توضیح ناجا درباره لغو کنسرت های موسیقی : سخنگوی نیروی انتظامی گفت: ماده ۲۰ ...


سخنگوی نیروی انتظامی گفت: ماده ۲۰ آئین‌نامه مصوب هیات وزیران صراحتا اعلام می کند «برگزاری هرگونه برنامه هنری و نمایشی مستلزم تحصیل اجازه مخصوص از نیروی انتظامی است». خبرگزاری مهر: سخنگوی نیروی انتظامی گفت: ماده ۲۰ آئین‌نامه مصوب هیات وزیران صراحتا اعلام می کند «برگزاری هرگونه برنامه هنری و نمایشی مستلزم تحصیل اجازه مخصوص از نیروی انتظامی است».

سخنگوی ناجا در پاسخ به خبر ارسالی یک خبرگزاری به نقل از سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه نیروی انتظامی حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد، گفت: البته این مهم خارج از دایره اطلاعات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده و نیست، زیرا هم ایشان در مصاحبه اختصاصی با یک پایگاه خبری تحلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مصاحبه‌کننده می گوید برای اداره اماکن یک وظایف تعریف شده و ماموریت خاص خودش را برای بررسی شرایط فیزیکی و امنیتی دارد و در جای دیگر با اشاره به ضابط قضایی بودن پلیس اضافه می کند که من اعتقاد دارم باید به دنبال تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه قضایی باشیم تا این مسائل حل شود، زیرا وقتی یک رأی قضایی توسط مقام قضایی صادر می شود، دیگر لازم‌الاجرا است و البته وزیر ارشاد بارها به این موضوع اشاره کرده اند.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد:  سوابق موجود از تقدیر و تشكرهای قابل توجه جامعه هنری كشور از مساعدت‌های پلیس خدوم، خود در انتظام بخشی امورات جاری و ارتقاء احساس امنیت آنان حكایت دارد.

وی افزود: به نظر می رسد بهتر است در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت راه حل مسائل فی‌مابین اقشار اجتماعی و نهادهای رسمی در جلسات کارشناسی پیگیری شود تا در عرصه جنجال های رسانه ای احساسات مردم جریجه‌دار نشود.

سخنگوی ناجا ادامه داد: قبل از صدور هر مجوزی مراتب قانونی آن باید به درستی انجام شود تا دخالت پلیس موجب تکدر خاطر هنرمندان نشود.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه پلیس همواره در کنار مردم بوده و هست و تلاش می کند خواسته های به حق آنان را در کمترین زمان ممکن انجام دهد، تصریح کرد: تلاش پلیس بر این است که امنیت روانی، اخلاقی و اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

سخنگوی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: لغو کنسرت مورد اشاره نیز با حکم قضایی انجام شده و ناجا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و حتما برای انجام ماموریت های خود مصلحت‌اندیشی و سیاسی کاری نخواهد کرد.


ویدیو : توضیح ناجا درباره لغو کنسرت های موسیقی