جذاب ترین بازی های سبک شوتر اول شخص : کی از پرطرفدارترین سبک‌های دنیای‌ بازی‌ها ...


کی از پرطرفدارترین سبک‌های دنیای‌ بازی‌ها که معمولاََ بیش‌ترین فروش را به خود اختصاص می‌دهد، سبک شوتر اول‌شخص است. وب‌سایت برسام: یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دنیای‌ بازی‌ها که معمولاََ بیش‌ترین فروش را به خود اختصاص می‌دهد، سبک شوتر اول‌شخص است.

بگذارید نگاهی به تاریخچه‌ی این سبک داشته باشیم؛ کلیدی‌ترین دوران شوتراول‌شخص، مربوط به زمان‌انتشار بازی‌هایی نظیر Duke Nukem، Quake و Doom بود که تحول عظیمی در این عرصه به وجود آوردند.

 Doom، Duke Nukem و Quake به عنوان بنیان‌گذاران این سبک نیز شناخته می شوند و حتی برای اولین‌بار موجودات بیگانه را وارد این عرصه کردند.

با پوکمون گو جذاب ترین بازی این روزها در دنیا آشنا شوید , محبوب ترین بازی های اندروید , سنگین ترین بازی کامپیوتر

این سه عنوان با فروش بسیار زیاد خود سازندگان را وادار ساختند که سری‌های بعدی عناوین فوق الذکر را طراحی کنند ولی پس از مدتی این عناوین به خاطره‌های ما تبدیل شدند. سال ۱۹۹۹ با ظهور بازی‌هایی مانند Call Of Duty، Battlefield، Half-Life و Counter-Strike دگرگونی بزرگی در این سبک به وجود آمد.

 Half-Life که یکی از برترین عناوین سبک شوتراول‌شخص شمرده می‌شود و به‌هیچ‌وجه قرار نیست بازی دیگری جای آن را در مقام اول برترین بازی‌های سبک فوق الذکر بگیرد، روز به روز بر طرفدارانش افزوده می شود و همین طرفداران برای این‌که این بازی از یادها نرود، مادهای زیادی برای آن ساخته‌اند.

در کل ما بازی‌های‌برتر زیادی را در این فهرست خواهیم دید که هر کدام به نوبه‌ی خود و در زمانی که منتشر شدند، بسیار عالی عمل کرده‌اند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی برترین عناوین این سبک می‌پردازیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم.

Half-Life:

به نظر من لایق‌ترین عنوان در این فهرست که باید رتبه‌ی اول را همیشه کسب کند، سری Half-Life است. Half-Life پس از عرضه، محتوای اضافه‌ای را به نام Deathmatch منتشر کرد که مخصوص بخش آنلاین بود و حتی با انتشار نسخه‌ی دوم نیز این سنت شکسته نشد و برای آن نیز یک بخش Deathmatch تدارک دیده شده بود.

شرکت سازنده‌ی این بازی، Valve است که در کارنامه‌ی درخشان خود نام عناوینی همچون Counter-Strike و Left 4 Dead را به ثبت رسانده است، معمولاََ عناوین این شرکت جوایز متعددی را دریافت می کنند، مانند بازی Left 4 Dead 2 که جایزه‌ی بهترین شوتر را از سوی Bafta Game Awards دریافت کرد.

داستان‌بازی و گیم‌پلی آن به نوع خود شاهکار بودند و در آن زمان چنین عناوینی خیلی کم پیدا می شدند.

جذاب ترین مرد سال 2016 , جذاب ترین ها , گرافیکی ترین بازی کامپیوتر

داستان در مورد دکتری به نام Gordon Freeman است که باید با استفاده از اسلحه‌های گرم و سرد موجوداتی بیگانه که در اثر یک آزمایش اشتباه به وجود آمده‌اند را از بین ببرد. در کل گیم‌پلی بازی سرتاسر از هیجان و صحنه‌های خونین است که به همین‌دلیل همیشه در فهرست‌ها رتبه‌ی اول را به خود اختصاص می دهد.

 حال همگان منتظر معرفی و تایید نسخه‌ی سوم Half-Life از سوی شرکت Valve هستند. (توجه منظور از Half-Life، هم نسخه‌ی اول و هم نسخه‌ی دوم است).


Doom:

Doom عنوانی است که تا به امروز طرفداران زیادی را مجذوب خود کرد، پس‌زمینه‌ی نارنجی بازی و دیوارهای خونین تصویری است که هر بازیکنی از دوران کودکی خود، از این عنوان به‌یاد دارد. Doom در سبک شوتراول‌شخص است و در واقع یک شوتر خالص را به ما تحویل می دهد.

دانلود ترسناک ترین بازی جهان , جذاب ترین معلم ریاضی جهان , جذاب ترین آرایش برای خانم ها

بازی داستان خاصی ندارد و جزء اولین عناوین سه‌بعدی منتشر شده نیز می باشد. با این‌که Doom داستانی ندارد ولی با استفاده از گیم‌پلی منحصربه‌فرد خود باعث می شود که از عنصر داستانی این بازی چشم پوشی شود.

به هر حال شاید تجربه‌ی این عنوان به مزاج هر بازیکنی خوش نیاید ولی هر چه باشد، کلیدی ترین دوران این سبک را با این بازی سپری کرده بودیم.


Quake 3:

با این‌که سری Quake همه و همه زیبایی خاص خودشان را دارند ولی نسخه‌ی سوم در این سری توانست فوق‌العاده عمل کند. محیط بازی کاملا سه‌بعدی طراحی شده و سلاح‌های قدرتمندی به بازی اضافه شده‌اند. در موقع تیراندازی می توانید دگرگونی چهره‌ی شخصیت را به‌طور کامل و واضح مشاهده کنید.

بازی‌های جذاب در تلگرام , گرافیکی ترین بازی کامپیوتر 2015 , جذاب ترین خبر ها

موجودات بیگانه در بازی لحظه‌به‌لحظه بیش‌تر می شوند و کار شما را سخت‌تر می کنند. این عنوان از هر لحاظ شباهت‌هایی بسیاری به بازی Doom دارد. در کل گرافیک مناسب و گیم‌پلی هیجان‌آور Quake III باعث شد که در فهرست برترین بازی‌های سبک شوتراول‌شخص، مقام سوم را به خود اختصاص دهد.


Duke Nukem 3D:

شاید از دیدن عنوان Duke Nukem در این فهرست تعجب کرده باشید اما به نظرمن این عنوان لیاقت بسیاری برای مقام چهارم بودن در این فهرست را دارد. بازی توسط شرکت ۳D Realms که در کارنامه‌ی خود عناوینی همچون Max Payne را به ثبت رسانده است، طراحی شده است.

سبک بازی شوتراول‌شخص است و جالب است بدانید که Duke Nukem علاوه‌بر شوتر بودن خود، پازل‌ها و معماهایی را نیز در خود جای داده است تا یک عنوان کامل را به ما ارائه دهد. مانند عناوین فوق الذکر، در این عنوان نیز باید با موجوداتی بیگانه که زمین را احاطه کرده‌اند، مبارزه خواهید کرد.

دانلود ترسناک ترین بازی جهان برای کامپیوتر , بازی های شوتر , محبوب ترین بازی آمریکا

داستان در مورد قهرمانی در شهر Manhattan به نام Duke است که تنها هدف او پاک‌سازی شهر Manhattan می‌باشد. این عنوان نیز مانند عناوین قبلی فقط گیم‌پلی مناسبی دارد و دارای داستان خاصی نیست.


Call Of Duty:

سری Call Of Duty(ندای وظیفه) که تاکنون عناوین متعددی از روی آن ساخته شده است، به دلیل گیم‌پلی غنی و داستان بسیار زیبای آن به برترین عنوان شوتر اول شخص مبدل شده است، البته Call Of Duty خالی از مشکل نیست.

خط داستانی آن در بازه‌های زمانی متفاوتی رخ می‌دهد که به طور واضح رویدادهای آن‌زمان را به رخ همگان می‌کشاند.

گرافیکی ترین بازی کامپیوتر 2016 , جذاب ترین , جذاب ترین زن جهان شبیه سازی شد

از نسخه‌ی اول بازی تا Advanced Warfare شاهد پیش‌رفت چشمگیر COD در بخش‌های گرافیکی، داستانی و گیم‌پلی بودیم. یکی از معروف‌ترین سری‌ها در Call Of Duty، جنگ‌های مدرن محسوب می‌شود که از نظر عناصر داستانی و گیم‌پلی به نوع خود شاهکار است.

معمولاََ در هر سری شما در نقش یک نخبه‌ی نظامی هستید که ماموریت‌های متفاوتی پیش‌روی شما قرار می گیرند و باید آن‌ها را هر طور که شده به پایان برسانید.


Battlefield:

حال وقت آن رسیده است که رقیب Call Of Duty؛ یعنی Battlefield را معرفی کنیم. این عنوان به‌دلیل بخش آنلاین منحصربه‌فرد و گیم‎پلی فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از رقبای اصلی COD شمرده می شود.

از نسخه‌ی اول تا عنوان Hardline عناصر بازی در حال پیش‌رفت بوده‌اند ولی از نظر داستانی، نسخه‌ی آخر این سری یعنی Hardline واقعا ضعف شدیدی داشت.

ترسناک ترین بازی های کامپیوتری دنیا , جذاب ترین شغل جهان , جذاب ترین مساجد در اسلامی

Battlefield توسط شرکت DICE ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شده است، موتور بازی یک موتور قدرتمند به نام FrostBite است که علاوه بر بهبود گرافیک بازی چاشنی‌های زیادی مانند تخریب‌پذیری را به Battlefield اضافه کرده است.

از نسخه‌ی Bad Company 2 به بعد ساخت Battlefield بر عهده‌ی Frostbite بود، البته در ابتدا ضعف‌هایی مانند باگ‌های گرافیکی و ضعف در تکسچرها داشت که با گذر زمان و با بهبود این موتور، این مشکلات برطرف شدند.


Counter-Strike:

باز هم همان درگیری‌های شیرین میان دزدها و پلیس ها! سری Counter Strike از بدو تولد این ذهنیت را در خود داشت که رقابتی همه جانبه خلق کند و خوش‌بختانه این‌گونه هم شد. Counter-Strike داستان خاصی ندارد ولی مانند همه‌ی عناوین بالا، یک عنصر موفق را در خود گنجانده است که او را به‌یاد ماندنی کرده است.

گیم‌پلی بازی در یک کلام شاهکار است و شما می‌توانید با تجربه‌ی بخش دونفره به صورت شبکه یا چند نفره اینترنتی لحظات بسیار خوشی را سپری کنید. محبوبیت Counter-Strike باعث خلق مسابقات EWCS(مسابقات جهانی کانتر استرایک) شد که سالانه در آن تیم‌های زیادی مشغول رقابت با یک‌دیگر هستند.

جذاب ترین مساجد ر اسلامی , جذاب ترین ستاره های زن سینمای جهان , محبوب ترین بازی های کامپیوتری

سال ۲۰۱۲ آخرین نسخه از سری به نام Global Offensive منتشر شد که علاوه بر داشتن گرافیک بالا به نسبت سری‌های قبلی، توانست محبوبیت بسیار زیادی میان بازیکن‌ها پیدا کند.

سازنده‌ی این سری شرکت Valve است که همانطور اشاره شد، عناوین مشهوری همانند Half-Life را در کارنامه‌ی خود دارد که موفقیت‌های بسیار زیادی برای این شرکت رقم زده‌اند.

در کل اگر دنبال یک بازی اعتیادآور هستید که ساعت‌ها شما را پای رایانه میخ‌کوب کند، عنوان Counter-Strike بهترین انتخاب است.


ویدیو : جذاب ترین بازی های سبک شوتر اول شخص