توهین یک روزنامه به قوانین اسلامی : دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات درباره انعکاس ...


دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات درباره انعکاس مصاحبه‌ای در روزنامه «قانون» که با توهین به احکام مبین اسلام همراه بود، گفت: این امر جزء مواردی است که طبق قانون هیئت نظارت بر مطبوعات مسئول رسیدگی به آن است. خبرگزاری فارس: سید علاء‌الدین ظهوریان درباره انعکاس مصاحبه‌ای در روزنامه «قانون» که با توهین به احکام مبین اسلام همراه بود، اظهار داشت: این امر جزء مواردی است که طبق قانون هیئت نظارت بر مطبوعات مسئول رسیدگی به آن است.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در ادامه افزود: در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات مطالب منتشر شده در روزنامه قانون مطرح و درباره این روزنامه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان داشت: بدون شک مواردی از این دست از جمله روزنامه «قانون» در هیئت نظارت مطرح  خواهد شد.

به گزارش فارس، روزنامه قانون یکشنبه مورخ یکم دی‌ماه در آستانه اربعین حسینی در مصاحبه با شخصی که مدعی حقوق دانی بود، آورده است: در قانون آیین دادرسی مدنی به وضوح با تبعیض آشکار جنسیتی در باب شهادت زنان در مراجع قضایی مواجه می‌شویم.

سوده حامده توسلی در گفتگو با این روزنامه با متهم کردن قوانین اسلامی به تبعیض می‌گوید: با دقت در ماده 199 قانون مجازات اسلامی جدید تبعیض آشکار جنسیتی میان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهی آنان مجدداً آشکار و هویدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه صریحاً خواستار ابطال احکام نورانی قرآن می‌شود و اظهار می‌دارد: بحث نصف بودن ارزش شهادت زنان نسبت به شهادت مردان که در صدر اسلام مطرح بود به گفته بسیاری از علمای نواندیش جزو احکام ارشادی است و می‌توان با مقتضای زمان و مکان آن را دستخوش تغییر و تحول کرد.  به عبارتی در شرایط اجتماعی امروز ایران که به حکم هر عقل سلیمی بسیار متفاوت از شرایط صدر اسلام است منطقی به نظر نمی‌رسد که شهادت یک بانوی دندانپزشک، جراح یا وکیل در مراجع قضایی، از شهادت یک کارگر ساده ساختمانی که مذکر است کم اهمیت‌تر تلقی‌شود.


ویدیو : توهین یک روزنامه به قوانین اسلامی