جایزه اصلی اسکار به کدام فیلم می‌رسد؟ : «حقه‌بازی آمریکایی»، «جاذبه» و «12 ...


«حقه‌بازی آمریکایی»، «جاذبه» و «12 سال بردگی» قوی‌ترین رقبای اسکار بهترین فیلم هشتاد وششمین دوره جوایز اسکار هستند. این فیلم‌ها، قوی‌ترین رقبای اسکار بهترین فیلم هستند. روزنامه قانون: «حقه‌بازی آمریکایی»، «جاذبه» و «12 سال بردگی» قوی‌ترین رقبای اسکار بهترین فیلم هشتاد وششمین دوره جوایز اسکار هستند. جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران آمریکا، انجمن کارگردانان آمریکا و جوایز انتخاب منتقدان بین این سه فیلم تقسیم شد. این فیلم‌ها، قوی‌ترین رقبای اسکار بهترین فیلم هستند که برنده آن یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) معرفی می‌شود، اما نکته اینجاست که فصل جوایز سینمایی امسال با هیچ یک از قواعد قدیمی همخوانی ندارد و هر اتفاقی می‌تواند روی بدهد. پس اجازه بدهید نقاط قوت و ضعف فیلم‌ها را بررسی کنیم.

حقه‌بازی آمریکایی

نقاط قوت: سبک فیلم، سوزان است و به لطف فیلمنامه، کارگردانی، بازی‌ها و همین طور طراحی لباس، طراحی مو و موسیقی هوشمندانه، فضایی مفرح خلق می‌کند.  

فیلم های که جایزه اسکار گرفتند , جایزه اسکار فیلم 2016 , جایزه اسکار 2016

نقاط ضعف: تماشاگران این عناصر مثبت را به یاد خواهند داشت، اما خیلی از فیلم‌های امسال به مضامین سنگین پرداخته‌اند، به طوری که شاید «حقه‌بازی آمریکایی» در قیاس با آن‌ها کمی سبک به نظر برسد، پس استراتژیست‌ها باید بر محتوی و مضامین فیلم تاکید کنند.


جاذبه

نقاط قوت: این فیلم از نظر تکنیکی، پیشگام و یک موفقیت عظیم است. «جاذبه» باید برای زنان رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جذاب باشد. در میان فیلم‌های نامزد اسکار بهترین فیلم، کمتر فیلمی هست که زنان در مرکز آن باشند و حتی در آن فیلم‌ها هم مردان، نقشی برجسته‌تر دارند. تاکنون هیچ فیلم برنده اسکار بهترین فیلم تا حد زیادی روی شانه قهرمانان زن متمرکز نبوده است.

فیلم های اسکار 2016 , جایزه اسکار , فیلم های برنده اسکار 2016

نقاط ضعف: این فیلمی متفکرانه درباره احساسات و معنای انسان بودن است، اما «جاذبه» به لحاظ تکنیکی آن‌قدر خیره‌کننده است که شاید رای دهنده‌های آکادمی صرفا به آن به عنوان فیلمی با صحنه‌های تماشایی نگاه کنند.


12 سال بردگی

نقاط قوت: موضوعاتی مانند نژادپرستی و سرکوب بزرگ و مهم هستند. این فیلمی است که به زیبایی ساخته شده و این پیام را منتقل می‌کند که ما مسئولیم به دیگران کمک کنیم. «12 سال بردگی» همچنین ما را وادار می‌کند آثار آشنا درباره جنگ داخلی آمریکا را با نگاهی متفاوت ببینیم.

فیلم های برنده اسکار , دانلود فیلم های اسکار 2016 , جایزه اسکار 2017

نقاط ضعف: بعضی‌ها اعتقاد دارند فیلم فضایی خفقان‌آور دارد و همچنان حاضر نیستند آن را مورد توجه قرار بدهند. استراتژیست‌ها باید همچنان بر روحیه‌بخشی «12 سال بردگی» همین‌طور توان هنری آن تاکید کنند.


کاپیتان فیلیپس

نقاط قوت:
شور و هیجان از حدود دقیقه 20 فیلم شروع می‌شود و تا پایان ادامه دارد. این از آن دسته فیلم‌های اکشن است که هالیوود متخصص تولید آن است، اما عمق و گره‌های غافلگیرکننده هم به کار اضافه شده است.

فیلم های برگزیده اسکار , فیلم اسکار 2016 , فیلم های برگزیده اسکار 2016

نقاط ضعف: نامزد نشدن پل گرین‌گرس و تام هنکس نشان می‌دهد امسال سالی پر از رقبای قدرتمند است.


نبراسکا

نقاط قوت: فیلم با فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری درخشان خود به موضوعی می‌پردازد که آن‌قدر در هالیوود به آن کم پرداخته شده، به نظر غریب می‌آید: رویاهای روزمره و ناامیدی‌های زندگی روزانه در شمال مرکزی ایالات متحده. اگر مجبور بودید یک فیلم را در کپسول زمان قرار بدهید، «نبراسکا» به نظر بهترین انتخاب است.

بازیگر اصلی فیلم نهنگ عنبر , بستن زیر اصلی فیلم م پلیر , دانلود فیلم اسکار 2014

نقاط ضعف: «نبراسکا» هم با چالشی روبه‌روست که بعضی فیلم‌های دیگر هم با آن روبه‌رو هستند: این شاید فیلمی «کوچک» به نظر برسد و شاید توجه رای‌دهنده‌ها بیشتر متوجه دستاوردهای فردی فیلم باشد نه کلیت آن.


او

نقاط قوت: فرض داستانی مانند یک قطعه کمدی به نظر می‌رسد: مردی که عاشق صدای  سیستم عامل کامپیوتر خود می‌شود. فیلم نگاهی بسیار بدیع به تکنولوژی و انزوا دارد، اما در نهایت چیزی فراتر از این‌هاست. رابطه‌ای که در فیلم ترسیم می‌شود یکی از تاثرانگیزترین روابط سینمایی امسال است.

نقاط ضعف: رای‌دهنده‌ها باید این فرض را بپذیرند که این یک رابطه پیچیده است با تمام دلبستگی‌ها و اشتباهاتش - با این حال تنها یکی از این زوج‌ها را روی پرده می‌بینیم.


ویدیو : جایزه اصلی اسکار به کدام فیلم می‌رسد؟