توضیخات عابدینی درباره خرید پرسپولیس : مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره جلسه ...


مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره جلسه شب گذشته خود با پروین، هدایتی و رویانیان و آخرین تصمیم برای خرید این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد. خبرگزاری تسنیم: امیر عابدینی درباره جلسه شب گذشته با حسین هدایتی، علی پروین، محمد رویانیان برای خرید باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این جلسات به صورت متوالی برگزار می‌شود و شب گذشته نیز به مسائل مختلفی پرداخته شد. نخستین موضوع چگونگی خرید باشگاه بود و مسئله بعدی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس بود که به این نتیجه رسیدیم این فرد آگاه نبوده و بهتر است پاسخش را ندهیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با خرید باشگاه پرسپولیس تصمیم بر این شد که به صورت کنسرسیوم وارد شویم که در این بین پیشکسوتان باشگاه، شرکت استیل آذین و ... حضور حواهند داشت. همه این موارد به جلسه با پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی موکول شد اما چون والده پوری‌حسینی درگذشته، این جلسه لغو شد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس افزود: اگر بتوانیم با دوستان به توافق برسیم، وارد عمل خواهیم شد اما اگر این کار صورت نگرفت، باید شرایطی فراهم شود که حضور پیشکسوتان در باشگاه پرسپولیس فعال باشد.

عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا توان خرید باشگاه پرسپولیس به مبلغ 290 میلیارد تومان را دارند یا نه، گفت: توان خرید با این مبلغ را نداریم اما دو بحث داریم. اول اینکه 100 هزار تومان برای خرید کت و شلوار داریم اما قیمتی که برای آن تعیین شده، 500 هزار تومان است. مسلما با این شرایط دیوانه نیستیم برای کت و شلواری که قیمت واقعی‌اش 500 هزار تومان نیست، پول بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث دوم این است که هواداران فوتبال از گرانی‌ها در فوتبال انتقاد دارند و حالا چطور شده که دولت خودش به این سمت رفته است؟ چرا به این موضوع فکر نمی‌کنند، فردی که بخواهد این باشگاه بخرد، باید سالی 40،50 میلیارد تومان هزینه کند و سال‌ها طول می‌کشد که بتواند درآمدزایی کند؟ 290 میلیارد تومان پول کمی نیست و دولت به جای اینکه تصدی‌گری و مدیریت ورزشی این دو باشگاه را بگیرد تا باری از روی دوشش برداشته شود اما توجه‌ای به این مقوله ندارد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در خصوص اینکه حسن زمانی رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری پرسپولیس و استقلال اعلام کرده این دو باشگاه به افرادی واگذار می‌شوند که پول بیشتری بدهند، تصریح کرد: حرف زمانی منطقی نیست. افراد زیادی هستند که بخواهند پول بیشتری پرداخت کنند اما این افراد پول‌ها را کجا و چگونه می‌خواهند هزینه کنند؟ چطور در جایی که پول‌ها بیت‌المال از بین رفت، آقایان سکوت کردند؟ آقایان نمی‌توانند برند معنوی باشگاه یعنی عشق و علاقه مردم  را به راحتی بفروشند. برند معنوی باید در اختیار پیشکسوتان باشد و یا افرادی که مردم آنها را تایید کرده‌‌اند.

عابدینی ادامه داد: در فوتبال فردی چون حسین هدایتی همیشه حضور داشته و با وجود اینکه 100 بار تهدید شده اما به سیستم فوتبال چه پرسپولیس و چه تیم ملی کمک کرده است. بیژن ذوالفقارنسب با توجه به دانشی که دارد، در بحث دانشگاه پرسپولیس می‌تواند کمک کند. ما حتی در زمینه تدریس در بخش سیاست هم افراد مناسبی داریم. افراد زیادی داریم که با وجود امتیازاتی که داشته‌اند، به لوس آنجلس نرفته نرفتند تا آنجا زندگی کنند. چرا این افراد را ما خوب نمی‌بینیم؟

وی با اشاره به افرادی که قرار است در خرید باشگاه پرسپولیس حضور داشته باشند، به تسنیم گفت: به 3 نفر از جمله من و محمد رویانیان در نقش مشاور و حسین هدایتی در نقش ناظر ماموریت داده شده است. هسته مرکزی علی پروین، بیژن ذوالفقارنسب و هادی طاووسی هستند. همچنین گروه حامی هم بازیکنان هم‌ دوره افشین پیروانی، یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و ... هستند. افراد 10 نفر هستند اما همه پیشکسوتان حضور خواهند داشت. ما افرادی که برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند را فراموش نمی‌کنیم.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در مورد اینکه برخی‌ها به بندهایی از مصوبات واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انتقاد دارند و معتقدند که تایید هیئت مدیره این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان به نوعی دخالت دولت محسوب می‌شود،گفت: منظور از این بند به این معنا است که افراد در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس از نظر حرفه‌ای مورد تایید قرار بگیرند. یعنی حرفی پشت سر این افراد نباشد، ورزشی بوده و یا آشنا به مدیریت ورزشی باشند.

عابدینی تاکید کرد: اهلیت برای مالک باشگاه است اما از نظر حرفه‌ای اعضای هئیت مدیره یا مدیرعامل باید مورد تایید قرار بگیرند. افرادی نباشند که با اظهارات‌شان جنجال بسازند یا ورزشگاه‌ها را بهم بزنند. البته من انتقادی از وزارت ورزش دارم و اینکه چرا با وجود اختیاری که برای این دو باشگاه داشت، نتوانست برای این دو باشگاه در رابطه با انتخاب افراد درست تصمیم‌گیری کند؟

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در گذشته تیم‌های قطر و بحرین زمانی که روبروی ما قرار می‌گرفتند با ضد فوتبال و تلف کردن وقت ایران را شکست می‌دادند اما در جام ملت‌ها این دو تیم را شکست دادیم. بازی سوم ایران مقابل امارات سخت است اما بضاعت و هویت فوتبال ما بر امارات غلبه خواهد کرد. از نظر تاکتیکی بازیکنان تیم ملی به روز شده و از نظر فنی خوب شده‌ایم. به اعتقاد من، اگر کی‌روش را باور کرده‌ایم، می‌توانیم به پیروزی مقابل امارات فکر کنیم.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس عنوان کرد:  باید پذیرفت که تیم ملی دنبال نتیجه گرفتن است اما استرالیا با وجود بازی خوب مقابل کره‌جنوبی شکست خورد. ما نیاز داریم که آن چیزی را که سال‌ها در آسیا از دست داده‌ایم را بدست بیاوریم که آن هم رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا است. اگر به فینال آسیا برسیم ولی قهرمان نشویم ایرادی ندارد ولی مهم این است که به فینال برسیم.


ویدیو : توضیخات عابدینی درباره خرید پرسپولیس