توضیح درباره سفر جنجالی هنرمندان به برزیل : معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد ...


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که هنرمندان با هزینه‌های شخصی خود یا اسپانسر خصوصی به برزیل رفته اند و یک ریال از بیت‌المال و از سوی وزارت ارشاد برای اعزام آنها هزینه نشده است. خانه ملت: حسین نوش‌آبادی در گفت و گویی بیان اینکه ریالی برای سفر هنرمندان به برزیل از بودجه‌های دولتی هزینه نشده است،‌ گفت: هنرمندان ما قبل اینکه هنرمند باشند ایرانی هستند و از این حق برخوردارند که سفرهای شخصی خود را انجام بدهند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز نیست دستگاه یا نهادی وظیفه اعزام هنرمندان را بر عهده بگیرد، افزود: هنرمندان از این حق برخوردارند که سفر کاری، ارزشی، تفریحی، خانوادگی و شغلی داشته باشند.

نوش‌آبادی ادامه داد: این بحث پیچیده‌ای نیست زیرا هزاران نفر ایرانی برای مشاهده مسابقات جام جهانی رفتند هنرمندان هم یکی از آن‌ها هستند.

وی تأکید کرد: هنرمندان با هزینه‌های شخصی خود یا اسپانسر خصوصی به برزیل رفته اند و یک ریالی از بیت‌المال و از سوی وزارت ارشاد برای اعزام آنان هزینه نشده است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان را برای عزیمت به برزیل تامین مالی نکرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «خانه ملت»، مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از اسپانسر شدن همراه اول و بانک پاسارگاد برای اعزام تیم هنرمندان به برزیل است، گفت: اگر بر فرض این‌ 2 شرکت حامی مالی هنرمندان باشند هیچ منع قانونی ندارد که شرکتی زمینه حضور هنرمندان را برای تشویق بازیکنان تیم ملی فوتبال فراهم کند، این موضوع نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است.

 نوش‌آبادی ادامه داد: ولی برای اعزام هنرمندان بی شک از بودجه‌های عمومی و دولتی یک ریال استفاده نشده و هیچ نهاد دولتی نیز متولی اعزام آن‌ها نبوده است.

وی در خصوص برخی انتقادات مطرح شده از نحوه پوشش هنرمندان در برزیل به عنوان نمایندگان ایران،‌ گفت: پوشش غیر معمولی از هنرمندان مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در محیط ورزشی و هیجانی ضرورتی به استفاده از لباس رسمی نیست و گاهی به اقتضای محیط ورزشی امکان دارد که لباس راحت‌تر پوشیده شود همانطور که رئیس جمهور نیز برای مشاهده فوتبال لباس ورزشی می‌پوشد.


ویدیو : توضیح درباره سفر جنجالی هنرمندان به برزیل