ثواب روزه هایتان اینجاها بیشتر می شود : با نزدیك شدن به ماه مبارك رمضان بسیاری ...


با نزدیك شدن به ماه مبارك رمضان بسیاری از موسسه‌ها، انجمن‌ها و مراكز خیریه برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی برای گردهمایی خانواده‌های تحت پوشش خود در كنار خیرین و نیكوكاران برگزار می‌كنند. مجله زندگی ایده آل: با نزدیك شدن به ماه مبارك رمضان بسیاری از موسسه‌ها، انجمن‌ها و مراكز خیریه برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی برای گردهمایی خانواده‌های تحت پوشش خود در كنار خیرین و نیكوكاران برگزار می‌كنند. از طرفی تمایل و علاقه تك تك‌ مردم  در این روزها برای شركت در كارهای گروهی، كمك‌رسانی و همراهی خانواده‌های بی‌سرپرست یا بی‌بضاعت بیشتر و بیشتر می‌شود و خیلی از آنها به‌صورت خودجوش برای انجام فعالیت‌های نیكوكارانه و انسان‌دوستانه دست به كار می‌شوند.  اگر شما هم برای ماه‌رمضان  پیش‌رو برنامه ویژه‌ای داشته و تصمیم دارید به جمع خیرین و نیكوكاران بپیوندید اما هنوز نمی‌دانید كمك‌های خود را چگونه باید به دست افراد نیازمند برسانید، به شما توصیه می‌كنیم راهنمای خیریه زیر را به دقت بخوانید.

جمعیت امام علی (ع) برگزار می‌کند

طرح كوچه گردان عاشق


كوچه‌گردان عاشق  طرح ویژه جمعیت امام‌علی (ع) در روزها و شب‌های ماه مبارك رمضان است. در این طرح به تمام خانواده‌های نیازمند كه به دلیل فقر و مشكلات مالی قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نیستند، كمك می‌شود. خانواده‌هایی كه در فهرست این طرح قرار می‌گیرند خانواده‌هایی هستند كه از تامین خوراك و قوت‌لایموت خود عاجزند و اغلب كودكان آنها دچار سوءتغذیه هستند. در این طرح كمیته شناسایی، با بهره‌گیری از نیروهای آموزش‌دیده به شناسایی خانواده‌ها در محله‌های محروم می‌پردازد و در مرحله بعد مایحتاج زندگی این افراد را در قالب بسته‌هایی شامل برنج، روغن، گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، ماكارونی، چای، مواد شوینده و... تامین می‌كند و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

چگونه این جمعیت را همراهی كنیم؟

 اگر شما هم قصد دارید در شب‌های ماه مبارك رمضان این انجمن را همراهی كنید، می‌توانید به ستاد كوچه گردان عاشق واقع در خیابان مولوی، نرسیده به چهارراه وحدت اسلامی مراجعه كنید یا كمك‌های نقدی خود را به شماره كارت ملت   6104337770031308   واریز كنید یا كمك‌های غیرنقدی و كالاهای خوراكی خود را به دفتر مركزی این انجمن در خیابان مولوی اهدا كنید. برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت كوچه‌گردان عاشق به آدرس:
 www.kuchegardan.com  مراجعه یا با تلفن 02123051110 تماس بگیرید.

ثواب روزه در ماه صفر , تور یک روزه , مبطلات روزه

مجموعه آموزشی نیكوكاری رعد

برگزاری مراسم افطار با حضور ناتوانان جسمی و حركتی

مجتمع آموزشی نیكوكاری رعد از جمله مراكزی است كه با هدف ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به معلولان جسمی و حركتی فعالیت خود را از سال 1363 آغاز كرده است. در این مركز كه بیشترین بودجه و كمك‌های مردمی صرف ارائه آموزش به توان‌یابان، مشاوره شغلی، كاریابی و خدمات توان‌بخشی مثل فیزیوتراپی، كار درمانی و گفتاردرمانی شود، ماه رمضان امسال نیز مراسم افطاری كارآموزان و نیكوكاران را برگزار می‌كند. این مركز امسال در آستانه سی‌امین سال فعالیت خود در زمینه آموزش و توانبخشی رایگان معلولان جسمی و حركتی از افراد نیازمند به توان‌یابی دعوت می‌كند تا با مراجعه به سایت این مجتمع به آدرس:
 http://raad-charity.org مراجعه كنند تا از خدمات این مركز به ناتوانان حركتی و جسمی آگاه شوند.

چگونه به مجتمع رعد كمك كنیم؟

اگر می‌خواهید در گروه افرادی قرار بگیرید كه با روند درمان و آموزش كم‌توانان جسمی و حركتی همراهی كنید، می‌توانید كمك‌های نقدی خود را به شماره كارت 6219861001867638 بانك سامان به نام مجتمع نیكوكاری رعد واریز كنید و با همراهی با این گروه از معلولان جسمی و حركتی روند زندگی را برای آنها ساده‌تر كنید. علاوه بر این در صورت تمایل برای حضور در مراسم افطاری این مركز و ارائه كمك‌های غیرنقدی و پزشكی می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۰۹۸۸۸۱ تماس حاصل فرمایید.

بنیاد كودك

جشن افطار با حضور كودكان مستعد و بی‌بضاعت


بنیاد کودک که در ایران به نام موسسه خیریه رفاه کودک رسما به ثبت رسیده یک موسسه خیریه غیردولتی، غیرانتفاعی غیرسیاسی و مردم نهاد است که از 19 سال پیش در سطح ملی و بین‌المللی، با هدف کمک به کودکان مستعد و بی‌بضاعت ایرانی که فقر، تهدیدی جدی برای ادامه تحصیل آنان است، فعالیت خود را آغاز كرده است.   بنیاد کودک همه ساله برنامه‌های فرهنگی متعددی دارد که با حمایت وسیع جامعه هنرمندان و نخبگان کشور و حضور چشمگیر هموطنان زمینه کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان با استعداد ایرانی را فراهم می‌کند. از جمله این برنامه‌ها مراسم افطاری بنیاد کودک است که همه ساله در اواسط ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و در آن مددجویان تحت پوشش و همیاران بنیاد کودک حضور دارند.

چگونه كودكان تحت پوشش بنیاد را حمایت كنیم؟

 اگر برای‌تان مهم است كه كودكان تحت سرپرستی بنیاد كودك در سراسر ایران را همراهی و كمك كنید و شرایط ادامه تحصیل و شكوفایی استعدادهای آنها را ساده‌تر و راحت‌تر كنید، بد نیست كه در جشن افطار این بنیاد كه نیمه ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود، شركت كنید. برای شركت در این مراسم می‌توانید به سایت بنیاد کودک ایران به آدرس
 www.childf.com مراجعه كنید و از چگونگی و جزئیات حضور در این مراسم  كه با حضور كودكان تحت پوشش بنیاد و خانواده‌های آنها و جمعی از نیكوكاران برگزار می‌شود، حاضر شوید.

موسسه خیریه شمیم كوثر

جشنواره ترشیجات و  غذاهای افطاری


موسسه شمیم كوثر از جمله مراكزی است كه برای تهیه و تامین موادغذایی، مایحتاج بهداشتی و پوشاك خانواده‌های بی‌بضاعت و همین‌طور تامین مخارج درمانی خانواده‌ها به ویژه بیماران دیالیزی و سرطانی فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال و با همراهی مردم و خیرین برای كمك‌رسانی و تامین مخارج زندگی خانواده‌های بی‌بضاعت تلاش می‌كند. این مركز علاوه بر این برای  تامین هزینه تعمیرات مسكن و تهیه جهیزیه برای نوعروسان و كمك هزینه مخارج ازدواج پسران برنامه‌های مفصلی دارد. اعضا و همراهان این موسسه خیریه علاوه بر جمع‌آوری كمك‌های مردمی با تهیه بعضی محصولات خانگی مانند ترشی و مربا برای جمع‌آوری كمك‌های مردمی نیز اقدام می‌كنند.

می‌خواهید در این جشنواره حاضر شوید؟

اگر تمایل دارید موسسه شمیم كوثر را برای تامین هزینه‌ زندگی خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت و تهیه آذوقه و مواد مورد نیازشان همراهی كنید، می‌توانید در شب‌های ماه مبارك رمضان با شركت در جشنواره غذاهای افطاری در محل این خیریه واقع در خیابان كریم‌خان، خردمند جنوبی، كوچه برنا، پلاك یك حاضر شوید. برای كسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و چگونگی اهدای كمك‌ها و نذرهای خود به این موسسه می‌توانید به سایت این موسسه به آدرس http://shamim-kosar.com مراجعه کنید.

موسسه خیریه سپاس

افطار مهمان گروه سپاس باشید


موسسه خیریه سپاس از جمله مراكزی است كه با هدف حمایت روانی از مبتلایان به بیماری سرطان و افراد بهبود یافته برای بازیافتن شجاعت واعتماد به نفس برای زندگی مجدد و توانمندسازی آنها فعالیت می‌كند. این مركز كه با همكاری گروهی از خیرین و داوطلبین خدمات آموزشی و فرهنگی متنوعی را به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها ارائه می‌كند. در این كارگاه‌ها تلاش می‌شود تا سطح رضایت‌مندی روانی بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌شان در بالاترین سطح ممكن قرار گیرد. این موسسه در ماه رمضان پیش رو علاوه بر برگزاری مراسم افطار با حضور حامیان مالی موسسه در روز 11 مرداد ماه ،  در روز بیست و نهم ماه مبارك رمضان مصادف با 16 مردادماه جشن افطاری با حضور مردم و داوطلبین این موسسه برگزار می‌كند.

چگونه بیماران سرطانی را حمایت كنیم

اگر تمایل دارید در جشن موسسه سپاس شركت كنید، می‌توانید با شماره تلفن‌ 22868675 تماس بگیرید یا از طریق سایت www.sepas.org  برای حضور در این جشن شاد و مردمی ثبت نام كنید تا به این ترتیب داوطلبین و خیرین این موسسه را برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها یاری كنید. در صورتی كه امكان حضور در این جشن‌ها را ندارید، می‌توانید كمك‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 177041  بانك سپه شعبه اختیاریه جنوبی  واریز كنید.


ویدیو : ثواب روزه هایتان اینجاها بیشتر می شود