تکذیب یک خبر درباره خودکشی دختر دانشجو : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با ...


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شایعات مبنی حضور کارگر مردی در شب حادثه در خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی همدان، افزود: در شبی که این دانشجو اقدام به خودکشی کرده هیچ کارگری در این خوابگاه رفت و آمد نداشته و شایعاتی مبنی بر حضور کارگران در این خوابگاه کذب است. خبرگزاری ایسنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: هیچ کارگری در شب خودکشی دختر 19 ساله دانشجوی پرستاری این دانشگاه در خوابگاه حضور نداشت.

حبیب الله موسوی بهار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجود امنیت دانشجویان دختر برای مجموعه دانشگاه، ‌حراست و انتظامات بسیار مهم است، بنابراین مجموعه حراست و ناظمان کشیک در خوابگاه حضور دارند.

وی با اشاره به شایعات مبنی حضور کارگر مردی در شب حادثه در خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی همدان، افزود: در شبی که این دانشجو اقدام به خودکشی کرده هیچ کارگری در این خوابگاه رفت و آمد نداشته و شایعاتی مبنی بر حضور کارگران در این خوابگاه کذب است.

موسوی بهار ادامه داد: این خوابگاه بیش از 300 نفر ظرفیت دارد که تکمیل شده و مدتی است در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی گفت: در شب حادثه به علت اینکه آخر هفته بوده 100 نفر از دانشجویان این خوابگاه برای دیدار با خانواده به منزل خود رفته بودند، بر این اساس هم اتاقی‌های این دانشجو نیز در آن شب حضور نداشتند.

موسوی بهار ادامه داد: سایر هم خوابگاهی این دانشجو در بازجویی‌های انجام شده اعلام کردند که تا اواخر نیمه شب حادثه در کنار آنها حضور داشته است، اما سپس برای خواب به اتاق خود می‌رود.

وی گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های مجموعه نیروی انتظامی پیامک‌ها و تماس‌های این دانشجو پیگیری شد و مشخص شد آخرین پیامک تلفن همراهش در ساعت 1:5 نیمه شب بوده است و بیش از 100 مورد هم تماس تلفنی توسط مخاطب داشته است.

موسوی بهار گفت: هم اتاقی‌های این دانشجو به علت اینکه با امور پزشکی در ارتباط هستند، اقدام به عملیات احیا کردند، اما در آن زمان هیچ کاری از دست آنها ساخته نبوده است.

وی افزود: بر اساس استانداردهای موجود قفل اتاق‌های خوابگاه به گونه‌ای طراحی شده که از داخل غیر فعال است، چرا که ممکن است گاهی حادثه‌ای از جمله آتش سوزی اتفاق بیافتد، بنابراین باید شرایط دسترسی به داخل اتاق فراهم شود و این عمل مطابق با استانداردهاست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دختر متوفی دانشجوی ترم دوم رشته پرستاری بود، تصریح کرد: خوابگاه در داخل محوطه دانشگاه مستقر است و در سال جاری دانشجویان در این خوابگاه نیز ساکن شدند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات و تزیینات این خوابگاه نصب شده و نیاز به حضور هیچ کارگری برای کار نبوده است، همچنین به علت اینکه این خوابگاه متعلق به دختران است به سیستم‌های امنیتی این خوابگاه توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی صحیح سلامت و آرامش جامعه را تضمین و تامین می‌کند که باعث روشنگری مردم و اذهان عمومی می‌شود، تصریح کرد: بنابراین مطبوعات و رسانه‌ها موظفند از شایعه افکنی‌ها جلوگیری کنند.

وی به انتشار خبر نادرست از ماجرای این حادثه توسط یکی از روزنامه‌ها اشاره کرد و افزود: زمانی که این روزنامه به انتشار این خبر پرداخت هنوز پزشکی قانونی در مورد چگونگی مرگ اظهارنظری نکرده بود.

موسوی بهار تاکید کرد: برای این که حق خانواده این مرحومه ضایع نشود شکایت از روزنامه مورد نظر پیگیری می‌شود.

وی گفت: همچنین هیچ مورد تحصنی در دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشته است، اما یادبودی با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان علوم پزشکی برگزاری برای این دانشجو برگزار شد.


ویدیو : تکذیب یک خبر درباره خودکشی دختر دانشجو