توصیه های جدید پیشگیری از دیابت یا بیماری قند : روشهای پیشگیری از دیابت میتوان ...



توصیه‌هایی برای درمان و پیشگیری از دیابت , پیشگیری از بیماری با 7 توصیه مهم , پیشگیری از بیماری دیابت با دوچرخه سواری

روشهای پیشگیری از دیابت میتوان ورزش و فعالیت بدنی مناسب را نام برد

 جهت پیشگیری از دیابت (بیماری قند) چه اصولی را باید رعایت کنیم؟
اصول پیشگیری از دیابت (بیماری قند) شامل: خوردن غذاهای سالم‌تر، افزایش فعالیت بدنی و کاهش دادن وزن اضافی می‌باشد و جالب است که بدانید هیچ وقت برای شروع اصلاح شیوه زندگی شما دیر نیست.


5 توصیه‌ی جدید جامعه متخصصین تغذیه و دیابت (بیماری قند) برای پیشگیری از دیابت عبارتند از:
توصیه اول: افزایش فعالیت بدنی
فعالیت بدنی منظم مزایای بسیاری را در بر دارد. ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند به شما در پیشگیری از دیابت و موارد زیر کمک نماید:
* کاهش وزن
* کاهش قند خونتان
* افزایش حساسیت به انسولین، که به شما در حفظ قند خونتان در طیف نرمال کمک می‌کند.
تحقیقات نشان داده‌اند که،از روشهای جلوگیری از دیابت هر دو مورد ورزش هوازی و تمرینات مقاومتی می‌توانند در کنترل دیابت موثر باشند و بهترین منفعت زمانی حاصل می‌گردد که یک الگوی تناسب اندام، شامل هر دوی آن‌ها باشد.


توصیه دوم: مصرف مقادیر فراوانی فیبر
فیبرها در میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، مغزها و بذرها یافت می‌شوند.
فیبرها می‌توانند به شما در موارد زیر کمک کنند:
* کاهش خطر دیابت از طریق بهبود کنترل قند خونتان
* کاهش خطر بیماری قلبی در شما
* کمک به کاهش وزن با تقویت احساس سیری در شما


توصیه سوم: ارتقای مصرف غلات کامل
هر چند فیبر موجود در غلات کامل را مفید می‌دانند اما هنوز به طور کامل روشن نشده است که چه عواملی علاوه بر محتوای فیبر غلات کامل در کاهش خطر دیابت و تثبیت سطوح قند خون موثرند. امروزه بسیاری از محصولات تهیه شده از غلات کامل در بازار موجودند؛ لذا مصرف محصولات حاوی کربوهیدرات‌های سبوس‌دار را در ارجحیت قرار دهید. سعی کنید حداقل نیمی از غلات و کربوهیدرات مصرفی روزانه شما از نوع غله کامل (سبوس دار) باشد.


توصیه چهارم : کاهش دادن وزن اضافی
اگر دچار اضافه وزن هستید، پیشگیری از دیابت در شما منوط به کاهش دادن چربی‌های اضافه بدنتان است. هر نیم کیلو کاهش وزن مازاد در ارتقای سلامت شما موثر می‌باشد. ممکن است متعجب شوید اگر بدانید که اندکی کاهش دادن وزن اضافه، می‌تواند تا چه حد در پیشگیری از دیابت و بهبود سلامت‌تان موثر باشد. در یک مطالعه مشاهده شد که به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن، شانس ابتلا به دیابت تا 16درصد در افراد مورد مطالعه کاهش یافت. همچنین افرادی که کاهش وزن معتدل (حداقل 5 تا 10 درصد از وزن اولیه) و فعالیت بدنی منظمی داشتند خطر توسعه دیابت در آن‌ها در طی 3 سال، در حدود 60 درصد کاهش یافت.


توصیه پنجم: پرهیز از رژیم غذایی محدود و زودگذر و اصلاح الگوی غذایی و انتخاب غذاهای سالم‌تر
رژیم کم کربوهیدرات، رژیم پر پروتئین و دیگر رژیم‌های غذایی زودگذر در ابتدا به کاهش وزن شما کمک می‌کنند اما اثربخشی آن‌ها در پیشگیری از دیابت شناخته نشده است و دراز مدت بودن تأثیر آن‌ها نیز مبهم است.همچنین حذف نمودن و یا محدودیت شدید یک گروه خاص غذایی، ممکن است مانع دریافت مکفی برخی مواد مغذی مورد نیاز بدنتان گردد.
راهکار بهتر آن است که به جای تکیه بر رژیم‌های غذایی محدود و زودگذر به سمت یک الگوی زندگی سالم سوق یابید و با کنترل حجم غذای مصرفی، از طیف متنوعی از غذاهای سالم بهره‌مند گردید و برای پیشگیری از دیابت رژیم غذایی خود را برای همیشه اصلاح کنید. 

منبع : tebyan.net


ویدیو : توصیه های جدید پیشگیری از دیابت یا بیماری قند