تولید ۵۹ میلیارد متر مكعبی گاز شیرین در... :   تولید ۵۹ میلیارد متر مكعبی ...



 

تولید ۵۹ میلیارد متر مكعبی گاز شیرین در پارس جنوبی

 

 

20 میلیارد هزینه تولید بازی , تولید محتوا , قصر شیرین

 

 

سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید " دیسپچینگ " شركت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:‌ طی سال ۸۸ مقدار گاز شیرین تولیدی پالایشگا‌ه‌های پنج‌گانه پارس جنوبی حدود ۵۹ میلیارد متر مكعب بوده است.

 


به گزارش خبرگزاری ایلنا،محمدرضا جولایی گفت: گاز ترش دریافتی از میدان گازی پارس جنوبی، پس از شیرین‌سازی در فازهای یك تا ۱۰ مجتمع گازی پارس جنوبی به خط لوله سراسری گاز تزریق می‌شود.

 


وی ادامه داد: طی سال ۱۳۸۸ بیش از ۶۷ میلیارد متر مكعب گاز ترش از مخزن مشترك پارس جنوبی برداشت و جهت شیرین‌سازی به مجتمع‌گازی پارس جنوبی منتقل شد، طبق بررسی‌ها استحصال و انتقال این میزان گاز طی سال ۸۸ در قیاس با ۱۳۸۷ حاكی از رشد ۲۸ درصدی است.

 


سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید " دیسپچینگ " شركت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به رشد ۸۷ درصدی تولید میعانات گازی پالایشگاه‌های این مجتمع طی سال ۸۸، اضافه كرد: طی سال گذشته بیش از ۱۳۷ میلیون بشكه میعانات گازی در پنج پالایشگاه پارس جنوبی تولید و میزان قابل توجهی از آن به دیگر كشورها صادر شده است.

 


او ادامه داد:‌ طی مدت مزبور بیش از یك میلیون تن LPG " گاز مایع بوتان و پروپان " در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده است كه حكایت از رشد ۴۷ درصدی در قیاس با سال ۸۷ دارد.

 


وی با اشاره به اینكه طی سال گذشته مقدار گوگرد گرانول تولید شده در پارس جنوبی با ۱۹ درصد رشد حدود ۲۶۳ هزار تن برآورد شده است، تأكید كرد: در این مدت یك میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مكعب گاز نیز به منظور تأمین خوراك به پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارسال شده است كه نسبت به سال ۸۷ حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

 


جولایی گفت: شركت مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مجتمع تولید گاز كشور بیش از ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز كشور را در ۱۰ فاز پالایشگاهی تأمین می‌كند.

 


وی ضمن تأكید بر این موضوع كه مخزن مشترك گازی پارس‌جنوبی در عمق سه هزار متری كف دریا قرار گرفته و بین كشورهای ایران و قطر مشترك است، تصریح كرد: این مخزن بزرگترین مخزن گازی با ظرفیت ۴۶۴ تریلیون فوت مكعب گاز و ۱۷ میلیارد بشكه میعانات گازی كه معادل ۵۰ درصد ذخایر گاز كشور و هشت درصد ذخایر گاز جهان است به شمار می‌رود.... /  خبرگزارى ايلنا

 


ویدیو : تولید ۵۹ میلیارد متر مكعبی گاز شیرین در...