تکذیب کسر خدمت برای مدرک کارشناسی : کسر خدمت با مدرک کارشناسی و انجام پروژه ...


کسر خدمت با مدرک کارشناسی و انجام پروژه های تحقیقاتی را رد کرد. خبرآنلاین: کسر خدمت با مدرک کارشناسی و انجام پروژه های تحقیقاتی را رد کرد.

 روز گذشته از سوی سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعلام کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی از دو ماه تا پایان خدمت، معاف شوند.

این خبر جدید سردار کریمی درحالی اعلام شد که تا پیش از این امکان کسر خدمت با انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی فقط با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر امکان پذیر بود.

اکنون اما سردار موسی کمالی،‌ جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح چنین تغییری در قانون کسر خدمت ها را رد می کند.

او دراین باره به خبرآنلاین گفت: برای کسر خدمت سربازی با توجه به مدرک تحصیلی و انجام پروژه های تحقیقاتی باید چهار شرط وجود داشته باشد؛ اول اینکه مشمول، مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد، دوم پروژه تحقیقاتی در مورد مسایل امنیتی یا دفاعی تعریف شده باشد، سوم این پروژه با هماهنگی و تحت نظر یکی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح انجام شود و چهارم در کمیته داوری نیروهای مسلح بررسی و تایید شود.

به گفته سردار کمالی،‌ با توجه به نوع این تحقیقات از ۲ ماه تا ۱۹ ماه امکان کسر خدمت وجود دارد: مشمولان حتما باید دوره آموزش نظامی را پشت سر بگذارند، باقی‌مانده دوره نظام وظیفه را انجام دهند و سپس کارت پایان خدمت بگیرند.


ویدیو : تکذیب کسر خدمت برای مدرک کارشناسی