توهین به انقلاب و نظام در تئاتر شهر! :     در بخشی از این نمایش، و در حالیکه ...



 

نظام وظیفه , نظام مهندسی , باشگاه انقلاب

 

در بخشی از این نمایش، و در حالیکه قاضی از متهم سئوال می کرد ناگهان یكی از تماشاچی​ها در جواب سوال قاضی فریاد زد: "خواص بی​بصیرت".که با توجه به فضای به شدت سیاسی این نمایشنامه و محتوای آن، این عنوان به افرادی تعمیم داده می شود که عملکرد آنها در راستای حکومت است.

 

هنوز زمان زیادی از اجرای نمایش مستهجن "هداگابلر" و "آنتیگونه" نگذشته که صحنه های تئاتر شاهد اجرای نمایشهای مسئله دار دیگری است.

این روزها برخی اهالی تئاتر که متمایل به افکار و عقاید جریان سبز بوده و سعی در مخالفت با نظام دارند با پول بیت المال و سوءاستفاده از فرصت داده شده، به تمسخر نظام می پردازند.

در همین حال یکی از نمایشهایی که بزودی اجرایش در تئاتر شهر به پایان می رسد فضایی اینگونه را دنبال می کند

در این تئاتر که توسط یک نمایشنامه نویس مخالف دولت رومانی نوشته شده است یک تماشاچی تئاتر توسط قاضی و دادستان مورد محاکمه قرار می گیرد .

اما مسئله از آنجا آغاز می شود که این نمایش به شکلی برنامه ریزی شده و از طریق مشارکت با تماشاگران، فضای وقت رومانی را به شکلی غیر منصفانه به ایران نسبت می دهند.

در بخشی از این نمایش، و در حالیکه قاضی از متهم سئوال می کرد ناگهان یكی از تماشاچی​ها در جواب سوال قاضی فریاد زد: "خواص بی​بصیرت" که با توجه به فضای به شدت سیاسی این نمایشنامه و محتوای آن، این عنوان به افرادی تعمیم داده می شود که عملکرد آنها در راستای حکومت است.

گفتنی است از زمانی که سایه نظارت از تئاتر ایران کوتاه شده است،برخی تئاترها فضای بسیار سیاه و تاریکی از شرایط اجتماعی یک کشور گمنام را نمایش می دهند تا از نظارت عبور کنند اما در حین اجرا با بکار بردن برخی واژه های شناخته شده سیاسی که از سوی بزرگان نظام عنوان شده است این شرایط را غیر منصفانه به ایران نسبت می دهند.

نظارت بر نمایش از جمله انتقادات وارد بر وزارت ارشاد می باشد که مسئولان وزارت ارشاد خواسته یا ناخواسته، مورد توجه و پیگیری قرار نمی دهند تا گردانندگان تئاتر این بار رودروی نظام،وجهه ای دیگر از فتنه را به نمایش بگذارند.../جهان نیوز


ویدیو : توهین به انقلاب و نظام در تئاتر شهر!