جانشین «ویلیام هیگ» کیست؟ +عکس : اخبار بین الملل - استعفای وزیر خارجه انگلیس ...



اخبار بین الملل - استعفای وزیر خارجه انگلیس نشانگر پایان حرفه سیاسی اوست
جانشین «ویلیام هیگ» کیست؟ +عکس

“فیلیپ هاموند” همواره به عنوان منتقد به رویکرد اتحادیه اروپا شناخته شده است و پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که اتحادیه اروپا در فرم کنونی اش باقی بماند او به خارج شدن انگلیس از اتحادیه رای خواهد داد.

در حالی “ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس همزمان با ترمیم کابینه دولت کامرون در تویتترش اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد که رسانه ها معتقدند این تصمیم گیری تاثیر شدیدی بر کابینه “دیوید کامرون” خواهد داشت.

به گزارش پیام نو به دنبال استعفای “ویلیام هیگ” انتظار می رود دیوید کامرون، “فیلیپ هاموند” وزیر دفاع انگلیس را به سمت وزارت خارجه منصوب کند.

 

جانشین بشار اسد کیست؟ , دیوث کیست , کیست تخمدان

 فیلیپ هاموند


“فیلیپ هاموند” همواره به عنوان منتقد به رویکرد اتحادیه اروپا شناخته شده است و پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که اتحادیه اروپا در فرم کنونی اش باقی بماند او به خارج شدن انگلیس از اتحادیه رای خواهد داد. به گفته رسانه ها، هاموند اهل سخنرانی های درخشان نیست ولی جایگزینی وی در سمت هیگ نشان دهنده این امر است که کامرون وزارت خارجه را در دستان فردی محتاط قرار می دهد.

شب دوشنبه دفتر نخست وزیری اعلام کرد “ویلیام هیگ” در سمت ریاست مجلس عوام تا انتخابات سال آینده و همچنین عضو شورای امنیت بریتانیا باقی خواهد ماند. وست مینستر با تغییر وزرای کابینه روبرو شد. اگرچه انتظار این تغییر کابینه در دولت کامرون می رفت ولی استعفای هیگ قابل پیش بینی نبود.

 

کیست مویی , ندا یاسی کیست , کیست

 هیگ در کنار مارگارت تاچر


ویلیام هیگ مدت کوتاهی در کابینه “جان میجر” بوده و رهبری حزب محافظه کار از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ را برعهده داشت و از سال ۲۰۱۰ تاکنون سمت وزارت خارجه را برعهده داشت. نطق “ویلیام هیگ” در ۱۶ سالگی در حضور “مارگارت تاچر” در کنفرانس حزب در سال ۱۹۷۷ بسیار معروف شد و همین عاملی بود برای ورود به سیاست.

هیگ ماه گذشته در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با خشونت های جنسی در کنار هنرپیشه آمریکایی آنجلینا جولی ظاهر شد که این مسئله با انتقادات بسیاری همراه بود که به این رفتار در زمانی که بریتانیا با چالش های بین المللی روبروست اعتراض شد.

 

ویلیام شکسپیر , علایم کیست تخمدان , درمان کیست تخمدان

هیگ در کنار آنجلیا جولی


رسانه ها معتقدند تغییر در کابینه کامرون با هدف دادن سمت های اجرایی به نیروهای جوانتر و زنان صورت گرفته است. تصمیم “ویلیام هیگ” برای کناره گیری به عنوان وزیر خارجه به فاصله کوتاهی پس از آن گرفته شد که که کنت کلارک از اعضای قدیمی حزب محافظه کار تصمیم گرفت کابینه را ترک کند. شماری از دیگر وزرای کابینه هم پست خود را ترک کرده اند.

دیلی میل نوشت: اعلام استعفای “ویلیام هیگ” نشانگر پایان حرفه سیاسی هیگ خواهد بود. تغییر وزیر خارجه انگلیس در زمانی حساس رخ می دهد که وزارت خارجه این کشور با بحران عراق، سوریه، حملات اسرائیل به غزه و فشار روسیه به اوکراین روبروست.

اخبار بین الملل - پیام نو

 


ویدیو : جانشین «ویلیام هیگ» کیست؟ +عکس