جای خالی «شهرزاد» چگونه پر می‌شود؟ : با پایان یافتن سریال «شهرزاد» و در حالی ...



چگونه درایو c را خالی کنیم , چگونه یک صفحه خالی در وورد بسازیم , چگونه دریاو c خالی می کنیم؟

با پایان یافتن سریال «شهرزاد» و در حالی که توجه مردم با این سریال به شبکه نمایش خانگی جلب شده است، سریال‌های دیگر در حال ساخت و در آستانه توزیع هستند که برای پر کردن جای خالی سریال حسن فتحی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش آی سینما،با پایان یافتن سریال «شهرزاد» و در حالی که توجه مردم با این سریال به شبکه نمایش خانگی جلب شده است، سریال‌های دیگر در حال ساخت و در آستانه توزیع هستند که برای پر کردن جای خالی سریال حسن فتحی با هم رقابت می‌کنند.


این گزارش چند سریالی را که در حال تدارک برای ورود به شبکه نمایش خانگی هستند، مرور می‌کند.

«شهرزاد 2»
گرچه تب ساخت فصل دوم «شهرزاد» در قسمت‌های پایانی این سریال تند شد و گمانه‌زنی‌های مختلفی چون حضور فاطمه معتمدآریا در فصل دوم این سریال را نیز در پی داشت که در نهایت تکذیب شد؛ اما حسن فتحی کارگردان آن، بسیار پیش از این و در تیرماه 94 از آماده بودن سیناپس فصل‌های دوم و سوم این سریال خبر داده بود. به گفته او، فصل دوم این سریال در اواخر دهه سی و فصل سوم آن در سال‌های دهه 70 و پس از انقلاب اسلامی خواهد گذشت.

محمد امامی تهیه‌کننده این سریال نیز در آخرین گفت و گوی خود از ساخته شدن سه فصل برای «شهرزاد» خبر داده و گفته است فصل دوم این سریال 22 قسمت خواهد داشت. همچنین، کار نگارش فیلم‌نامه این سریال، در حال حاضر با همکاری حسن فتحی و نغمه ثمینی انجام می‌شود و تا کنون، 14 قسمت اول آن به نگارش درآمده است.

آن‌طور که این تهیه‌کننه خبر داده، فیلم‌نامه «شهرزاد 2» تا پایان خرداد ماه به پایان می‌رسد و با توجه به این‌که دکور و لوکیشن‌های این فصل آماده است و به پیش تولید خاصی احتیاج نیست. تصویربرداری فصل دوم این سریال محبوب از اواسط یا پایان تیر ماه کلید خواهد خورد. به این ترتیب به نظر می‌رسد، برای رسیدن «شهرزاد 2» به شبکه نمایش خانگی باید یک‌سالی صبر کرد.

البته با توجه به این‌که «شهرزاد» بخش قابل توجهی از موفقیتش را مدیون ترکیب بازیگرانش است، این‌که شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با توجه به موفقیت‌های فیلم «فروشنده» در این سریال همچنان حضور خواهند داشت، نکته مهمی است. البته به نظر نمی‌رسد که اتفاقی به جز این‌هم بیافتد. اما در هر صورت فصل دوم «شهرزاد» یکی از بازیگران قدرتمند خود یعنی علی نصیریان را با توجه به مرگ شخصیت «بزرگ‌آقا» در پایان فصل اول از دست داده است و باید دید شخصیت قدرتمند دیگری جای او را خواهد گرفت یا نه.

«آسپرین»
اولین سریالی که پس از «شهرزاد» می‌توان توزیع آن را نزدیک دانست، «آسپرین» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی است که ظاهرا آماده توزیع شده و باید منتظر پخش آن در هفته آینده یا پس از آن بود.

در خلاصه داستان «آسپرین» آمده: تیمی چهارنفره از نخبه‌های علم روان‌شناسی، مخفیانه‌ای پروژه‌ای تحقیقاتی به نام آسپرین را پیگیری می‌کنند که درباره بیماران مبتلا به فراموشی است، اما نتایج تحقیقات چیزی نیست که آن‌ها انتظارش را می‌شکند. سال‌ها بعد یکی از پزشکان به نام صبوری به تنهایی پروسه تحقیقاتی را ادامه می‌دهد اما با شکست روبرو می‌شود. همه چیز آشفته می‌شود، به ویژه وقتی نیما مردی که در این آزمایش‌ها دچار آسیبهای فراوانی شده، در صدد کشف گذشته خود بر می‌آید....

تا کنون سیزده قسمت از «آسپرین» فیلم‌برداری شده و پس از مرحله تدوین، صداگذاری چند قسمت ابتدایی آن نیز به پایان رسیده. آخرین اخبار درباره این سریال پیوستن علی انصاریان و سید مهرداد ضیایی به این مجموعه است که فیلم‌برداری قسمت‌های پایانی را از سر می‌گذراند.

از نکات جالب «آسپرین» حضور علیرام نورایی به عنوان نقش اول این سریال است که در سریال قبلی نجفی «ماتادور» نیز نقش اصلی را برعهده داشته. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به فرخ نعمتی، رضا راد، سلمان فرخنده، میثم رازفر، رضا بادامچی و (بازیگر خرد سال) نادیا نجفی هستند.

فیلمنامه این سریال توسط تیم نویسندگان وحید حسن‌زاده، حمید سلیمی و سمیه تاجیک از پاییز گذشته آغاز شده و همچنان با تصویربرداری آن در جریان است. مریم بهرامی نیز به عنوان مشاور فیلمنامه با گروه نگارش همکاری کرده است.

فیلمبرداری قسمت‌های پایانی فصل اول در تهران، دماوند، شهرهای ساحلی شمال کشور و چند لوکیشن دیگر در جریان است. توزیع سریال آسپرین به عهده موسسه هنرنمای پارسیان خواهد بود.

به جز علیرام نورایی، نقش جدی مجید صالحی و هادی کاظمی در سریال تازه نجفی «آسپرین» قابل توجه است. از دیگر بازیگران این سریال همایون ارشادی، شقایق فراهانی، فرخ نعمتی، زیبا بروفه، روناک یونسی، سیما خضرآبادی، سیدمهرداد ضیائی، علی انصاریان، مهدی ماهانی، مهران نائل، هادی دیباجی، بابک نوری، مهدی علیپور، پیام احمدنیا، رضا بادامچی، مهسا باقری، ایزابلا پیکیونی، ارمیا قاسمی، رضا اخلاقی راد، سلمان فرخنده، افشین نخعی ، رامتین کیانپور، وحید مهین دوست، علی محمدی، مهدیه نساج، محسن میری، بابک قادری، محمدرضا مقدم، بهروز زهره‌وند، امید صیاح، رضا یارخلج، فوژان قبادیان، ساناز نیکنام، الهه فرشچی، اندیشه میرسپاهی، مهدی نوروزی، نسیم ملکی، مهرنوش عبدالعلی، امید رستمی، علی گلبهاران و سحر قریشی، سارا خوئینی‌ها و بازیگران خردسال نادیا نجفی، آرشام طالبی، موگه تمدن نژاد، ایمان قره مادانی و ماهان بالاجاده هستند.

«عالیجناب»
سریال دیگری که قرار است به شبکه نمایش خانگی بیاید، «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان و تهیه‌کنندگی علی حضرتی و مسعود ردایی است. «عالیجناب» دهم شهریور 94 کلید خورده و با وجود این‌که قریبیان از ساخت سالی شش قسمت برای آن خبر داده بود، انتظار می‌رود پس از گذشت 8 ماه خبرهایی از توزیع این سریال به گوش رسد.

از نکات جالب «عالیجناب» این است که قریبیان به جز کارگردانی و نویسندگی، در این سریال بازی هم کرده است. البته قریبیان، از ترکیب بازیگران شناخته شده‌ای برای این سریال که قسمت‌های 50 دقیقه‌ای آن را با حال وهوای سینمایی می‌سازد، استفاده کرده است؛ سعید آقاخانی، امیرآقایی، احمدرضا اسعدی، لیلا اوتادی، حسین پاكدل، پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، امید روحانی، حسین سلیمانی، آزاده صمدی، احسان كرمی، نازنین کریمی، پریوش نظریه، میثم عبدی، حسین عرفانی، مهتاج نجومی، حامد مدرس، صالح میرزاآقایی و حسین یاری از بازیگران «عالیجناب» هستند.

«عالیجناب» یک اثر اجتماعی است که داستان آن به ماجرای دو رقیب انتخاباتی می‌پردازد، اما آن‌طور که کارگردن آن اطلاع داده یک سریال سیاسی نیست، همچنین اپیزودیک نیز نخواهد بود و داستانی ادامه‌دار دارد. پیش از این، در نزدیکی انتخابات هفت اسفندماه مطلبی درباره توزیع این سریال از سوی مسعود ردایی منتشر شد، اما با این‌حال هنوز خبری از «عالیجناب» نشده است.

قریبیان پیش از این فیلم سینمایی «360 درجه» را ساخته بود و چندی پیش از ساخت دومین فیلم سینمایی خود به نام «کبیسه» اطلاع داده بود.

«بازی»
مهرماه گذشته و پیش از خبر تولید سریال «بیمار استاندارد»، سعید آقاخانی، بهرام توکلی و مسعود ردایی قرار بود سریالی دیگری را برای شبکه نمایش خانگی بسازند که هنوز خبری از تولید آن نشده است. البته از آن‌جا که ردایی تهیه‌کنندگی «عالیجناب» را نیز بر عهده دارد، تولید «بازی» را به پس از این سریال موکول کرده بود، اما به نظر می‌رسد این همکاری بالاخره به ساخت سریالی در تلویزیون یعنی «بیمار استاندارد» ختم شده است.

این سریال قرار بود یک مجموعه 15 قسمتی برای شبکه نمایش خانگی باشد و همان روزها ردایی از نوشته شدن 8 قسمت از این سریال توسط بهرام تولکی و همچنین فرستادن فیلم‌‌نامه برای دریافت مجوز ساخت به ارشاد خبر داده بود.

این سریال داستان یک استاد طراحی بازی‌های رایانه‌ای است كه با استفاده از این فناوری، پازل‌ها را طوری می‌چیند که امکان خطا در نتیجه به حداقل برسد. او و گروهش در تدارک دستیابی به اهداف خاص هستند. اما اتفاقاتی در ادامه می‌افتد که مسیر قصه را عوض می‌کند.


ویدیو : جای خالی «شهرزاد» چگونه پر می‌شود؟