جزئیات دریافت وام نوسازی خانه های فرسوده :   اخبار اقتصادی - جزئیات دریافت ...



شرایط دریافت وام مسکن خانه اولی ها , کامران نجف زاده به خبر دریافت خانه نجومی واکنش نشان داد , اسامی دریافت کنندگان تندیس جشن خانه سینمای ایران 95

 

اخبار اقتصادی - جزئیات دریافت وام نوسازی خانه های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستورالعمل پرداخت وام ۵۰ میلیونی ساخت مسکن در بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به ۲۲ بانک‌ عامل ابلاغ شد.

به گزارش فارس محمد سعید ایزدی در پاسخ به این سئوال که آیا شیوه نامه و دستورالعمل وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده تهیه و ابلاغ شد گفت: بانک مرکزی چند روز پیش دستورالعمل پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت های فرسوده را به 22 بانک‌ عامل ابلاغ کرد.

او گفت: با ابلاغ این دستورالعمل که هفته گذشته صورت گرفته است عملاً مصوبه دولت اجرایی شده است و با ابلاغ این شیوه‌نامه عملاً بانک‌ها می‌توانند به پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

ایزدی ادامه داد: در لایحه بودجه 94 پیش‌بینی شد که مبلغ 1300 میلیارد تومان برای تأمین بخشی از یارانه سود تسهیلات تأمین مسکن حمایتی زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستاییان، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر اختصاص یابد.

به گفته وی، بانک مرکزی بانک‌های عامل مصوبه پرداخت وام 50 میلیونی ساخت مسکن را که تعداد آنها 22 بانک است را نیز تعیین کرد.

مدیرعامل سازمان عمران بهسازی شهری ایران در پاسخ به این سؤال که آیا امیدوار هستید که با توجه به تصویب و ابلاغ این دستورالعمل از سوی بانک مرکزی،‌بانک‌ها بهانه‌ای برای عدم پرداخت تسهیلات مزبور از خود نشان ندهند، گفت: در هر حال ما تمام ابعاد آن مصوبه را جز به جز دنبال می‌کنیم تا بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 50 میلیونی ساخت مسکن اذیت نکنند. ایزدی در پاسخ به این سؤال که آیا سهمیه استانها به خصوص استان تهران در پرداخت این تسهیلات مشخص شده است، گفت: بانک مرکزی 300 هزار تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را برای سال 93 ابلاغ کرده است که هنوز سهمیه‌های استان‌ها مشخص نشده است.

به گفته او، در دستور‌العملی که تدوین می‌شود مشخص می‌کنیم که تهران و یا سایر شهرهای دیگر چه تعداد از سهمیه‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

هیأت دولت در اواخر مهر ماه سال جاری بود که به منظور حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده وام 50 میلیون تومانی ساخت در کلان شهرها را با نرخ سود 9 درصد تصویب کرد.

هدف از این مصوبه، احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی، تامین مسکن گروه های کم درآمد و زوج های جوان است که در چارچوب این مصوبه، میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلان شهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال تعیین شد.

این تصمیم اتفاق بسیار بزرگی محسوب می‌شود و می‌تواند بافت‌های حاشیه شهرها را بازسازی کند.

دامنه این تصمیم 300 هزار واحد مسکونی را در بر می‌گیرد که شامل یک سوم 900 هزار واحد مسکونی است که در کشور ساخته می‌شود و تصمیم بسیار بزرگی است.

پرداخت این وام همانطور که در بند 6 مصوبه دولت به آن اشاره شده «مشروط» است و بر اساس سهمیه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تکلیف کرده واجدین شرایط شناسایی و نسبت به پرداخت وام ساخت مسکن اقدام خواهد شد.

در این مصوبه تأکید شده است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی موظف است به میزان 9 درصد سود تسهیلات مسکن و مابه‌التفاوت سود 10 درصد سهم متقاضی در ودیعه اسکان موقت تا سقف سود مصوب تسهیلات بخش مسکن در سال‌های 93 و 94 را از محل اعتبارات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در لایحه بودجه سنواتی برای پرداخت به بانک‌های عامل منظور و تضمین‌نامه مورد قبول بانک مرکزی را صادر کند.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو : جزئیات دریافت وام نوسازی خانه های فرسوده