«جاكوب زوما» در راه ایران : رئیس جمهوری آفریقای جنوبی فردا (شنبه) در راس یك ...


رئیس جمهوری آفریقای جنوبی فردا (شنبه) در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌كند. خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی فردا (شنبه) در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌كند.

جاكوب زوما به دعوت رئیس جمهوری كشورمان، عصر روز شنبه وارد كشور می‌شود و در روز یكشنبه مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار می گیرد.

در جریان دیدار روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی چندین سند اقتصادی و تجاری بین مقامات دو كشور به امضا می رسد و سپس زوما در ضیافت ناهار همتای ایرانی خود حضور خواهد یافت.

جاكوب زوما قرار است در این سفر با مقامات عالی كشورمان دیدار و گفت و گو كند و روز دوشنبه هم برای بازدید از شهر اصفهان عازم این شهر خواهد شد.

هیات همراه زوما در این سفر حدود 180 نفر هستند. شش نفر از وزرای كابینه زوما را در این سفر همراه می كنند و حدود 80 تا 100 نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی از دیگر همراهان وی هستند.

سفر زوما به تهران، نخستین سفر رئیس جمهور این كشور به جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. البته نلسون ماندلا رهبر مبارز و فقید این كشور قبل و بعد از دوران ریاست جمهوری خود به تهران سفر كرده است.


ویدیو : «جاكوب زوما» در راه ایران