ثبت رکورد طولانی‌ترین پرواز توسط ایرباس : یک فروند هواپیمای ایرباس A380 که ...


یک فروند هواپیمای ایرباس A380 که ایران هم چند فروند آن را خریداری کرده به گزارش‌ پرس‌تی‌وی، با سفر از دبی به اوکلند در نیوزیلند، طولانی‌ترین پروازِ بدون توقف جهان را انجام داده است. خبرآنلاین: یک فروند هواپیمای ایرباس A380 که ایران هم چند فروند آن را خریداری کرده به گزارش‌ پرس‌تی‌وی، با سفر از دبی به اوکلند در نیوزیلند، طولانی‌ترین پروازِ بدون توقف جهان را انجام داده است.

طولانی ترین فاصله ای که بدن آتش گرفته توسط اسب کشیده شده جوزف , طولانی ترین رودخانه ایران , عجیب ترین رکورد های گینس

این هواپیما روز چهارشنبه پس از سپری کردن 14هزار و 200 کیلومتر از دبی در امارات متحده عربی در شهر اوکلند در نیوزلند به زمین نشست و رکورد طولانی‌ترین پرواز را شکست.

رکورد قبلی مربوط به هواپیمایی استرالیا با طی 13 هزار و 800 کیلومتر از سیدنی تا بوستون آمریکا بوده است.

طبق گزارش وب‌سایت خبری ایرویز، مسیر بازگشت نیز از لحاظ زمانی طولانی‌ترین مسیر خواهد بود. مسافران این پرواز باید 17 ساعت و 15 دقیقه در هواپیما باشند تا از اوکلند به دبی بازگردند.

با این حال این رکورد دیری نمی پاید چرا که پرواز آتیِ هواپیمایی امارات از دبی به شهر پاناماسیتی، پایتخت کشور پاناما در امریکای مرکزی 17 ساعت و 35 دقیقه طول خواهد کشید. این پرواز در ماه جاری انجام خواهد شد.

بنا به گفتۀ سیمون بریجز، وزیر حمل و نقل نیوزلند این سرویس هواییِ بدون توقف، باعت کاهش سه ساعتۀ پرواز دبی - اوکلند شده است.


ویدیو : ثبت رکورد طولانی‌ترین پرواز توسط ایرباس