توضیحات مشایی درباره علت عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح بهبهانی :       رئیس ...



 

 

برجام نقض شد اجازه حضور احمدی نژاد , نامه به دیوان محاسبات درباره احمدی نژاد , جلسه مصباح احمدی نژاد

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در واكنش به استیضاح بهبهانی و عدم رای اعتماد دوباره مجلس به وی گفت: استیضاح از نظر دولت عملا منتفی بود از همین رو رئیس جمهور و وزیر در جلسه روز سه شنبه مجلس حضور پیدا نكردند چرا كه استیضاح را منتفی شده می‌دانستند.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران به سفر روز دوشنبه خود به كشور سوریه جهت شركت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با مركز فناوری ریاست جمهوری یك نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین را در سوریه تأسیس كرده‌اند كه از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و بنده نیز حضور خواهم یافت.

وی ادامه داد:‌ در این نمایشگاه بنا است علاوه بر نمایش توانمندی‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران با محور تكنولوژی‌های جدید و فنون جدید كه ارائه می‌شود بتوانیم همكاری‌های بین دو كشور را در زمینه فناوری‌های نوین آغاز كنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به حضور نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فنی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: در این سفر بناست كه با رئیس جمهور سوریه و برخی مقامات ارشد این كشور نیز دیداری داشته باشیم و در زمینه مسائل دوجانبه و مسائل منطقه نیز گفت‌وگوهایی نیز داشته باشیم.

مشایی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل عدم شركت رئیس جمهور و بهبهانی در روز استیضاح وزیر راه در مجلس تأكید كرد: همانطور كه قبلا اعلام شده از انجایی كه بر اساس مقررات وقتی استیضاحی اعلام می‌شود دولت ده روز فرصت دارد كه در این ده روز پاسخگو باشد و اگر در این ده روز كسانی كه تقاضای استیضاح كرده‌اند از نظر قبلی خود برگردند و از تقاضای خود منصرف شوند استیضاح نیز عملا منتفی خواهد بود.

وی ادامه داد: نظر به اینكه تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان مجلس كه خواستار استیضاح وزیر راه بودند از تقاضای خود منصرف شده بودند این استیضاح از نظر دولت عملا منتفی بود از همین رو رئیس جمهور و وزیر در جلسه روز سه شنبه مجلس حضور پیدا نكردند چرا كه استیضاح را منتفی شده می‌دانستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: بعدا اعلام شد كه افراد جدیدی به درخواست كنندگان استیضاح وزیر راه و ترابری اضافه شده‌اند و چند مورد لیست به نحوی باطل شد كه نشان می‌داد كه اصرار خاصی بر استیضاح وجود دارد كه حتما باید استیضاحی انجام شود چرا كه این یك شائبه سیاسی كاری را نشان می‌داد.

مشایی با بیان اینكه دولت استیضاح وزیر راه و ترابری را قانونی ندانست و از همین رو در آن جلسه شركت نكرد خاطرنشان داشت: هر تصمیمی كه برای نفر جدید جهت تصدی وزارت راه لازم باشد رئیس جمهور اتخاذ خواهد كرد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : توضیحات مشایی درباره علت عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح بهبهانی