تیم المپیاد نجوم ایران موفق به كسب 10 مدال جهانی شد : دانش‌آموزان ایرانی در ...


دانش‌آموزان ایرانی در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك در كشور برزیل، موفق به كسب یك مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.  خبرگزاری ایسنا:  دانش‌آموزان ایرانی در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك در كشور برزیل، موفق به كسب یك مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.

تیم‌های «الف» و «ب» المپیاد نجوم و اختر فیزیك كشورمان كه به منظور شركت در ششمین دوره این مسابقات جهانی در تاریخ یازدهم مردادماه به كشور برزیل سفر كرده بود، موفق به كسب یك مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شدند.

در تیم «الف» ایران، آرش گل‌محمدی نقشه موفق به كسب مدال طلا، عطا مرادی، محمدجواد شریعت زاده و كیانا افضلی موفق به كسب مدال نقره و فاطمه قشلاق پور موفق به كسب مدال برنز شدند و در تیم «ب» ایران نیز فرزاد فتحی و سید شایان خالوئی تفتی مدال نقره و عرفان بیات، سارا علیقلی زاده صفری و علی عباسی مدال برنز كسب كردند.

در این دوره از مسابقات 134 دانش‌آموز از 27 كشور جهان به رقابت پرداختند كه تنها كشور ایران و برزیل مجوز حضور دو تیم را دارا بودند.

در سال گذشته تیم‌های «الف» و «ب» اعزامی ایران به این المپیاد در كشور لهستان، یك مدال طلا، چهار نقره و پنج مدال برنز را كسب كرده بودند كه بدین ترتیب نتیجه امسال تیم نجوم ایران با كسب یك مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز نشان از بهبود نتیجه آنها دارد.

تیم‌های اعزامی كشورمان، روز پنج شنبه، 26 مردادماه، ساعت 3:35 بامداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به كشور باز خواهند گشت.         


ویدیو : تیم المپیاد نجوم ایران موفق به كسب 10 مدال جهانی شد