تولد نوزاد غول پیكر در اندونزی :       بر ریض الدین" نوزاد پسری كه روز پیش ...



 

 

تبریک تولد نوزاد , تولد نوزاد , پیام تبریک تولد نوزاد

 

بر ریض الدین" نوزاد پسری كه روز پیش در یكی از بیمارستان های اندونزی و با عمل سزارین به دنیاآمد، هشت كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیكر در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 


رسانه های دولتی اندونزی از تولد یك نوزاد غول پیكر در یكی از بیمارستان های این كشور خبر داده و اعلام كردند این نوزاد غول پیكر ۸ كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد.

 

به گزارش ایسنا، "اكبر ریض الدین" نوزاد پسری كه روز پیش در یكی از بیمارستان های اندونزی و با عمل سزارین به دنیا آمد، هشت كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیكر در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 

دكتر "بینسار سیتانگان" پزشك متخصص زنان در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این نوزاد از یك مادر دیابتی و طی یك عمل ۴۰ دقیقه ای به دنیا آمد. البته عمل سزارین این مادر به دلیل بیماری و وزن زیاد و غیر طبیعی نوزادش تا ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است.

 

وی خاطر نشان كرد: وزن زیاد این كودك به دلیل گلوكزی است كه طی دوران بارداری از طریق جفت از بدن مادر به نوزاد منتقل شده است.

 

این نوزاد سومین پسر خانواده محسوب می شود، از طرفی دو پسر دیگر این خانواده حین تولد پنج كیلو و ۳۰۰ گرم و چهار كیلو و ۵۰۰ گرم وزن داشتند.

 

گفته می شد ركورد پیشین متعلق به یك كودك اندونزیایی دیگر بود كه در سال ۲۰۰۷ میلادی (سال ۱۳۸۶ شمسی) با شش كیلو و ۷۰۰ گرم در "جاكارتا" به دنیا آمد. علاوه بر این در سال ۱۸۷۹ میلادی (سال ۱۳۵۸ شمسی) نیز یك نوزاد با ۱۰ كیلو و ۴۰۰ گرم در ایالات متحده آمریكا به دنیا آمد كه ۱۱ ساعت پس از تولد درگذشت.

 

همچنین در سال ۱۹۵۵ میلادی (سال ۱۳۳۴ شمسی) نیز یك نوزاد با ۱۰ كیلو و ۲۰۰ گرم در ایتالیا و دیگری با همین وزن در سال ۱۹۸۲ میلادی (سال ۱۳۶۱ شمسی) در آفریقای جنوبی به دنیا آمدند كه نام تمامی آنها به دلیل وزن زیاد و غیر طبیعی حین تولد در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید./خبرگزاری ایسنا


ویدیو : تولد نوزاد غول پیكر در اندونزی