تیم تکواندو ایران قهرمان تورنمنت آلمان شد : سه نماینده ایران در روز پایانی ...


سه نماینده ایران در روز پایانی رقابت‌های بین‌المللی تکواندو آلمان موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز شدند. بدین ترتیب تیم ملی کشورمان در مجموع با هشت مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. خبرگزاری مهر: این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور 865 تکواندوکار از 62 کشور جهان در سه رده سنی و به صورت آزاد آغاز شد که تیم ملی ایران در نهایت با شش مدال طلا ، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی رده سنی بزرگسالان این دوره از مسابقات را کسب کرد.پ

در چارچوب این مسابقات تیم ایران امروز یکشنبه در روز پایانی سه نماینده داشت که نصر و مردانی طلا گرفتند و حجی زواره در مکان سوم ایستاد.
تیم ملی کشورمان در وزن 74- کیلوگرم دو نماینده داشت. در این از بین وزن حجی زواره و نصر بر اساس قرار قبلی مربیان هر تکواندوکار که عملکردی بهتری در همین مسابقات داشته باشد جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیدا می‌کند که در بین نصر با کسب مدال طلا موفق شد "هوگو"ی تیم ملی در مسابقات آسیایی ازبکستان را از آن خود کند. نصر امروز 5 بار به روی "شی هاپ چانگ" رفت و با برتری مقابل حریفانی از برزیل، آمریکا، ایتالیا و دو تکواندوکار از اسپانیا موفق شد عنوان نخست را کسب کند.
 
مسعود حجی‌زواره هم در همین وزن حریفانی از پرتقال، دانمارک و آلمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله 6 بر 5 مقابل "رائول مارتنیز" از اسپانیا بازنده شد و به نشان برنز قناعت کرد. همین اسپانیایی در بازی نهایی مقابل نصر بازنده شد.
 
در وزن 87+ کیلوگرم هم تیم ملی کشورمان سجاد مردانی را داشت که بعد از مدال طلای مسابقات هلند و از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا با انگیزه بالا به میدان رفت و با برتری مقابل نمایندگان آلمان، نیجریه و مصر عنوان نخست را کسب کرده و روی سکوی قهرمانی بایستد.
 
ابوالفضل یعقوبی، محمد باقری معتمد، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد عبداللهی، یوسف کرمی و سجاد مردانی شش مدال طلا، مهدی خدابخشی یک مدال نقره و مسعود حجی‌زواره یک مدال برنز برای کشورمان کسب کردند تا عنوان نخست به تیم ملی کشورمان تعلق گیرد. اسپانیا که با 36 تکواندوکار در این رقابت‌ها شرکت داشت با دو طلا، شش نقره و سه برنز در مکان دوم ایستاد و مصر هم با 19 شرکت کننده دو طلا و دو نقره کسب کرد و سوم شد. تیم‌های امریکا، برزیل و آلمان هم عناوین چهارم را ششم را کسب کردند.
 
تیم ملی ایران با 10 تکواندوکار در این مسابقات شرکت کرده بود که اسبقی و مستعان با طلا و نقره مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نشوند.


ویدیو : تیم تکواندو ایران قهرمان تورنمنت آلمان شد