توضیح درباره نامه اوباما به روحانی : سخنگوی وزارت خارجه گفت: : آنگونه که در ...


سخنگوی وزارت خارجه گفت: : آنگونه که در خبرها مشاهده کردیم این نامه رد و بدل شده است. نامه مربوط به تبریک به انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشورمان بود و ایشان هم ضمن قدردانی نکاتی را در موارد مورد نظر بیان کردند. خبرگزاری ایسنا: مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست هفتگی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو تحریم‌های اعمالی علیه ایران، گفت: برداشتن تحریم‌ها علیه ایران یکسری موازین قضایی و قانونی خود را دارد و باید این روند ادامه پیدا کند تا به نتیجه لازم برسد.

وی درباره تیم هسته‌یی جدید برای مذاکرات ایران و 1+5، ادامه داد: همزمان با تنظیم کارشناسان و طی مراحل داخلی در وزارت خارجه اسامی اعضای تیم دقیق اعلام خواهد شد و اطلاع‌رسانی زودتری فعلا در این باره انجام نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره انتشار اخباری مبنی بر نامه اخیر اوباما به رییس‌جمهور کشورمان، اضافه کرد: آنگونه که در خبرها مشاهده کردیم این نامه رد و بدل شده است. نامه مربوط به تبریک به انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشورمان بود و ایشان هم ضمن قدردانی نکاتی را در موارد مورد نظر بیان کردند. سازوکار تبادل اینگونه نامه‌ها از کانال‌های دیپلماتیک جاری انجام می‌شود.

افخم در پاسخ به سوالی درباره دیدارهای رییس‌جمهور کشورمان در سفر آتی به نیویورک، گفت: هیچگونه برنامه‌ای برای دیدار با مقامات آمریکایی در برنامه سفر رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک وجود ندارد؛ چنانچه در چارچوب 1+5 روند کار به سمتی پیش برود که لزوم این کار به وجود آید در این چارچوب این ملاقات انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجمع عمومی یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی است که با توجه به سطح کشورها در این مجمع و حضور جمعی از سران و وزرای خارجه این یک رویداد منحصر به فرد است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اضافه کرد: درباره دیدارها و زمان‌بندی آن در زمان مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود چون اکنون کارهای لازم در حال انجام است تا زمان ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها تنظیم شود. اطلاع‌رسانی مطابق با حضور رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک اعلام خواهیم کرد.


ویدیو : توضیح درباره نامه اوباما به روحانی