توضیحات سرپرست کمیسیون تخصصی املاک درباره اجاره نامه های دستی مسکن :   اخبار ...



محاسبه کمیسیون املاک , دریافت کد رهگیری اجاره نامه , اجاره مسکن در تهران

 

اخبار اقتصادی - مستاجران و صاحبخانه‌ها دقت کنند

اجاره‌نامه‌های دستی مسکن اعتبار ندارد

موجران و مستاجران باید توجه داشته باشند که قراردادهای اجاره مسکن باید به صورت پرینتی و با کد رهگیری در سامانه املاک ثبت شود و اگر اجاره‌نامه‌ای به صورت دستی ثبت شود تخلف است و اعتبار ندارد.

مصطفی قلی‌خسروی - سرپرست کمیسیون تخصصی املاک - در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی اعتبار قراردادهای اجاره مسکن اظهار کرد: در حال حاضر قراردادهای اجاره‌ در 10 استان کشور به صورت پرینتی منعقد می‌شود و مانند قراردادهای خرید و فروش با کد رهگیری است.

 

وی افزود: در استان تهران و شهرستان‌های این استان از قبیل شمیرانات، شهر ری و همچنین استان‌های فارس، خراسان رضوی، همدان و قزوین همه قراردادهای اجاره مسکن به صورت پرینتی ثبت می‌شود.

 

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک درباره تخلفات بنگاه‌های املاک در این زمینه گفت: بیشتر تخلفات از سوی بنگاه‌های بدون جواز صورت می‌گیرد و در صورت اطلاع، اماکن با توجه به ماده 27 اتحادیه‌ها با کمک نیروی انتظامی اقدام به پلمپ آن‌ها می‌کند.

 

وی با بیان این‌که در همه شهرهای اعلام شده تقریبا سه سال است که همه قراردادهای اجاره‌های مسکن به صورت پرینتی است، تاکید کرد: در شهرهای اعلام شده اجاره‌نامه‌ها باید پرینت گرفته شوند و کد رهگیری داشته باشند. فقط در صورتی که سامانه قطع باشد یا مشکلات جانبی وجود داشته باشد اجاره‌نامه‌ها به صورت دستی نوشته می‌شود.

 

قلی‌خسروی تاکید کرد:‌ در صورتی که اجاره‌نامه‌ها به صورت دستی در بنگاه‌های املاک نوشته شود، خلاف است و اتحادیه با اطلاع از این موضوع می‌تواند آن بنگاه را تعطیل کند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : توضیحات سرپرست کمیسیون تخصصی املاک درباره اجاره نامه های دستی مسکن