جارو – بخارشوی؛ یک انتخاب اشتباه است! : خرید جاروبرقی – بخارشوی ها معمولا برای ...


خرید جاروبرقی – بخارشوی ها معمولا برای استفاده خانگی توصیه نمی شود چون هم کیفیت و بازده پایینی دارد و هم معمولا از کیفیت بدنه بالایی برخوردار نیست اما از طرف دیگر از آنجا که دو محصول در یک بدنه مشترک جا داده شده اند فضای کمی اشغال می کند. خرید جاروبرقی – بخارشوی ها معمولا برای استفاده خانگی توصیه نمی شود چون هم کیفیت و بازده پایینی دارد و هم معمولا از کیفیت بدنه بالایی برخوردار نیست اما از طرف دیگر از آنجا که دو محصول در یک بدنه مشترک جا داده شده اند فضای کمی اشغال می کند.

در نتیجه برای خانه های خیلی کوچک و البته ادارات مناسب است. مدل SC-5000 مجیک یکی از معدود مدل های جاروبرقی – بخارشور موجود در بازار ایران است که نه تنها قیمت 329 هزار تومانی آن نسبت به کیفیت ساخت بدنه و لوازم جانبی آن بالا به حساب می آید بلکه از نظر امکانات و کیفیت عملکرد هم حرف زیادی برای گرفتن ندارد.

انتخاب اشتباه بهتر است , رابطه اشتباه با انتخاب درست , اشتباه در انتخاب رشته

بدنه کوچک و آسیب پذیر

بدنه این محصول به علاوه سیم و سری های مختلف آن فضای زیادی اشغال نمی کند. اما با اینکه در ساخت بدنه بیشتر از پلاستیک فشرده استفاده شده است وزن نهایی آن حدود 15 کیلوگرم است که جابجایی و استفاده از آن را سخت می کند. مخزن بخارشوی و مخزن جمع آوری آب و خاک جاروبرقی هر دو بسیار کوچک هستند و روی دسته قرار می گیرند.

روی بدنه دو چراغ برای نشان دادن روشن بودن دستگاه و خالی بودن مخزن بخارشوی قرار داده شده است. به علاوه حالت استفاده از جارو، بخارشوی و یا هر دو به صورت همزمان روی بدنه نمایش داده می شود. بدنه طراحی زیبایی ندارد و به خاطر زاویه دار بودن احتمال برخورد گوشه های بدنه یا لوازم خانگی وجود دارد.



توان متوسط و ظرفیت پایین


توان این دستگاه 1800 وات است که در مقایسه با مدل های جاروبرقی با قیمت مشابه توان پایینی به حساب می آید. ظرفیت مخزن جاروبرقی بسیار کم است و مجبورید به طور مداوم آن را تخلیه کنید. ظرفیت مخزن بخارشوی حدود 350 میلی لیتر است که برای کمتر از 10 دقیقه قابل استفاده خواهد بود.

از آنجا که امکان اضافه کردن آب، زمان کار دستگاه وجود ندارد بعد از هر بار پر کردن مخزن باید حدود چهار دقیقه منتظر باشید تا بخار آماده شود. توان مکش جاروبرقی در این مدل 510 وات است. هر چند این توان مکش با توان کلی دستگاه تطابق دارد اما زمان استفاده توان پایینی به حساب می آید، پس اگر می خواهید حدود 300 هزار تومان خرج کنید و از نظافت محیط لذت ببرید بهتر است به جای بخارشوی – جاروبرقی سراغ خریدن یک جاروبرقی پرتوان یا یک بخارشوی کار راه انداز بروید.



امکاناتی برای استفاده محدود


فیلتر بخارشوی را می توانید به راحتی از بدنه جدا کرده و شست و شو دهید. طول سیم دستگاه 5/5 متر است. به همراه دستگاه یک رابط اضافی هم به مشتری عرضه می شود که طول سیم را تا شش متر افزایش می دهد. از آنجا که قابلیت استفاده از سری های کوچک و باریک برای دستگاه وجود ندارد نمی توانید از آن برای درزها و مناطق کم عرض استفاده کنید.

جاروبرقی طوری طراحی شده است که قابلیت جمع آوری آب و خاک را دارد اما برای استفاده از آن باید اول فیلتر رویه دستگاه را از بدنه جدا کرده و بعد از جاروبرقی استفاده کنید. دستگاه دارای سیم جمع کن اتوماتیک است که سیم را درون محفظه تعبیه شده روی بدنه جمع می کند. زیر بدنه چرخ های کوچکی قرار داده شده است که جابجایی آن را روی سطوح مختلف آسانتر می کند.

نقاط قوت: بدنه کم حجم، طراحی دو منظوره

نقاط ضعف:
بازده پایین، وزن بالای بدنه

قیمت: 329 هزار تومان

ویژگی ها: توان 1800 وات، مخزن 350 میلی لیتری، قابل شست و شو، طول سیم 5/5 متر با سیم جمع کن، چراغ نمایش روشن بودن و خالی بودن مخزن بخارشوی


ویدیو : جارو – بخارشوی؛ یک انتخاب اشتباه است!