جان باختن 5 مهاجر نزدیک سواحل لیبی : نیروی گارد ساحلی لیبی روز یکشنبه از نجات ...


نیروی گارد ساحلی لیبی روز یکشنبه از نجات حدود 600 مهاجر سرنشین چهار قایق خبر داد که تلاش می کردند به طور غیرقانونی خود را به اروپا برسانند. گارد ساحلی لیبی افزود، پنج مهاجر دیگر از جمله چهار زن در خلال عملیات نجات مهاجران جان خود را از دست دادند. خبرگزاری صدا و سیما: نیروی گارد ساحلی لیبی روز یکشنبه از نجات حدود 600 مهاجر سرنشین چهار قایق خبر داد که تلاش می کردند به طور غیرقانونی خود را به اروپا برسانند. گارد ساحلی لیبی افزود، پنج مهاجر دیگر از جمله چهار زن در خلال عملیات نجات مهاجران جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، سرهنگ ایوب قاسم سخنگوی نیروی دریایی لیبی وابسته به دولت مستقر در طرابلس به این خبرگزاری گفت: «در طول روز شنبه برای نجات دادن صدها مهاجر که سوار بر چهار قایق فرسوده در مقابل سواحل شهر الزاویه -در شرق طرابلس- بودند، تلاش کردیم».

وی افزود: «ما 586 نفر از جمله 60 زن و 11 کودک را که اکثر آنها دارای ملیت آفریقایی و آسیایی -از جمله سودانی و بنگلادشی بودند، پس از غرق شدن یکی از قایق ها نجات دادیم و آنها را به نیروی مقابله با مهاجرت غیرقانونی تحویل دادیم تا به مراکز نگهداری پناهجویان منتقل شوند».

قاسم افزود: «نیروهای گارد ساحلی در عملیات نجات، اجساد پنج نفر شامل چهار زن و یک مرد را که به علت هجوم جمعیت به دریا پرت شدند و جان باختند از آب گرفتند. اجساد این افراد به هلال احمر لیبی تحویل شد». وی افزود، شماری نیز در این حوادث مفقود شدند که احتمالا جان باخته اند ولی از شمار آنها اطلاع نداریم.
دو روز پیش نیز در عملیاتی مشابه، 187 مهاجر پس از آتش سوزی در قایق حامل آنها نزدیک سواحل لیبی نجات داده شدند.

لیبی که به علت جنگ قدرت در آن نمی تواند به شکلی کارآمد مرزهای دریایی و زمینی خود را کنترل کند، نقطه آغاز حرکت هزاران مهاجر است که تلاش می کنند خود را به اروپا در 300 کیلومتری سواحل لیبی برسانند.


ویدیو : جان باختن 5 مهاجر نزدیک سواحل لیبی