جریمه 1.2 میلیون دلاری خبرگزاری فرانسه به دلیل انتشار یک عکس : جریمه 1.2 میلیون ...




جریمه 1.2 میلیون دلاری خبرگزاری فرانسه به دلیل انتشار یک عکس

این موضوع مربوط به سال 2010 و در زمان وقوع زلزله هائیتی است. در این زمان موریل عکسی از این حادثه در تویترش منتشر کرد اما شرکت "گتی ایمیج" به سرعت این عکس را برداشت و در رسانه های جهان منتشر شد.

عادت های میلیون دلاری , دانلود کتاب صوتی عادتهای میلیون دلاری , جشنِ 300 میلیون دلاری شاه و فرح

 

دادگاهی در آمریکا به تازگی خبرگزاری فرانسه و شرکت خدمات تصویری خبری "گتی ایمیج" (Getty Images) را به پرداخت یک میلیون و 200 هزار دلار جریمه ملزم کرد.

به گزارش هشت صبح به نقل از رویترز، این جریمه به دلیل شکایت "دنییل موریل" از این دو موسسه تعیین شده است.

موریل از خبرگزاری فرانسه و شرکت "گتی ایمیج" به دلیل منتشر کردن بدون اجازه عکسی متعلق به وی در سایت شبکه اجتماعی توئیتر شکایت کرده است.

این موضوع مربوط به سال 2010 و در زمان وقوع زلزله هائیتی است. در این زمان موریل عکسی از این حادثه در تویترش منتشر کرد اما شرکت "گتی ایمیج" به سرعت این عکس را برداشت و در رسانه های جهان منتشر شد. موریل بعد از این حادثه از خبرگزاری فرانسه و شرکت "گتی ایمیج" شکایت کرد.

شرکت "گتی ایمیج" از سال 2003 تا کنون وابسته به خبرگزاری فرانسه است.

بر اساس گزارش رویترز این شرکت در اعتراض به شکایت این عکاس اعلام کرد که این کار به خطا رخ داده و سیاست استفاده از توئیتر این کار را منع نکرده است.

اما قاضی دادگاه اعلام کرد که سیاست های توئیتر تنها اجازه نشر و بازنشر تصاویر در خود تویتر را می دهد و شامل استفاده تجاری از تصاویر در رسانه های دیگر نمی شود.

مبلغی که موریل به دنبال شکایت در دادگاه به دست می آورد حداکثر مبلغ جریمه ای است که بر اساس قانون حقوق چاپ و نشر در آمریکا پرداخت می شود.
/هشت صبح


ویدیو : جریمه 1.2 میلیون دلاری خبرگزاری فرانسه به دلیل انتشار یک عکس