تکلیف بیمه درمان‌های نازایی مشخص شد :  اخباراجتماعی - درمان‌های نازایی زیر ...



بیمه تکمیلی درمان , بیمه درمان تکمیلی انفرادی , درمان نازایی


 اخباراجتماعی - درمان‌های نازایی زیر پوشش بیمه رفت

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد ۵۰ درصد نسخه‌های مربوط به درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و قرار است پوشش بیمه‌ای شامل درمان نازایی هم شود. این بسته حمایتی از یک ماه پیش آغاز شده است.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد ۵۰ درصد نسخه‌های مربوط به درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و قرار است پوشش بیمه‌ای شامل درمان نازایی هم شود. این بسته حمایتی از یک ماه پیش آغاز شده است.

به گزارش فارس، اشرف آل یاسین صبح امروز در نشستی که به مناسبت برگزاری چهاردهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران برگزار شد گفت: این کنگره که در مهر ماه برپا می‌شود در حوزه زنان، آنکولوژی، سرطان‌ها، سلامت مادران و سلامت جنین خواهد بود و محور اصلی به سلامت مادران برمی‌گردد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار به دست آمده از سلامت زنان و مرگ و میر آنها در هر صد هزار نفر 22 مادر فوت می‌کند که در گذشته 35 در صد هزار بوده است.

آل یاسین گفت: آمارهایی از اینکه شاخص مرگ مادران 20 در صد هزار هم باشد وجود دارد اما به هر حال تا سال 2015 به سازمان جهانی بهداشت قول داده‌ایم که شاخص مرگ مادران را به زیر 20 درصد هزار برسانیم.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ظرف 3 سال آینده 3 تا 4 درصد از آمار فوت مادران باردار را کم کنیم.

رئیس بخش زنان بیمارستان شریعتی تصریح کرد: در بسته سلامت وزارت بهداشت امیدواریم مشکلات مرتفع شود این در حالی است که در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رویکرد خوبی را در کاهش مرگ مادران داشته‌ایم.

وی در مورد اینکه چرا تاکنون نتوانسته‌ایم به شاخص موردنظر دست یابیم گفت: متأسفانه در یک نقطه کور در سلامت جامعه قرار داریم و این به دلیل مشکلات فرهنگی و عدم آگاهی خانواده و زنان از بیماری‌های دوران بارداری است و زمانی که باردار می‌شوند بیماری آنها تشدید می‌شود.

آل یاسین در مورد عدم توزیع وسایل پیشگیری از بارداری در کشور گفت: این سیاست پیرو سیاست کلی افزایش جمعیت در پیش گرفته شده تا مانع از رشد منفی جمعیت شود البته مشکلات دیگری هم ممکن است با این اقدام ایجاد شود و عوارض حاملگی را بالا ببرد چرا که افرادی که نباید باردار شوند از این طریق باردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحث ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها، در بیمارستان شریعتی طی دو ماه گذشته 30 درصد تعداد زایمان طبیعی رشد داشته و این به نفع مردم است چرا که عوارض سزارین کاهش می‌یابد و مادر سالم‌تری خواهیم داشت.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زمانی که مادر باردار سزارین کند تا 40 روز ممکن است طول بکشد تا به محیط خانه بازگردد اما با زایمان طبیعی این فاصله به 5 تا 7 روز می‌رسد.

وی ادامه داد: ایجاد اتاق‌های زایمان و مانیتورینگ دقیق زایمان از برنامه‌هایی است که قول آن را داده‌اند تا تمام اتاق‌های زایمان بیمارستان شریعتی به آن مجهز شوند.

آل یاسین تصریح کرد: همچنین قرار است تا پایان امسال 10 درصد آمار سزارین در تمام بیمارستان‌های کشور کاهش یابد و از سزارین تکراری پیشگیری شود.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در حال حاضر 45 تا 50 درصد زایمان‌ها در مراکز دولتی به صورت سزارین انجام می‌شود که این آمار در بیمارستان‌های خصوصی 60 تا 70 درصد است در حالی که در دنیا 30 درصد برآورد شده است.

وی در مورد نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی در بحث زایمان‌های طبیعی گفت: بیمارستان‌ها را درجه‌بندی کرده‌ایم و بیمارستان‌های خصوصی که بیشتر به سمت سزارین بروند امتیاز کمتری می‌گیرند.

آل یاسین همچنین در مورد وضعیت تجهیزات در بحث درمان نازایی و زایمان در کشور گفت: از نظر تجهیزات و مواد کمبودهایی داریم اما تمام تکنولوژی‌های پیشرفته در بخش‌های نازایی در حال انجام است و فقط در بحث تکنولوژی‌های خاص که شاید قطعی نشده‌اند مشکل داریم و اگر به بهره‌برداری برسند می‌توانیم آنها را وارد کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث نازایی هم اکنون 50 درصد نسخه‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و قرار است حتی پوشش بیمه‌ای شامل درمان نازایی هم شود. این بسته خدمتی حدود 2 ماه است که همراه با بسته تحول نظام سلامت آماده شده است.

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 30 تا 35 درصد نازایی‌ها قابل درمان است و فقط ممکن است مشکلاتی را برای ورود برخی تجهیزات یا مواد اولیه داشته باشیم.

وی گفت: در حاشیه خلیج‌فارس ما تنها کشوری هستیم که مجوز ختم حاملگی را برای جنین‌های ناهنجار قبل از دمیدن روح یعنی تا 19 هفتگی بارداری را داریم و این به داشتن جامعه سالم کمک می‌کند.
 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : تکلیف بیمه درمان‌های نازایی مشخص شد