تولد ترلان پروانه سر صحنه «گذر از رنج‌ها» : ترلان پروانه بازیگر جوان سینما ...


ترلان پروانه بازیگر جوان سینما و تلویزیون با ابراز رضایت از همکاری با فریدون حسن‌پور در «گذر از رنج‌ها» از خاطرات ضبط این سریال گفت؛ از بازی در لوکیشن‌های دشوار گرفته تا خاطره خوش جشن تولد سر صحنه. خبرگزاری مهر: ترلان پروانه بازیگر جوان سینما و تلویزیون با ابراز رضایت از همکاری با فریدون حسن‌پور در «گذر از رنج‌ها» از خاطرات ضبط این سریال گفت؛ از بازی در لوکیشن‌های دشوار گرفته تا خاطره خوش جشن تولد سر صحنه.

ترلان پروانه بازیگر سریال «گذر از رنج‌ها» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایفای نقش در این سریال اظهار کرد: زیبا دختر 17 ساله روستایی است که با عشق یک زندگی‌ را انتخاب می‌کند و علاوه بر ترک خانواده‌اش، از روستای پدری‌اش هم می‌رود. او در جای دیگری زندگی‌ خود را با همسرش آغاز می‌کند اما پس از مدتی به علت کم بودن سن هنگام بارداری از دنیا می‌رود.

ترلان پروانه , بیوگرافی ترلان پروانه , ترلان پروانه و همسرش

نقشم پس از مرگ تمام نمی‌شود

وی افزود: البته نقش من در ظاهر و پس از مردنم تمام می‌شود اما اینگونه نیست و خاطرات زیبا در فکر سهراب در فلاش بک‌ها مرور می‌شود.

بازیگر فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با اشاره به اینکه از همان ابتدا برای بازی در این سریال نقش زیبا به او پیشنهاد شد، ادامه داد: این نخستین تجربه همکاری من با فریدون حسن‌پور به عنوان کارگردان بود و باید بگویم که او از کارگردانان باتجربه، خوب و نکته بین سینما و تلویزیون است. از اینکه با او همکاری کردم خوشحالم.

سخت‌ترین لوکیشن‌ها نصیب من شد

برنده پروانه زرین بهترین بازیگر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اینکه سه ماه درگیر فیلمبرداری این پروژه بوده است، تصریح کرد: این سریال از تاریخ 1320 به بعد ایران را روایت می‌کند و از آنجایی که در آن برهه از تاریخ امکانات زندگی و رفت آمد محدود بود، من باید با گاری یا اسب و یا پای پیاده در کوه و دره و مناطق صعب العبور بازی می‌کردم و به جرأت می‌توانم بگویم که سخت‌ترین و دشوارترین لوکیشن‌ها نصیب من شد. مثلا در برخی سکانس‌ها همکاران صدابردار و تصویربردار باید تجهیزات کار را حتی به بالای کوه می‌بردند تا صحنه‌های زیبایی از طبیعت را که بیننده در «گذر از رنج‌ها» می‌بیند ضبط کنند.

ارسلان قاسمی و ترلان پروانه , مدل شدن ترلان پروانه , عکس ترلان پروانه

بازیگر سریال «ارمغان تاریکی» افزود: در یکی از سکانس‌ها که فکر کنم در قسمت اول یا دوم سریال نشان داده شد، من باید لحظاتی را بالای کوه و در بلندی به تنهایی می‌ایستادم و این اصلا با روحیه من سازگار نبود ولی برای خلق تصاویر زیبا از طبیعت و خوب از آب درآمدن کار انجامش دادم.

پس از سه ماه سختم بود به شهر برگردم

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون درباره لوکیشن‌های سریال هم گفت: من واقعا از لوکیشن‌های این سریال لذت بردم. چون همه در مناطق سرسبز و بکر شمال کشور بود و روزی که بازی من پس از سه ماه به اتمام رسید از اینکه می‌خواستم از این طبیعت زیبا دور شوم و به شهر برگردم، بسیار ناراحت بودم.

ترلان پروانه و ارسلان قاسمی , ترلان پروانه، , ازدواج ارسلان قاسمی و ترلان پروانه

خاطره خوش تولد سر صحنه «گذر از رنج‌ها»

پروانه درباره بهترین خاطره‌اش از سریال «گذر از رنج‌ها» توضیح داد: با وجود سختی‌ها و فشردگی کار، همه عوامل با پیشنهاد آقای حسن‌پور برای من سر یکی از سکانس‌ها جشن تولد گرفتند. در بحبوحه کار دوستانم زحمت کشیدند و کیک تولد به همراه وسایل تزیین آوردند و این اتفاق یکی از بهترین خاطرات دوران تصویربرداری این سریال برای من بود.

بازیگر فیلم «آهوی پیشونی سفید» افزود: یکی از نکات جالب برای من در این سریال، تجربه بازی با بازیگران محلی و شمالی بود. این سریال نخستین تجربه من با لهجه شمالی بود و خوشبختانه در تماس‌هایی که دوستان مخصوصا اهالی شمالی کشور با من داشتند از بازی من مخصوصا لهجه خوششان آمده بود و آن را پسندیده بودند.

ترلان پروانه فیلمها و نمایشهای تلویزیونی , ترلان پروانه بیتوته , عکس ارسلان قاسمی و ترلان پروانه

او درباره ترجیحش برای بازی در سینما و تلویزیون گفت: واقعا برای بازیگر تفاوتی ندارد ولی اینطور هم نیست که هر فیلمنامه‌ای که خوب بود بروم و بازی کنم، من خیلی روی نقش، کارگردان و تیم تولیدی حساس هستم. معتقدم نتیجه یک کار خوب فقط به فیلمنامه و بازیگر نیست و صددرصد یک کار گروهی است و باید چینش همه عوامل مناسب باشد.

بازی در فیلم سینمایی «درنا، دختر آهو»

ترلان پروانه که در حال حاضر در یک فیلم سینمایی با نام «درنا، دختر آهو» به کارگردانی حسین قناعت مشغول بازی است، در پایان گفت: خوشبختانه با فیلم «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی‌ در جشنواره امسال فیلم فجر حضور دارم.


ویدیو : تولد ترلان پروانه سر صحنه «گذر از رنج‌ها»