات ایمنی آنها بسیار سختگیرانه‌تر از سعودی‌ها است پرواز می‌کند؛ وقتی ما علت نپذیرفتن ایرباس 320 هما را در فرودگاه دمام از سعودی‌ها جویا شدیم اعلام کردند که قوانین تحریم اتحادیه اروپا را رعایت می‌کنیم در حالی که این هواپیما به بسیاری از کشورها پرواز می‌کند.

این مقام مسئول هما افزود: روز گذشته هم دوباره سعودی‌ها مانع فرود بوئینگ 747 هما حامل زائران در فرودگاه جده شدند در حالی که همین هواپیما در 6 ماه اخیر بیش از 100 پرواز به فرودگاه جده داشته است اما آنها این بار سن هواپیما را (بالای 25 سال) بهانه کردند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشور عربستان خود در عملیات حج تمتع سال گذشته برای جابه‌جایی زوار ایرانی از هواپیماهای اجاره‌ای ترکیه‌ای استفاده می‌کرد که سن آنها بالای 25 سال بود.

نوش‌آبادی بیان کرد: به هر حال ایران‌ایر به دلیل نپذیرفتن پرواز روز گذشته بوئینگ 747 خود در فرودگاه جده، ‌هواپیمای ایرباس خود را برای جابه‌جایی زائران اختصاص داد و 260 نفر از زائران توسط ایرباس مذکور ‌به خانه خدا اعزام شدند و 30 زائر دیگر نیز با سایر پروازها امروز به عربستان منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول ایران‌ایر بیان کرد: پس از بروز این مشکل، تیمی متشکل از وزارت امور خارجه و نمایندگان هما در کشور عربستان سعودی، در حال مذاکره با مقامات این کشور هستند.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو : جزئیات رفتار مغرضانه در نپذیرفتن هواپیمای ایرانی