جدال خورشید با LED : محققین PlantLab موفق به تولید انواع مختلفی از محصولات ...


محققین PlantLab موفق به تولید انواع مختلفی از محصولات در مجتمع کشاورزی درون ساختمانی خود شده اند. در این مزارع می توانید محصولاتی مانند توت فرنگی، فلفل زرد، نعناع و موز را ببینید که با نور LEDهای قرمز و آبی پرورش یافته اند. تصور می کنید چند سال طول می کشد تا برای کشاورزی دیگر نیازی به زمین های بزرگ و آب و هوای مطلوب و نور خورشید نیازی نداشته باشیم! و در عوض آن از ساختمان های مجهز به نور LED با دما و رطوبت دقیق و مشخص استفاده کنیم؟

حالا خورشید , خورشید , برنامه حالا خورشید

به گفته آسوشیتد پرس، این اتفاق هم اکنون در هلند به وقوع پیوسته و محققین PlantLab موفق به تولید انواع مختلفی از محصولات در مجتمع کشاورزی درون ساختمانی خود شده اند. در این مزارع می توانید محصولاتی مانند توت فرنگی، فلفل زرد، نعناع و موز را ببینید که با نور LEDهای قرمز و آبی پرورش یافته اند.

نور به صورت دوره ای برای شبیه سازی روز و شب، خاموش و روشن می شود. اما اینجا لازم نیست که هر دوره ۲۴ ساعت طول بکشد! و آن را طبق ریتم رشد گیاه برای دستیابی به حداکثر تولید تظیم می کنند. آب هم به صورت قطره ای به گیاهان داده می شود و باقی مانده آن هم پس از خروج از مزرعه برای آبیاری دوباره بازیافت می شود.

خورشید خانم , غروب خورشید , خورشید گرفتگی

پلنت-لب یک مجتمع چهار طبقه ۱۳۰۰ مترمربعی برای تحیقات بر روی این طرح ساخته و به تولید محصل در آنها مشغول است. محققان این تیم می گویند که: استفاده از نور خورشید برای روند رشد گیاه هیچ ضرورتی ندارد. زیرا گیاه تنها به طول موج خاصی از نور نیاز دارد. حتی طول موج های اضافی نور خورشید ممکن است باعث لکه دار شدن، تغییر مزه و یا خرابی محصول گردد.

به نظر می رسد وقت آن رسیده که خودتان را برای خوراکی های آینده آماده کنید.

منبع : Narenji.ir


ویدیو : جدال خورشید با LED