ثبت چهار میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان : مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ...


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: جابه جایی چهار میلیون نفر سفر دریایی با انجام 81 هزار و 955 سفر دریایی (تردد شناور) ازطریق 10 بندر مسافری از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین ماه جاری در این استان ثبت شد. خبرگزاری ایرنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: جابه جایی چهار میلیون نفر سفر دریایی با انجام 81 هزار و 955 سفر دریایی (تردد شناور) ازطریق 10 بندر مسافری از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین ماه جاری در این استان ثبت شد.

ابراهیم ایدنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین 410 هزار دستگاه خودرو به وسیله 9 هزار و 531 بار تردد شناور(سفر دریایی) در دو مسیر دریایی سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش طی دو هفته اخیر در پایتخت سفرهای دریایی ایران انجام شد.

وی ادامه داد: در مدت 14 روز تعطیلات نوروز نیز 763 هزار و 694 هزار نفر از مسافران نوروزی با استفاده از شناورهای تفریحی و توریستی در جزایر کیش و قشم به تفریح و گشت دریایی پرداختند.

وی بیان کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو و مسافر در دو هفته اخیر مربوط به روز ششم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی 94 است که در این روز در مجموع 483 هزار و 542 نفر سفر با انجام 10 هزار و 196 بار تردد شناورها انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در همین روز با رقمی حدود 50 هزار دستگاه به ثبت رسیده است که بخش عمده آنها به مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) اختصاص دارد.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 94 از 25 اسفند پارسال آغاز شده و تا 15 فروردین جاری ادامه دارد که در این مدت، حدود 100 فروند شناور و لندینگ کرافت در قالب بزرگترین ناوگان مسافرت های دریایی کشور وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.


ویدیو : ثبت چهار میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان