جریمه 180 میلیونی قطع درخت در تهران : سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره ...


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نهایی شدن جدول جریمه قطع درختان در پایتخت گفت: براساس مصوبه شورا، جریمه قطع هر اصله درخت در سطح شهر تهران از پنج میلیون تا یک میلیارد و 800 میلیون ریال تعیین شده است. خبرگزاری ایرنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نهایی شدن جدول جریمه قطع درختان در پایتخت گفت: براساس مصوبه شورا، جریمه قطع هر اصله درخت در سطح شهر تهران از پنج میلیون تا یک میلیارد و 800 میلیون ریال تعیین شده است.

رضا تقی پور در جمع خبرنگاران به تشریح دویست و یکمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران پرداخت و گفت: اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران به تصویب اعضای شورا رسید.

وی گفت: جدول جرایم مربوط به قطع درختان درسال 93 به تصویب اعضای شورای شهر رسید و جرایم سنگینی برای قطع هر اصله درخت در نظر گرفته شد.

تقی پور با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر نگران بودند که جرایم سنگین موجب بازدارندگی کاشت درخت شود اظهار کرد: کمیسیون تلفیق شورای شهر این مصوبه را بررسی و جرایم قطع درختان تعیین کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این جدول به زودی با جزئیات بر روی پورتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران قرار می گیرد افزود: کمترین جریمه قطع درخت در شهر تهران پنج میلیون ریال و بیشترین جریمه یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

ادغام خانه شهریاران جوان در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری قطعی شد

تقی پور همچنین با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پاسخ فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر درباره خانه شهریاران جوان را تصویب کردند گفت: خانه شهر یاران جوان براساس مصوبه سال 89 شهرداری تهران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادغام می شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر در سال 89 در راستای ساماندهی سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران، مصوبه ای را در خصوص ادغام خانه شهریاران جوان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصویب کردند.

وی بیان کرد: در سال جاری این مصوبه با اندکی تغییرات برای بار دوم به تصویب رسید و شهرداری ملزم به ادغام خانه شهریاران جوان در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران شده است.

افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران

تقی پور همچنین از تصویب لایحه تعرفه جدید خدمات سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه خدمات این سازمان، به طور میانگین 20 درصد افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: بر این اساس قیمت شهریه کلاس های سازمان فرهنگی - هنری شهرداری در فرهنگسراها و سرای محلات افزایش خواهد یافت.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: تعرفه های خدمات این سازمان از سال 89 تاکنون افزایش قیمت نداشته است.

تاورکرین ها شناسنامه دار می شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود از شناسنامه دار شدن تاورکرین ها در شهر تهران خبر داد و گفت: تاورکرین ها در شهر تهران دست دوم و فاقد استاندارهای ایمنی هستند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز یک نفر بر اثر سقوط تاورکرین در بزرگراه نیایش جان خود را از دست داد خاطر نشان کرد: دو فوریت طرحی مبنی بر تعیین استانداردهای لازم تاورکرین ها در شهر تهران از سوی سازمان نظام مهندسی با همکاری شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

تقی پور گفت: تمام تاورکرین ها در پایتخت باید بر اساس شاخص های استاندارد مورد ارزیابی قرار گیرند.

پرونده باغ اراج در قوه قضائیه در حال بررسی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: بر اساس شکایت شهرداری تهران، قوه قضائیه موضوع قطع درختان در باغ اراج را پیگیری می کند.

وی گفت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از مالک باغ اراج شکایتی را مطرح کرده و منتظر رای است.

تقی پور با بیان اینکه به نظر می رسد درختان این باغ عمدا قطع شده است، افزود: در صورت رای دادگاه در این باغ درخت کاشته اید.

باغ اراج در محله اراج تهران و در منطقه یک واقع شده که سال گذشته مالک این باغ اقدام به قطع درختان کرده است.


ویدیو : جریمه 180 میلیونی قطع درخت در تهران