ثروتمندان هند کجا زندگی می کنند؟ :           آپارتمان های مجلل دوباره رایج ...



 

 

 

زندگی ثروتمندان , اقوام مایا در کدام منطقه از جهان زندگی می کنند , چین و سبلان زندگی می کنند

 

 

آپارتمان های مجلل دوباره رایج شده اند و این بار از همیشه بهتر و بزرگ ترند. طی چند ماه گذشته چرخ اقتصاد هند دوباره به حرکت درآمده و تاجران ثروتمند، برای خرید خانه آرزوهایشان، دوباره آماده پرداخت رقم های بالای یک میلیون دلار شده اند. حالا می توانند آپارتمان هایی با پنج اتاق خواب و بیشتر بخرند که در زیربنایی پانصد تا هزار مترمربعی گسترده شده و امکاناتی مانند استخر شخصی و پارک های سرسبز دارد.

اهالی ساخت وساز نیز برای برآوردن این نیاز هجوم آورده اند. دست کم یک دوجین مجتمع آپارتمانی مجلل در سراسر هند در حال ساخت است و بیشتر آنها در شهرهای بزرگی مثل بمبئی، دهلی نو و بنگال قرار دارند. توفان رونق کنونی، بازگشت شدیدی از وضعیت ابتدای سال۲۰۰۹ است، یعنی هنگامی که با کند شدن رشد اقتصادی هند، بخش ساخت وساز خانه های مجلل نیز به رکود رفته بود.

به گفته سانجای دات، مدیر ارشد بازرگانی «لونز لانگ لاسال»، یک شرکت خدمات املاک، سازندگان در فوریه و مارچ ۲۰۰۹ برای یافتن خریدار، ناچار بودند قیمت ها را سی تا چهل درصد کاهش دهند. حالا سازندگان در افتتاح حوزه های تازه تجمل از هم پیشی می گیرند. برخی از کارشناسان بازار، نسبت به قیمت ها که به گفته آنان به نزدیکی های اوج ۲۰۰۷ رسیده، ابراز نگرانی می کنند. پونام ماهتانی مدیر داخلی یک شرکت خدمات ملکی دیگر می گوید با در نظر داشتن این مساله و همچنین با رسیدن ساخت وسازهای کنونی به بازار، افزایش فشار موج نزولی بر قیمت این آپارتمان ها، در ماه های پیش رو محتمل است. بر اساس برآورد شرکت بازار سرمایه رلیگار، در محله پارل پایین، در جنوب بمبئی، احتمالا یک میلیون متر مربع برای ساخت وساز آپارتمان های بلندمرتبه آزادخواهد شد، اما سوهاس هارینا رایانان مدیر پژوهش رلیگار می گوید برای ایجاد تقاضای کافی برای این آپارتمان ها قیمت ها باید بیست تا بیست و پنج درصد کمتر شود. مشاوران می گویند، به رغم آن که پیش بینی قیمت املاک کار بسیار دشواری است، اما خریداران اگر چند ماهی دست نگه دارند به نفعشان خواهد بود، زیرا هنگامی که تعداد زیادی از این آپارتمان ها همزمان وارد بازار شود قیمت های بهتری پیش روی آنان خواهد بود. آنهایی که تمایلی به صبر کردن ندارند هم، به هر حال عایدی شان بیشتر از زمان پیش از رکود خواهد بود؛ چرا که اکنون سازندگان با قیمت مشابه، خانه هایی با ارزش و امکانات بسیار بیشتر ارائه کرده اند.

شوتا جین مدیر امور ساکنین شرکت کاشمن و ویکفیلد هند، می گوید: «تا به امروز ما املاکی که از نظر تزئینات داخلی و نازک کاری چوبی به کمال رسیده باشند نداشتیم»، اما امروزه دیگر چنین تزئیناتی پیش پا افتاده به حساب می آید. سازندگان عمده توجه شان را به فراهم کردن تزئینات و نازک کاری با کیفیت بالا و بیشترین امکانات رفاهی در مجتمع هایشان معطوف کرده اند. آنها حالا به جای کاشی های ارزان قیمت، سنگ مرمر ایتالیایی، به جای یراق آلات حمام هندی، از نمونه های آلمانی و برای کفسازی از کفپوش چوبی نفیس برمه استفاده می کنند. همچنین استفاده از سیستم های تهویه هوای مطبوع با کیفیت بالا، سیستم های اتوماسیون خانه با صفحه های کنترل لمسی و در برخی موارد آپارتمان های تمام مبله (باور کنید با رومیزی های پوست مار) رواج کامل دارد.

علاوه بر اینها، حالا دیگر بسیاری از آپارتمان های مجلل توسط شرکت های حرفه ای خدماتی مدیریت می شوند. ساکنان می توانند ساعت یازده شب هم که شده گوشی تلفن شان را بردارند و یک تعمیر کار یا مثلا لوله کش بی درنگ در خانه شان خواهد بود. آقای دات از «لونز لانگ لاسال» می گوید: «این طوری است که شما حس می کنید در یک آپارتمان با خدمات کامل هستید.» به هر حال در پایان، آنچه برای یک آپارتمان مجلل باقی می ماند حجم عظیمی از زیربنا و یک آدرس با کلاس است. در بازار مسکن هند، جایی که فضا در محله های شیک جنوب بمبئی محدود است، سازندگان برای فراهم کردن فضای گسترده با امکانات بالا، ساختمان های بلندتری می سازند. شرکت اس دی بمبئی، برج های دو قلوی ایمپریال را سیصد متر بالاتر از سطح دریا ساخته که آپارتمان هایی با زیربنای هزار متر مربع دارد و برخی از آنها به استخرهای ورزشی شخصی دسترسی دارند.

در دهلی نو، مخصوصا در محله هایی که بیشتر چشم ها به دنبالشان است یعنی در جنوب و مرکز دهلی، ساخت آسمانخراش ها توسط قوانین دولتی محدود شده است. به همین خاطر عمده فعالیت ساخت وساز آپارتمان های مرفه در حومه گورگاون متمرکز شده است و آنجا است که، پروژه ماگنولیای شرکت دی ال اف نوید یک زمین بازی گلف را می دهد و پروژه «رواق ها»ی شرکت ساختمانی سالوجا تلاش دارد تا در میان جنگل بتنی حسی از آرامش و تقدس را با تامین دو رواق عریض در دو سوی آپارتمان فراهم کند.

سازندگان دیگری نیز با ایده های گوناگونی برای شاخص کردن پروژه هایشان در راهند. در بمبئی شرکت ساخت وساز شهری شری رام در پروژه «قصر سلطنتی» اش در محله ورلی، همه توجهش را به تامین یک محیط «سبز» و طبیعی معطوف کرده است. به گفته ویکاس کاسلیوال، می خواهند آب داغ را با استفاده از آب باران و انرژی خورشیدی برای ساکنین تامین کنند و هوایی که داخل ساختمان در گردش است را هم ضد عفونی و تنظیم رطوبت کنند. در بنگال، آپارتمان های پروژه مسکونی آسیاب بادی ها به گونه ای ساخته شده اند که همه فضاها به ایوان های سرسبز باز شوند. سازنده این پروژه، شرکت ساختمانی توتال، به خریداران ابزار آنلاینی داده که به آنها اجازه می دهد همه چیز آپارتمان شان را مطابق میلشان سفارش دهند: از نوع کف پوش و تاسیسات الکتریکی گرفته تا چشم اندازها. پشت بام هفت ساختمان از یک مجتمع آپارتمانی با یک «آسمان گذر» روی طبقه نوزدهم به هم متصل شده اند که با درختان سرسبز زیباسازی می شود و کف آن نیز سنگ فرش خواهد شد. گذری که به گفته الکساندر جان کوریان، دستیار قائم مقام بازاریابی توتال، فضایی آرمانی برای پیاده روی خواهد بود. و چنین مجتمعی در محله وایت فیلد قرار گرفته است: قطب فناوری اطلاعات هند.

البته، ممکن است خریدارانی که پول کافی داشته باشند هم به چنین آپارتمان هایی راه پیدا نکنند. برخی از سازندگان حواسشان هست که چه کسی در مجموعه هایشان زندگی کند: هر چه ساکنین متمول تر و محترم تر باشند، به اعتبار برند آنها خواهد افزود و از همین رو است که بسیاری از این خانه های رویایی را فقط با دعوت نامه و پیشنهاد سازنده می شود خرید..../تحلیل:دنیای اقتصاد


ویدیو : ثروتمندان هند کجا زندگی می کنند؟