جان کری: به توافق نهایی با ایران نزدیک شدیم : ان کری وزیر خارجه آمریکا گفت ...


ان کری وزیر خارجه آمریکا گفت توافق اخیر با ایران در ژنو منجر به حل دائم برای مسئله هسته ای ایران می شود. عصر ایران: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت توافق اخیر با ایران در ژنو منجر به حل دائم برای مسئله هسته ای ایران می شود.

خبرگزاری رسمی مصر گزارش داد، کری گفت: آمریکا به صورت جدی معتقد است توافق هسته ای که به تازگی میان ایران و گروه 1+5 در ژنو به دست آمد به راه حل همه جانبه و دائمی درباره مسئله هسته ای ایران نزدیک است.

وی افزود: واشنگتن معتقد است توافق هسته ای با ایران باعث می شود اسرائیل بیش از هر زمان دیگری، امن تر باشد.

کری که در پایان سفر به اسرائیل و فلسطین، در فرودگاه بن گوریون تل آویو با خبرنگاران سخن می گفت افزود: به محض ازسرگیری مذاکرات با ایران، آمریکا مشورت و رایزنی را با اسرائیل و دوستان و دیگر هم پیمانانش در منطقه و سراسر جهان ادامه می دهد زیرا نتیجه مذاکرات برای همه طرف ها مهم است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: "یوسی کوهین" مشاور نخست وزیر اسرائیل در هفته آینده به آمریکا می آید تا دو طرف به صورت مفصل درباره توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 گفتگو کنند.

جان کری اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل هم اکنون به صورت نزدیک درباره شکل توافق هسته ای نهایی و همه جانبه با ایران ، با یکدیگر کار می کنند.

وی تاکید کرد: هدف مطلق آمریکا و اسرائیل منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای یا تحقق این هدف در آینده است.


ویدیو : جان کری: به توافق نهایی با ایران نزدیک شدیم