جزئیات تمدید موعد اعزام به خدمت سربازی/ شرایط تمدید اعزام ورزشکاران ملی :



تمدید اعزام به خدمت , تمدید تاریخ اعزام به خدمت , درخواست تمدید اعزام به خدمت

جزئیات تمدید موعد اعزام به خدمت سربازی/ شرایط تمدید اعزام ورزشکاران ملی

معاون سازمان وظیفه عمومی گفت:تنها مشمولان غیر غایب دارای معاذیر موجه، می توانند برای ارائه درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ رحمان علیدوست در این باره اظهار داشت: مشمولان غیر غایب متقاضی تمدید موعد اعزام باید برای ارائه درخواست خود به دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند.در این رابطه حضور شخص مشمول در دفاتر یاد شده الزامی است.

وی با بیان این مطلب كه ارائه درخواست مذكور تنها برای یكبار امكان پذیر است،گفت: مشمولانی كه دارای معاذیر موجه از قبیل بیماری ،حادثه دیدگی و فوت بستگان درجه یك و.... بوده و به همین سبب توان شركت در موعد تعیین شده برای اعزام به خدمت را ندارند می توانند با ارائه مدارك و مستندات مربوط به نوع معاذیر، به دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) مراجعه و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند. 

امعاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی درتشریح شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت، گفت: مشمولانی كه به علت بیماری و یا صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نیستند و بیماری و مصدومیت آنان مورد تأیید پزشك معتمد سازمان وظیفه عمومی است و همچنین مشمولانی كه یكی از بستگان درجه یك نسبی و سببی آنها از قبیل همسر فرزند ، پدر ، مادر ، ‌برادر ، خواهر و پدر و مادر همسر فوت کرده باشد از زمان فوت آنان، اعزام مشمول به تعویق می‌افتد. 

وی بیان داشت: همچنین مشمولانی كه به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و یا وقوع حوادث مانند سقوط هواپیما، آتش‌سوزی و ...، ‌خود یا یكی از اعضای درجه یك خانواده آنان از قبیل پدر، مادر، همسر و فرزندبه طور جدی آسیب دیده یا منزل مسكونی آنان بیش از 50 درصد خسارت دیده باشد با ارایه مدارك و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان نیز به تعویق می‌افتد. 

سرهنگ علیدوست درخصوص سایر واجدین شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت، گفت: پذیرفته‌ شدگان قطعی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی (داخل و خارج از كشور) كه زمان ثبت نام و ادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، همچنین دارندگان برگ آماده بخدمت به تاریخ‌‌های مرداد، شهریور و دی ماه هر سال كه منتظر اعلام نتیجه آزمون‌ مراكز سنجش آموزش عالی هستند، می توانند از تسهیلات در نظر گرفته در خصوص تعویق موعد اعزام استفاده نمایند. 

وی در ادامه افزود: ورزشكاران تیم‌های ملی با درخواست فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات المپیك، جهانی و آسیایی و همچنین مشمولانی كه در حال گذراندن مراحل نهایی گزینش و استخدام در نیروهای مسلح هستند، در صورت تأیید موضوع از سوی سازمان مربوطه نیز در شمول تمدید موعد اعزام قرار خواهند داشت. 

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی در پایان گفت: موعد اعزام به خدمت مشمولان متأهلی كه دارای شرایط خاص از قبیل تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و... هستند و همچنین مشمولانی كه قصد تشرف به حج تمتّع را دارند نیز به تعویق می افتد./مهر

 

 

 


ویدیو : جزئیات تمدید موعد اعزام به خدمت سربازی/ شرایط تمدید اعزام ورزشکاران ملی