جام جهانی 1938 فرانسه : چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره ...


چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم.           پادشا: چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم. در این مطلب سومین دوره جام جهانی را در سال 1938 به میزبانی فرانسه بررسی نموده ایم.

جام جهانی 1938 , لیگ جهانی 2016 والیبال برزیل فرانسه , بازی فرانسه المان جام جهانی 2014

مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1938

    1938 FIFA World Cup France ™

فرانسه , سفارت فرانسه , جنگ جهانی دوم

        Teams: 15
        When: 04 June 1938 to 19 June 1938
        Final: 19 June 1938
        Matches: 18
        Goals Scored: 84 (average 4.7 per match)
        Attendance: 376177 (average 20898)
        Winner: Italy
        Runners-Up: Hungary
        Third: Brazil
        Fourth: Sweden
        Golden Shoe: LEONIDAS (BRA)

پیشینه:
سومین رقابتهای تاریخ جام جهانی در سال 1938 و به میزبانی فرانسه برگزار شد و بدین ترتیب برای دومین دوره متوالی اروپا میزبان این رقابتها بود. البته رقابتهای جام جهانی نیز از جنگ های موجود بی نصیب نماند و تیم ملی اسپانیا به دلیل جنگهای داخلی در این کشور از حضور در این رقابتها ناکام ماند

در این دور از رقابتها 12 تیم از اروپا حاضر بودند و تیمهای برزیل و کوبا نیز در این رقابتها حضور داشتند و از قاره آفریقا هیچ نماینده ای دراین رقابتها شرکت نمی کرد.مرحله اول رقابتها بدین ترتیب بود که دو تیم مقابل یکدیگر قرارمی گرفتند وتیم برتر به دور بعدی راه می یافت. دیدارهایی که در نهایت با نتیجه تساوی به پایان می رسید نیز بار دیگر تکرار می شد.

تور فرانسه , روز جهانی کودک , جنگ جهانی اول

در این مرحله 5 دیدار به وقتهای اضافه کشیده شد که در آنها برزیل موفق شد تا با نتیجه 5-6 مقابل لهستان به برتری دست یابد. دیدار آلمان و سوئیس که پس از 120 دقیقه نبرد با تساوی 1-1 به پایان رسید و در نهایت دوباره تکرار شد.بازی کوبا و رومانی که در پایان وقتهای اضافه 3-3 و بار دیگر برگزار شد و بازی ایتالیا مقابل نروژ که درپایان 120 دقیقه اضافه با برتری 1-2 آتزوری پایان یافت و در نهایت مصاف چکسلواکی و هلند که در 90 دقیقه بدون گل بود و در پایان وقتهای اضافه با برتری 0-3 چکسلواکی به پایان رسید.

   مرحله یک چهارم پایانی

در دیدارهای مرحله یک چهارم پایانی، مجارستان با نتیجه 2-0 از سد سوئیس عبور کرد. سوئد با 8 گل کوبا را شکست داد. ایتالیا 3-1 فرانسه میزبان را مغلوب کرد و دیدار برزیل و چکسلواکی با تساوی 1-1 به پایان رسید که درنهایت باتکرار مجدد این بازی برزیل توانست با نتیجه 1-2 از سد چکسلواکی عبور کند.

    مرحله نیمه نهایی

در دودیدار مرحله نیمه نهایی که به صورت همزمان برگزار شد، مجارستان با نتیجه 1-5 سوئد را شکست داد و ایتالیا 1-2 از سد برزیل عبور کرد تا دو تیم مجارستان و ایتالیا به فینال این رقابتها راه یابند.

روز جهانی معلولین , ساعت جهانی , فدراسیون جهانی وزنه برداری

    فینال

در دیدار فینال، ایتالیا با نتیجه 4-2 مقابل مجارستان به برتری دست یافت. کولائوسی در دقایق 6 و 35 و پیولا در دقایق 16 و 82 برای ایتالیا گلزنی کرده و تیتکس (8) و ساروسی (70) دروازه ایتالیا را بازکردند تا ایتالیا برای دومین بار در تاریخ رقابتهای جام جهانی به قهرمانی برسد.این دیدار در حضور 60.000 تماشاگر ورزشگاه استاد المیپیک د کولومبس برگزار شد و ایتالیا شروع بسیار خوبی داشت و در نهایت توانست جام قهرمانی را از آن خود کند.

    قهرمانان و بدترین بازیکنان

 در جریان دیدار برزیل و چکسلواکی در مرحله یک چهارم پایانی بود که ماچادوس بازیکن تیم ملی برزیل و یان ریها، بازیکن چکسلواکی در دقایق پایانی بازی و پس از اخراج زه زه از زمین مسابقه با یکدیگر به زد و خورد شدیدی پرداختند.

    بازیهای به یادماندنی

یکی ازدیدارهایی که هرگز از یاد دوستداران فوتبال نخواهد رفت، مصاف برزیل و لهستان است. دیداری عجیب که گلهای زیادی را به همراه داشت و در پایان 90 دقیقه تلاش با تساوی 4-4 به اتمام رسید و البته در نهایت با نتیجه 5-6 به سود برزیل تمام شد. لئونیداس، جواهرسیاه برزیل نقش بسیار مهمی در پیروزی تیمش داشت و این دور از رقابتها را نیز با عنوان آقای گل به اتمام برد.

جام جهانی فوتسال , سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری , پرچم فرانسه

    برترین گلزنان رقابتها

 لئونیداس (برزیل – 7 گل)

 گئورگی ساروسی (مجارستان – 5گل)

گیولا سنگلر (مجارستان – 5گل)

سیلویو پیولا ( ایتالیا – 5گل)

جینو کولائوسی (ایتالیا – 4گل)

ارنست ویلیمووسکی ( لهستان – 4گل)


ویدیو : جام جهانی 1938 فرانسه