تونل «امیرکبیر» افتتاح شد : تونل امیرکبیر صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح ...


تونل امیرکبیر صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد. خبرگزاری ایسنا: تونل امیرکبیر صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

محمدباقر قالیباف پس از افتتاح این تونل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همواره مرکز شهر یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهری بوده است و سه راه امین حضور به عنوان یکی از نقاط حساس و ترافیکی شهر وجود داشته است، اظهار کرد: با افتتاح این تونل شهروندان می‌توانند با سرعت مطمئنه در حد فاصل چهار دقیقه به بزرگراه امام علی (ع) برسند و از بازار خارج شوند.

وی با بیان اینکه طراحی اجرایی قبلی تونل امیرکبیر در این مکان نبوده است، گفت: بعد از اینکه بزرگراه امام علی (ع) به صورت شمال به جنوب قطعی و دسترسی غربی شرقی آن برقرار شد، قرار شد تونل امیرکبیر هم که قبلا تا 17 شهریور امکان دسترسی‌اش فراهم شده بود به بزرگراه امام علی (ع) متصل شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه طراحی سختی به همین منظور صورت گرفت، عنوان کرد: در این طراحی حدود سه کیلومتر مسیر به منظور دسترسی‌های شمال و جنوب بزرگراه امام علی (ع) دیده می‌شد.

قالیباف ادامه داد: پس از آن توانستیم از مرکز بازار که همیشه خروجی‌اش از سه راه امین حضور بوده و به عنوان یکی از معضلات مطرح بود، بتوانیم راهی را ایجاد کنیم که با سرعت مطمئنه در حد فاصل زمانی چهار دقیقه شهروندان به بزرگراه امام علی برسند و پس از آن ادامه مسیر خود را به شمال، جنوب و شرق تهران ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه اتصال تونل امیرکبیر به بزرگراه امام علی (ع) با نگاه تخلیه‌بار ترافیکی از بازار انجام شده است، اظهار کرد: ایجاد تونل به منظور خارج شدن از حوزه مرکزی و نه برای ورود به آن است، چرا که در این صورت حجم بار ترافیکی به تونل بیشتر می‌شود و ما تونل را در طراحی انجام شده تنها برای ورود در نظر گرفته‌ایم.

شهردار تهران افزود: فقط ورود وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس به حوزه مرکزی در نظر گرفته شده که می‌توانند از تونل استفاده کنند.

به گفته قالیباف ادامه تونل جنوبی به خیابان کرمان هم در طراحی انجام شده وجود دارد و اگر عقب‌نشینی و تعریض آن امکان‌پذیر شود، دسترسی به اتوبان آهنگ نیز از طریق تونل امیرکبیر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه حرکت از مسیر بازار در این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: با ایجاد تونل خروج از بازار در حد فاصل زمانی کمتر از یک دقیقه اتفاق می افتد و از طریق تونل امیرکبیر به بازار ورودی نداریم و تنها طراحی این تونل برای خروج از بازار پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران همچنین در مورد طرح جامع منطقه 22 و مسائلی که پیرامون جمعیت این منطقه عنوان می‌شود که گویا بار جمعیتی این منطقه از 250 هزار نفر به 1.5 میلیون نفر رسیده است، اظهار کرد: این آمار درست نیست و هرگز جمعیت این منطقه 1.5 میلیون نفر نیست بلکه در طراحی منطقه 22 حدود 400 هزار نفر وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: منطقه 22 بر اساس طرح تفصیلی کارش در حال پیشروی است و جلوی ساخت و سازهای شمال شهید همت و شهید خرازی نیز گرفته شده و اگر احداث‌هایی نیز در شمال شهید همت در حال انجام است تنها ساخت‌وسازهای خدماتی و نه مسکونی است، یعنی در واقع ساخت امکانات تفریحی و شهربازی در آنجا پیش‌بینی شده است.

به گفته وی جمعیت منطقه 22 بر اساس طرح 1404 در حال پیشروی است.

وی گفت: منطقه 22 قبلا منطقه برخورداری بود و با سرمایه گذاری‌هایی که صورت گرفته جزو مناطق برخوردار بیشتر به چشم می‌آید، این در حالی است که تمایل مردم هم برای حضور در این منطقه بیشتر شده است، اما باید بدانیم که بارگذاری و ساخت‌وساز در منطقه 22 خارج از طرح تفصیلی نیست.


ویدیو : تونل «امیرکبیر» افتتاح شد