«جاده قدیم» با یکتا ناصر : «جاده قدیم» آغاز زندگی زوجی به نام های نعمت و زینت ...


«جاده قدیم» آغاز زندگی زوجی به نام های نعمت و زینت است که بعد از ازدواج همراه با یک رأس گاو که جهیزیه عروس است و تنها دارایی آنها هم به شمار می رود به تهران می آیند اما در ماجرایی گاو در بدو ورود به پایتخت گم می شود...



هفته نامه امید جوان - حنیف نادم: «جاده قدیم» لایه های پنهان مهاجرت را به عنوان یک پدیده اجتماعی طرح و مشکلات پیرامون آن را به تصویر کشیده است.

سریال «جاده قدیم» به کارگردانی بهرام بهرامیان، روی آنتن شبکه یک سیما رفت. این مجموعه تلویزیونی که در 24 قسمت 45 دقیقه ای تولید شده قرار است هر شب به غیر از جمعه ها ساعت 22 پخش شود.

«جاده قدیم» آغاز زندگی زوجی به نام های نعمت و زینت است که بعد از ازدواج همراه با یک رأس گاو که جهیزیه عروس است و تنها دارایی آنها هم به شمار می رود به تهران می آیند اما در ماجرایی گاو در بدو ورود به پایتخت گم می شود...

یکتا ناصر , یکتا ناصر instagram , بارداری یکتا ناصر

داستان مجموعه طنز است اما پیام اصلی آن مصرف درست سوخت است. نکته جالب توجه درباره این سریال، همزمانی پخش آن با قطع سهمیه سوخت اتومبیل های شخصی است. در واقع شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که در ساخت این مجموعه مشارکت داشته است، تصمیم گرفته با به آنتن بردن این سریال، تصمیم وزارت نفت درباره قطع بنزین 700 تومانی را توجیه کند.

مسئولان وزارت نفت درباره قطع سهمیه اتومبیل های شخصی نظرات مختلفی را در طول هفته گذشته مطرح کردند، تا اینکه روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد: «این سهمیه دیگر واریز نمی شود و اتومبیل های شخصی از این پس بایستی با نرخ آزاد سوخت گیری کنند.

درباره مجموعه «جاده قدیم» با یکتا ناصر، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به گفتگو نشسته ایم:

چرا درباره گریم برخی از شخصیت ها از جمله طینت (شهرام حقیقت دوست) اینقدر اغراق شده است؟

- این سوال را باید آقایان بهرامیان و اسکندری به عنوان کارگردان و طراح گریم پاسخ دهند. من پس از دیدن چند قسمت اول حال خوبی نداشتم.

یکتا ناصر و منوچهر هادی , اینستاگرام یکتا ناصر , کلیپ بی شرمانه یکتا ناصر

چرا؟


- برای اینکه کار تکه پاره شده است، در واقع قسمت اولی که شما در تلویزیون دیدید، ترکیب بخش های اول و دوم مجموعه بود که آنها را به هم چسبانده اند!

یکی از نکات عجیب درباره «جاده قدیم» همزمانی پخش آن با قطع سهمیه بنزین 700 تومانی است. شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی وزارت نفت به عنوان اسپانسر، ظاهرا خوش سلیقگی به خرج داده است.


- موضوع داستان که مصرف سوخت نیست اما چون اسپانسر وزارت نفت است یک چیزی را اضافه مانند وصله به قصه چسبانده اند تا به هر حال بخشی از هزینه مجموعه تامین شود، من به دیدن مسائل عجیب در این زمینه ها عادت کرده ام، شما چطور؟

قرار بود مجموعه ماه رمضان سال گذشته پخش شود، یک سال تاخیر تاثیری درباره قصه نداشت؟


- نه خیلی، قصه از نظر زمانی دچار مشکل نشده است.

آقای بهرامیان در رزومه خود فیلم هایی در ژانر وحشت دارد، کار طنز با ایشان چطور بود؟

- من و همه بازیگران در این مجموعه طنز متفاوتی را تجربه کردیم و فکر می کنم هنگام پخش این سریال بینندگان هم تایید کنند که «جاده قدیم» دربرگیرنده فضای متفاوتی از سایر کارهای کمدی است. کار با آقای بهرامیان و گروه سازنده تجربه جدیدی بود و از همکاری با ایشان خرسند هستم.

ازدواج یکتا ناصر , همسر سابق یکتا ناصر , همسر اول یکتا ناصر

جاده قدیم دربرگیرنده طنز کلامی است یا طنز موقعیت، ظاهرا گویشی که در مجموعه به کار برده شده است، می خواهد تاثیر خود را با کلام بگذارد؟


- هیچ کدام از بازیگران این سریال، حرکت و کار طنز انجام نمی دهند بلکه این موقعیت است که طنز را در مجموعه ایجاد می کند. در خیلی از سکانس ها برای ما که بازیگر بودیم، موقعیت تراژدی بود اما همین صنه ها برای بیننده طنز به نظر می رسد که بایستی آن را جزو ویژگی های «جاده قدیم» دانست.

داستان این سریال مهاجرت به پایتخت است. کوچ یک تازه عروس و دامادی به نام های زینت و نعمت، در واقع جاده قدیم لایه های پنهان این پدیده اجتماعی و مشکلات پیرامون آن را به تصویر کشیده است. بدون این که کاراکترهای قصه از شرایط اجتماعی و رسم و آداب زندگی شهری اطلاعی داشته باشند. همین تفاوت و عدم آگاهی از آداب زندگی شهری، اتفاقات طنزی را در سریال رقم می زند که برای بینندگان حتما جالب خواهد بود.

بیننده های تلویزیون معمولا با چه شاخص و معیاری درگیر یک مجموعه می شوند؟


- برای اینکه کاری دیده شود، عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا آن کار مورد پسند مخاطب قرار بگیرد. از کارگردان رگفته تا طراح صحنه، لباس، گریم و بازی بازیگران همه دخیل هستند. قطعا اگر عوامل پشت و جلوی دوربین دل به کار بدهند همراه با یک قصه خوب حتما مخاطبان با آن مجموعه ارتباط برقرار می کنند. به هر حال امیدوارم هموطنان از تماشای سریال جاده قدیم لذت ببرند.

بیوگرافی یکتا ناصر , جاده قدیم , عکس های یکتا ناصر

فیلمبرداری مجموعه «جاده قدیم» چقدر زمان برد؟


- فکر می کم حدود 5 ماه، با توجه به اینکه مدت زیادی از ساخت این سریال گذشته شاید نتوانم بگویم از کدام سکانس رضایت دارم ولی در مجموع لحظات زیادی در این سریال بود که از تجربه کردن آن لذت بردم که یکی از آنها فضایی از طنز بود که تاکنون آن را در رزومه خود نداشتم.

ما از شما در تلویزیون کارهای جدی نظیر «اولین شب آرامش» و در سینما «یکی می خواد باهات حرف بزنه» را سراغ داریم، حتما جاده قدیم کار متفاوتی خواهد بود.


- باید اذعان کنم که در سریال جاده قدیم با چالش جدید روبرو شدم و الان خیلی دوست دارم خودم را در قاب تلویزیون ببینم که چگونه در این کار محک خوردم.

یکی از ویژگی های «جاده قدیم» آن است که از کارهای آپارتمانی تلویزیون فاصله گرفته و به فضای باز آمده است، اینطور نیست؟

- بله، با آن که بیشترین لوکیشن های ما در تهران بود، اما کمتر فضای داخلی داشتیم و اکثر صحنه ها در خارج از خانه و البته در فضاهای پوشیده تصویربرداری شد.


ویدیو : «جاده قدیم» با یکتا ناصر