توضیحاتی درباره یک جمله خاک بر سری :   طنز)توضیحاتی درباره یک جمله خاک بر سری در ...



جمله زیبا درباره ترس , جمله درباره موفقیت , جمله درباره دوست


  طنز)توضیحاتی درباره یک جمله خاک بر سری

در ماجرای رحیمی و 170 نفر نامزد اصولگرایی که از اول پول گرفتند، توکلی به گونه ای صحبت کرد که این جمله شامل هیچ کدامشان نمی‌شود.

در راستای این که روز گذشته احمد توکلی نماینده تهران در مجلس، با اشاره به ماجرای پول گرفتن برخی نمایندگان مجلس هشتم از محمدرضا رحیمی- البته به نیابت از آقای جابر ابدالی - گفت که «خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد!» برخی توضیحات ضروری می‌نماید.

حقیقتش را بخواهید از همان اوایلی که آقای توکلی را شناختم، فهمیدم که آدم زرنگی است و می‌داند که چگونه موضع گیری کند که هم مخالفان، دوستانش را داشته باشد و هم دوستانش با او مخالفتی نداشته باشند.

این روزها از هر نماینده ای که درباره این موضوع سئوالی بپرسی، اولین کاری که می‌کند این است که،شرحی مبسوط در زشت بودن کار آن 170 نماینده ارائه می‌کند و از این کار تبری می‌جوید.مثلا وقتی از خود باهنر در این باره سئوال کردند پاسخ دندان شکنی داد که دیگر هیچ کس جرئت نخواهد کرد از او در این باره چیزی بپرسد. او گفته بود: «من دراین باره نه حرفی می‌زنم و نه دخالتی می‌کنم.»

حالا آقای توکلی هم یک جوری حرف زد که هم مخالفان کار زشت آن 170 نفر، به فساد ستیزی او آفرین بگویند و هم بندگان خدا، آن 170 نفر از او به دل نگیرند.به هرحال با بعضی شان قبلا همکار بود، با بعضی دیگر هم الان همکار است و ممکن است که در راهروهای مجلس چشم در چشم بشوند، خوبیت ندارد. این است که با وسواس ودقت وهوشمندی تمام کلمات جمله اش را انتخاب کرد. او گفت: «خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد!» در ماجرای رحیمی و 170 نفر نامزد اصولگرایی که از اول پول گرفتند، توکلی به گونه ای صحبت کرد که این جمله شامل هیچ کدامشان نمی‌شود. به دلایل زیر:

1- عنوان «نماینده» به هیچ کدام از این 170 نفر در آن روز نمی‌چسبد. زیرا آن ها هیچ کدام تحت عنوان نماینده از رحیمی پول نگرفتند، بلکه عنوان «نامزد» انتخاباتی جریان اصولگرا را برخود داشتند.

2- آن ها از «وزیر» پول نگرفتند. رحیمی که وزیر نبود. یک زمان رئیس دیوان محاسبات بود، بعدش هم معاون رئیس جمهور شد. قبل ترها هم بخشدار قروه بود.

3- واقعیت قضیه آن طور که دکتر محمدرضا رحیمی در آن نامه معروف نوشته به گونه ای نبود که کسی به کسی «شماره حساب» بدهد. معاون دکتر احمدی نژاد نوشته که کمک ها از « محل حساب شخصی» جابر ابدالی وبا «چک بانکی خودش» به این افراد پرداخت شده است. اصلا دادن و گرفتن شماره حساب مطرح نبوده است.

من به عنوان یک هیچ کاره در این ماجرا می‌توانم امروز صبح را تصور کنم که تعدادی از آن 170 نفر به توکلی زنگ می‌زنند که« آقای توکلی، شما هم وسط این همه بدبختی و افشاگری خاک توسر ما می‌ریزی؟ دستت درد نکنه». جواب توکلی هم قابل پیش بینی است:« دوست عزیز یه بار دیگه جمله منو بخون. اصلا ببین من به چیزی اشاره کردم که به شما بخوره؟ شما نه طرفتون وزیر بوده و نه شماره حساب دادین و نه اون موقع نماینده بودین. شما یه چک 5میلیونی از رحیمی گرفتین. من حواسم هست چی میگم.»
 
اخبار سیاسی  -  ابتکار 


ویدیو : توضیحاتی درباره یک جمله خاک بر سری