تیم ملی بسکتبال ایران مقتدرانه از سد فلسطین گذشت : تیم ایران در آخرین بازی ...



تیم ملی بسکتبال ایران , شرایط ورزش بسکتبال در ایران , قطع روابط فلسطین با ایران

تیم ایران در آخرین بازی خود در دور دوم مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۹۴ بر ۴۸ مقابل فلسطین به پیروزی رسید/ اصغر کاردوست بهترین امتیازآور این دیدار با ۱۵ امتیاز بود.

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین روز مرحله گروهی جام ملت های آسیا، بار دیگر در ساعات اولیه صبح مجبور به بازی شد.

ایران از ساعت 9:30 دقیقه صبح به مصاف شگفتی ساز روز اول مسابقات یعنی فلسطین رفت.

** ساعت خواب بازیکنان
مهران سررشته سرپرست تیم ملی، اعتراض زیادی به ساعت رفت و آمد تیم و زمان مسابقه در این مرحله دارد. سررشته بازی در این ساعت را با توجه به ساعت "بیوریتمیک" بدن بازیکنان غلط می داند.

وی همچنین به ساعت رفت و آمد تیم اعتراض داشت. طبق قوانین، تیم ها باید از یک ساعت و نیم قبل از مسابقه به سمت سالن حرکت کنند؛ اما گویا ساعت حرکت اتوبوس تیم ایران برای دو ساعت قبل از مسابقه تنظیم شده است. اعتراضات مسئولان ایرانی هم در تغییر این زمان، تاثیری نداشته است.

**یک تغییر در ترکیب اولیه
بائرمن سرمربی ایران برای دیدار مقابل فلسطین یک تغییر نسبت به ترکیب اولیه دیروز ایجاد کرد. وی حامد آفاق را به جای سعید داورپناه به زمین مسابقه فرستاد.

ترکیب اولیه ایران: مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی

** تلاش برای بقا
تیم فلسطین برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها، نیاز به پیروزی مقابل ایران داشت. فلسطینی ها به همین دلیل با تمام توان در این بازی به میدان آمدند.

کار ایران با پرتاب 3 امتیازی حامد آفاق شروع شد. پرتاب 3 امتیازی ابو شماله و 4 امتیاز پیاپی عماد قحوش هم آغاز کار فلسطینی ها بود.

بازیکنان شوتزن فلسطین در 3 بازی اول جام ملت ها، حریفان خود را آزار داده بودند. بازیکنان ایران هم با توجه به این موضوع، مواظب حرکات این بازیکنان بودند.

فلسطین در اواسط کوارتر برای دقیقه ای هم از ایران پیش افتاد؛ اما کوارتر اول با نتیجه 17 بر 14 به نفع ایران تمام شد.

مهدی کامرانی و جواد داوری در کوارتر اول هر کدام 5 امتیاز به دست آوردند.

** برتری در پایان نیمه اول
تیم فلسطین تا دقایقی از کوارتر دوم هم مقابل ایران ایستاد؛ اما تا پایان نیمه اول، اختلافی 20 امتیازی در بازی ایجاد شد. فلسطین در کوارتر دوم تنها 6 امتیاز به دست آورد و ایران با برتری 43 بر 20 در پایان نیمه اول به رختکن رفت.

کامرانی، کاردوست و ساهاکیان هر کدام 7 امتیاز در نیمه اول به دست آوردند. ساهاکیان 7 ریباند هم در این نیمه داشت. حامد حدادی با 4 امتیاز و 8 ریباند، بهترین ریباندر نیمه اول بود.

**توقف 3 دقیقه ای فلسطین
بازیکنان فلسطین تا سه دقیقه و نیم بعد از شروع نیمه دوم در امتیازآوری متوقف شدند و در مجموع کوارتر مقابل دفاع ایران موفق نبودند.

ایران کوارتر سوم را با نتیجه 28 بر 11 برد.

**استراحت ترکیب اصلی
اختلاف دو تیم تا پایان کوارتر سوم به 40 امتیاز رسید و بائرمن از دقایق آخر کوارتر سوم ترجیح داد به بازیکنان اصلی تیم استراحت دهد.

یکی از بازیکنان فلسطین به نام یوسف هم در این کوارتر به خاطر آسیب دیدگی بیرون از زمین ماند.

پایان بازی  با نتیجه 94 بر48 به سود ایران
 اصغر کاردوست بهترین امتیازآور این دیدار با 15 امتیاز بود.
تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین روز مرحله دوم جام ملت های آسیا، بردی قاطعانه مقابل فلسطین به دست آورد. تمام دوازده ملی پوش ایران در این دیدار به میدان رفتند و اصغر کاردوست با 15 امتیاز و 9 ریباند، بهترین امتیازآور تیم بود.


حامد حدادی هم در این مسابقه آمار دبل دبل با 14 امتیاز و 11 ریباند داشت و تاثیرگذاری وی به همراه ساهاکیان 31 بود. ساهاکیان 7 امتیاز و 9 ریباند در این بازی ثبت کرد.


مهدی کامرانی موثرترین بازیکن ایران با 14 امتیاز، 4 ریباند و 3 پاس گل بود و سعید داورپناه هم 12 امتیاز به امتیازات ایران اضافه کرد.
ساکاکینی با 13 امتیاز بهترین بازیکن فلسطین بود.


ایران با 54 ریباند برتری مطلقی هم در زیر حلقه داشت. فلسطین در مقابل 31 ریباند در این بازی ثبت کرد.
تیم ملی ایران فردا قبل از مرحله یک چهارم نهایی استراحت خواهد داشت.


اخبار ورزشی - نسیم


ویدیو : تیم ملی بسکتبال ایران مقتدرانه از سد فلسطین گذشت