جدیدترین آمار ترک تحصیل کرده ها در ایران : معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و ...


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۵ هزار دانش‌آموز تارک تحصیل شناسایی شدند. خبرگزاری فارس: محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل چند نفر است؟»، اظهار داشت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را از طریق انطباق با سامانه سناد (ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه) و سامانه موالید ثبت احوال شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: بیشترین بازماندگان از تحصیل در پایه اول، محل توجه هستند؛ در تمامی استانها کار گروه انسداد مبادی بیسوادی تشکیل شده است تا بچه‌هایی که شناسایی شده‌اند، وارد مدرسه شوند.

دیمه‌ور ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که در خصوص بچه‌های تارک تحصیل داریم به عنوان نمونه اسم فرد در سال گذشته در پایه‌ای در مدرسه ثبت شده است و امسال نیست که اطلاعات اسمی همراه با آدرس بچه‌های تارک تحصیل را به استانها فرستادیم که در فاز نخست اطلاعات 75 هزار نفر ارسال شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 160 هزار دانش‌آموز بازمانده و تارک تحصیل داشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل مشکلات اقتصادی دارند، دبیرخانه‌ای مخصوص مسائل آموزشی و پرورشی کودکان کار در وزارتخانه تشکیل دادیم و تفاهمنامه‌ای هم با وزارت کار در دست اجرا داریم.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه وزارت کار و رفاه متقبل می‌شود تا حمایت اقتصادی از خانواده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کند و در مدارس شبانه‌روزی هم حمایت غذایی از این مدارس انجام می‌دهند.

دیمه‌ور تصریح کرد: با امضای این موافقتنامه بخشی از مشکلات برای انسداد مبادی بیسوادی مرتفع خواهد شد.


ویدیو : جدیدترین آمار ترک تحصیل کرده ها در ایران