جاودانی: انتخاب مهمانان با من نیست : ویژه برنامه یورو که هر شب از شبکه سه پخش ...


ویژه برنامه یورو که هر شب از شبکه سه پخش می شود، در کنار خوبی هایش ضعف هایی دارد که رضا جاودانی در مورد آنها توضیح می دهد. تماشا: ویژه برنامه یورو که هر شب از شبکه سه پخش می شود، در کنار خوبی هایش ضعف هایی دارد که رضا جاودانی در مورد آنها توضیح می دهد.

به نظر می رسد انتخاب کارشناس در برنامه شما خیلی اصولی نیست. مثلا آقای مازیار که یکی از کارشناسان برنامه شماست، برای هر بازی یکسری از بدیهیات را می گوید که شاید یک بیننده عادی هم آن را بداند.

- اولا من در انتخاب کارشناس خیلی نقش ندارم و این موضوع را باید از تهیه کننده برنامه سوال کنید ولی آقای مازیار یکی از محبوب ترین کارشناسان ماست. در ضمن او مدرس AFC هم هست و شاید تقصیر ماست که یک جاهایی از او سوال کلی می پرسیم و او مجبور می شود جواب های بدیهی بدهد.

بعضی ها می گویند که او از طریق حضور در برنامه های شما توانسته به عنوان دستیار کربکندی در ذوب آهن انتخاب شود.

انتخاب , انتخاب رشته , انتخاب نام برند

- راستش من دلیل این مساله را نمی دانم. به هر حال تلویزیون ویترین خوبی برای هر فرد است ولی قطعا باشگاه بزرگی مثل ذوب آهن نمی تواند فقط از این طریق او را پیدا کند. قطعا توانایی او باعث شده که ذوبی ها دنبال او بیایند.

شما در تعطیلی بازی های یورو درباره اقتصاد در ورزش صحبت کردید. با توجه به اینکه سوژه های زیادی وجود داشت، چرا تصمیم گرفتید در این مورد بحث کنید؟
- اولا سوژه ها دست تهیه کننده است. شاید دلیل انتخاب این موضوع بحث بحران در اروپا و چگونگی درآمدزایی باشگاه ها باشد. به هر حال به نظر من اقتصاد جزو جدایی ناپذیر ورزش است.

جالب است که شما در این برنامه از محمد حسین قریب و شهریاری دعوت کردید که خودشان از بودجه دولتی استفاده می کردند و در باشگاه هایشان چیزی به اسم درآمدزایی نداشتند، به ویژه شهریاری که فقط دنبال ولخرجی و بستن تیم های کهکشانی بود.

- خوب به هر حال ما جمیع شرایط را در نظر گرفته بودیم و بعد این دو نفر را دعوت کردیم. دلیل اینکه قریب را دعوت کردیم یکی حمایت از سرمربی تیمش بود و دیگر اینکه با توجه به بودجه ای که داشت، برای استقلال هزینه کرد و بدهی روی دست این تیم نگذاشت.

ولی شهریاری که این شرایط را نداشت. او زمانی که مدیرعامل صباباتری بود پول های بی حساب خرج می کرد و آخرش هم هیچ اتفاقی برای این تیم نیفتاد.

- شما در مورد فرد حرف می زنید و شرایط کلی تیم ها را نمی بینید. یکسری مسائل است که پیش می آید و خیلی به افراد ربطی ندارد. به هر حال این نظر شماست ولی نظر تهیه کننده این بود که او می تواند گزینه خوبی برای این بحث باشد.

جالب است که آقای صدر هم که یکی از کارشناسان محبوب صدا و سیماست، فقط درباره عملکرد بد اقتصادی باشگاه هایی مثل رئال مادرید و بارسا و ... حرف می زدن و اشاره ای به نقاط قوت آنها در بحث مدیریتی نمی کرد.
- خوب به هر حال ایشان اطلاعات زیادی دارد و به همین دلیل این مسئله را موشکافی کرد. او معتقد بود که دوران خرج کردن پول های بی حساب و کتاب در ورزش تمام شده است.

یکی از نکات عجیب برنامه شما اظهار نظر کارشناسان هواشناسی در مورد مسائل فنی فوتبال است. فکر می کنید چنین کاری آن هم در برنامه تخصصی فوتبال درست است؟

- خوب به هر حال ما قصد داشتیم یک کار غیرمتعارف انجام دهیم و به همین دلیل این تصمیم را گرفتیم. اتفاقا خیلی هم مورد توجه بینندگان قرار گرفت. البته من قبول دارم که شاید در برنامه تخصصی فوتبال این کار مرسوم نباشد.

در مورد روانشناس برنامه هم توضیح می دهید؟ به نظر می رسد او خیلی شناختی از فوتبال ندارد.

- این حرف درست نیست. او روانشناس کمیته ملی المپیک است. خیلی هم خوب حرف می زد و من این حرف شما را قبول ندارم.


ویدیو : جاودانی: انتخاب مهمانان با من نیست