تولید کاغذ ادویه ای برای پیشگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات : ابتکاری از طبیعت ...



ابتکاری از طبیعت برای طبیعت

تولید کاغذ ادویه ای برای پیشگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات

ایده یک دختر دبیرستانی منجر به تولید کاغذی آغشته با ادویه شده است که می تواند میوه ها و سبزیجات را تا چهار برابر زمان معمول، سالم و تازه نگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که همه ما می دانیم خوردن میوه ها و سبزیجات تا چه اندازه اهمیت دارد، معمولا نگهداری و استفاده از سبزیجات و میوه های خریداری شده و پیشگیری از فاسد شدن آنها کار دشواری است. اما اخیرا یک محصول که از آن با عنوان "کاغذ تازه" یاد می شود ادعا کرده است که می تواند مواد غذایی از جمله میوه ها و سبزیجات را چهار برابر بیشتر از زمان عادی تازه نگاه دارد و این در حالی است که تنها چیزی که در این کاغذ وجود دارد ادویه جات است.

این کاغذ تازه ایده "کاویتا شوکلا" در زمانی که وی در مقطع دبیرستان تحصیل می کرده بود. "شوکلا" این ایده را به نام خود ثبت کرده است. در این ایده یک کاغذ آغشته شده با گیاهان می تواند به طور طبیعی غذاها را از فساد حفظ کند.

 

میوه هایی برای پیشگیری از سرطان سینه , بهترین راه برای نگهداری از میوه و سبزیجات , 10 روش موثر برای تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات

 

موضوع فاسد شدن و غیرقابل استفاده شدن میوه ها و سبزیجات موضوعی با اهمیت است چرا که سالانه یک سوم از مواد غذایی فاسد می شود اما در عین حال عده ای از مردم جهان از گرسنگی رنج می برند.

در حقیقت کاویتا شوکلا در ابتدا قصد نداشت این مشکل را حل کند اما حال ایده اختراع کاغذ تازه، به عنوان کاغذ کوچک و چهارگوشی که با ادویه و گیاهان آغشته شده می تواند عمر میوه ها و سبزیجات را تا چهاربرابر بیشتر کند . ترکیب دقیق گیاهان و ادویه های به کار رفته در این کاغذ اختصاصی است و تنها ماده تشکیل دهنده این کاغذ که شوکلا آن را فاش کرده شنبلیله است، ادویه ای که در آشپزی هندی بسیار کاربرد دارد.

 

آب سبزیجات برای پیشگیری از سرطان , تولید محتوا برای سایت , تولید کاغذ از سنگ

 

این کاغذ مانع رشد باکتریایی، قارچی و آنزیمی می شود که موجب بیش از حد رسیده شدن میوه ها می شوند. به سادگی می توانید یکی از این کاغذها را در قسمت زیرین جامیوه ای یخچال و در سبدهای میوه و سبزیجات قرار داده و میوه ها و سبزیجات را روی آن بگذارید.

همچنین این محصول را می توان مستقیم روی میوه ها و سبزیجات قرار داد که در این حالت هم رشد باکتریایی و قارچی متوقف می شود.

تازمانی که این کاغذ بویی شبیه به چوب درخت افرا دارد به این معنا است که عملکرد آن موثر است، اما پس از گذشت دو تا سه هفته این بو از بین می رود و این کاغذ زیست تجزیه پذیر باید با یک کاغذ نو تعویض شود.

 

تولید کاغذ , میوه و سبزیجات , میوه های مفید برای کبد

 

کاغذ تازه با قیمت 4.99 دلار برای یک بسته که دربرگیرنده هشت برگ است به فروش می رسد و قیمت 42.99 دلاری برای ده بسته هشت برگی درنظر گرفته شده است./مهر

 


ویدیو : تولید کاغذ ادویه ای برای پیشگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات