جذابترین و زیباترین خودروهای سال 2013 : شریه «فوربس» فهرست جذابترین خودروهای ...


شریه «فوربس» فهرست جذابترین خودروهای سال 2013 را معرفی کرد؛ خودروهایی که بیش از توانایی های فنی، زیبایی ظاهرشان جلب توجه می کند.



روزنامه هفت صبح:
 نشریه «فوربس» فهرست جذابترین خودروهای سال 2013 را معرفی کرد؛ خودروهایی که بیش از توانایی های فنی، زیبایی ظاهرشان جلب توجه می کند. چند روزی بیشتر به تعطیلات کریسمس و آغاز سال نو میلادی باقی نمانده است. همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی و در آستانه ورود سال جدید، موسسات و نشریات تخصصی حوزه خودرو اقدام به معرفی «برترین» و «بدترین»های دنیای خودرو در سالی که گذشت می کنند.

خودرو سال دنیا، پرفروش ترین خودرو سال، سوده ده ترین شرکت های خودروسازی، برترین خودروهای کانسپت (مفهومی)، زیباترین طراحی بدنه و بهترین جزئیات طراحی داخلی را یم توان از مهمترین و تاثیرگذارترین فهرست هایی نامید که همه ساله در چنین روزهایی از سوی نشریات معتبر منتشر شده و تب و تاب خاصی را در میان علاقمندان به صنعت خودروسازی برپا می کند.

یکی از هیجان انگیزترین فهرست های منتشر شده در میان «ترین» های سال، زیباترین طراحی خارجی یا همان Top of The Exterior Design بوده که در چند سال گذشته و با پیشرفت روزافزون »طراحی صنعتی»، همه ساله توسط مجله معتبر «فوربس» منتشر می شود و طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده است چرا که با افزایش سرسام آور تنوع محصولات  شرکت های خودروسازی در طول چند سال اخیر و شباهت اجتناب ناپذیر توانایی دینامیکی خودروها به یکدیگر، این فاکتور «طراحی» خواهد بود که رأی به موفقیت یا شکست یک محصول در زمینه طراحی خواهد داد.

با این توضیح که هر یک از خودروهای حاضر در این فهرست، علاوه بر زیبایی چشم نوازی که به ارمغان آورده اند، در زمینه های تکنیکی و دینامیکی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند، به معرفی جذابترین خودروهای سال 2013 می پردازیم.

لامبورگینی آونتادور

زیباترین خودروهای داخلی , زیباترین خودروهای مخصوص خانوم ها پرانرژی , زیباترین خودروهای مخصوص خانوم ها

نیازی نیست که یک ماشین باز حرفه ای بوده یا پیش از این با دیگر اعضای خانواده لامبورگینی آشنا شده باشید؛ با نیم نگاهی به پیکره تنومند این محصول تازه متولدش ده به سرعت به لامبورگینی بودن آن پی خواهید برد. شاید این مهمترین علت انتخاب آونتاادور توسط کارشناسان «فوربس» باشد. عناصر تشکیل دهنده فرم بدنه آونتادور رودستر همان الفبایی را دنبال می کند که پیش از این با خلق نسخه مفهومی Avrntador J چشم ها را به خود خیره ساخته بود اما با این تفاوت که طراحان لامبورگینی اندکی از قوه تخیل خود کاسته و با دید تجاری و نگاه واقع بینانه تری، آونتادور رودستر را ساخته و پرداخته اند. سقف بازشونده این خودرو که مهمترین تفاوت این نسخه با برادر «سقف ثابت» خود به شمار می آید از نوع دو تکه تمام فیبر کربنی بوده و به لطف طراحی به کمک آخرین متدهای متالوژی فقط شش کیلوگرم وزن دارد. پیشرانه به کار گرفته شده در این خودرو همان پیشرانه معروف 6.5 لیتری لامبورگینی بوده که به لطف تولید 690 اسب بخار قدرت، آونتادور رودستر را به پرقدرت ترین رودستر تاریخ کمپانی لامبورگینی مبدل کرده است.

این پیشرانه که همزمان با اعمال تغییراتی در فرم بدنه خودرو دستخوش تغییرات الکترونیکی شده، توانایی این را خواهد داشت که غول دو تنی لامبورگینی را ظرف مدت 3 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.


جگوار F-Type

زیباترین خودروهای مخصوص خانوم ها در دنیا , زیباترین خودروهای مخصوص خانوم ها ماجراجو , زیباترین عکس های 2013

وقتی پیش از انتشار فهرست فوربس، جگوار F-Type با کسب آرای موافق 66 خودرونویس از سراسر اروپا، توانست جایزه بهترین طراحی سال 2013 را از آن خود کنند، قابل پیش بینی بود که کارشناسان فوربس نیز نمی توانند به راحتی از کنار رودستر جدید جگوار بگذرند. جگوار F-Type دقیقا همان چیزی است که باید باشد؛ یک طراحی مدرن به همراه فضای داخل کابین اشرافی که حال و هوای انگلییسی دارد و کابین اشرافی که حال و هوای انگلیسی دارد و یک پیشرانه قدرتمند که این خودرو را روی جاده نیز به رقیب قدرتمندی برای سوپراسپورت های چند صد هزار دلاری مبدل ساخته است. این خودرو که در دو گونه شش و هشت سیلندر عرضه می شود در قوی ترین نسخه خود مجهز به یک پیشرانه پنج لیتری با آرایش V8 بوده که توانایی تولید 495 اسب بخار قدرت را داراست. این پیشرانه به کمک جعبه دنده فوق هوشمند جگوار می تواند F-Type را ظرف مدت 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که این رقم 0.6 ثانیه سریع تر از نسخه شش سیلندر F-Type است. این رودستر جذاب که از تابستان امسال روانه بازارهای جهانی شده با قیمت پایه 92 هزار دلار در بازار آمریکات و 79 هزار پوند در بازار انگلیس عرضه می شود.


بوگاتی ویرونMoe Costantini

گویی قرار نیست که فهرستی از بهترین ها را باز کنیم اما پای افسانه «ویرون» در میان نباشد! پس از گذشت حدود هشت سال از معرفی بوگاتی ویرون که لقب سریع ترین، پرقدرت ترین و پرشتاب ترین خودرو جهان را یدک می کشد، بی شک می توان آن را شناخته شده ترین سوپراسپورت جهان در چهار گوشه کره خاکی دانست.

جذابترین و زیباترین مدلهای مانکن مرد و زن دنیا 2016 , زیباترین خودروهای مخصوص خانوم های پرانرژی , office 2013

این خودرو که نخستین بار در سال 2005 معرفی شد تا به امروز در نسخه ها و گونه های مختلفی عرضه شده که از مهمترین آنها می توان به نسخه های Grand Sport. IOr Blanc و SuperSport اشاره کرد. با آنکه در میان طیف وسیع نسخه های عرضه شده از این محصول، گاهی مدل هایی با رقم تولید محدود و قیمت بسیار گزاف نیز به چشم می خورد اما نسخه Moe Costantini، مدلی است که «فوربس» آن را به عنوان جذابترین خودرو سال 2013 انتخاب کرده است. این سوپراسپورت استثنایی با روکش کرومی بدنه مجهز به پیشرانه 16 سیلندر به حجم 8 لیتر با بیشینه قدرت 1200 اسب بخاری بوده و فقط و فقط 2.5 ثانیه زمان می خواهد تا ویرون را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید در مدت زمانی که شما مشغول مطالعته جمله آخر این پاراگراف بودید، این خودرو از حالت سکون حرکت کرده و اکنون نیز از مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت عبور کرده است!


مک لارن P1

برند «مک لارن» را علاقمندان به مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به خوبی می شناسند؛ برند انگلیسی که هر چه در پیست مسابقه خطرناک و بی رقیب است اما در عرصه طراحی و تولید محصولات خیابانی لنگ می زند! با اینکه مک لارن طی یک دهه اخیر به دلیل مشکلات مالی به انزوایی باورنکردنی در دنیای سوپراسپورت ها کشیده شده بود اما طی دو سال گذشته و با تغییرات مدیریتی و سیاستگذاری کلان، شاهد خودنمایی مجدد این خودرساز در سگمنت سوپراسپورت ها هستیم.

pes 2013 , زیباترین زن جهان , خودروهای لوکس

عرضه محصولات جدیدی چون 12-MP4 و P1 نشان از تولد مجدد برندی دارد که در سال های نه چندان دور، رویای بسیاری از جوانان عشق سرعت بود. مک لارن P1 با بهره گیری از یک پیشرانه 8 سیلندر 903 اسب بخاری که به کمک مهندسان مسابقات قهرمانی فرمول یک ساخته و پرداخته شده، می تواند ظرف مدت 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و پس از آن نیز از مرز سرعت 350 کیلومتر بر ساعت عبور کند. گفتنی آنکه شرکت مک لارن قیمت پایه مدل P1 که قرار است تنها 375 دستگاه از آن ساتخته شود را 1.2 میلیون دلار اعلام کرده است. شاید اگر کارشناسان «فوربس» با دقت بیشتری به برچسب قیمت P1 نگاه می کردند، نام این خودرو را به جای فهرست زیباترین ها، در فهرست گرانترین های سال می گنجاندند!


مازراتی گیبلی

فارسی کردن اعداد در ورد 2013 , زیباترین , خودروهای وارداتی

برای اولین بار است که در 10 سال گذشته، یک محصول از سگمنت سدان های سایز متوسط در فهرست زیباترین خودروهای سال «فوربس» قرار گرفته است. آیا این اتفاق به معنای تغییر ذائقه بازار یا نگرش کارشناسان این نشریه است؟! پاسخ منفی است؛ چرا که فوربس همچنان معتقد است که نمی توان سدان خانوادگی سایز متوسطی یافت که جذابیت بصری فوق العاده ای داشته باشد! اما گویی برند ایتالیایی مازراتی با طراحی و عرضه مدل «گیبلی» (Ghibli) در سال 2013، نشان داد که می توان یک سدان خانوادگی 70 هزار دلاری با چهره ای شکیل و اغواگر ساخت و بی جهت نیست که ایتالیا را مهد مُد دنیا می دانند. طراحی این خودرو، ساده و در عین حال بسیار زیباست؛ ضمن آنکه مازراتی تنها به زیبایی ظاهری بسنده نکرده و برای زیر کاپوت گیبلی نیز خواب های آشفته ای دیده است؛ مهندسان مازراتی برای این خودرو داو پیشرانه 6 سیلندر در نظر گرفته اند که توانایی تولید 345 و 404 اسب بخار قدرت را دارا هستند. قوی ترین نسخه گیبلی که مجهز به پیشرانه 3 لیتری است می تواندظ رف مدت 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. جالب آنکه سامانه تعلیق بادی منحصر به فرد مازراتی که با نام Shyhook شناخته می شود، برای نخستین بار در این سگمنت در این خودرو به صورت استاندارد به کار گرفته شده است. علاوه بر همه اینها، رینگ های گیبلی نیز از نگاه کارشناسان فوربس جذابترین رینگ سال 2013 به شمار می آیند.


ویدیو : جذابترین و زیباترین خودروهای سال 2013