توصیه‌ های اقتصادی برای 30 ساله‌ ها : افراد جوانی که به سن 30 سالگی نزدیک می ...


افراد جوانی که به سن 30 سالگی نزدیک می شوند کم‌کم نگرانی و دغدغه‌های مالی و اقتصادی بیش از پیش در مورد آینده به سراغشان می آید و باید تصمیمات مهمی را در این باره بگیرند. بازار خبر: افراد جوانی که به سن 30 سالگی نزدیک می شوند کم‌کم نگرانی و دغدغه‌های مالی و اقتصادی بیش از پیش در مورد آینده به سراغشان می آید و باید تصمیمات مهمی را در این باره بگیرند.

افراد جوانی که 20 و خرده‌ای سال سن دارند؛ و به‌عنوان نسل فنّاوری و فناوری شناخته می‌شوند در حال رسیدن به سن 30 سالگی هستند. در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین افراد این نسل کم‌کم 30 ساله می‌شوند. این بدین معنی است که به‌مرور زمان دغدغه‌های مالی و اقتصادی این نسل نیز در مورد آینده بیشتر می‌شود.
 
نیاز به داشتن یک حساب پس‌انداز، پرداخت بدهی‌ها و برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی و هزینه‌ها و مسئولیت‌هایی که با تشکیل زندگی ایجاد می‌شود همگی جز مسائلی است که تقریباً در این سن بیشتر از گذشته به سراغ افراد می‌آید.
 
در این میان جای تعجب نیست که شرکت‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری تمرکز خود را بر روی این گروه از جامعه متمرکز کنند و سرمایه‌گذاری خود را بیشتر بر روی این دسته افراد انجام دهند.
 
برخی از همین مؤسسات توصیه‌ها و پیشنهاد‌هایی در مورد کنترل وضعیت مالی برای افراد جوانی که به سن 30 سالگی نزدیک می‌شوند ارائه کرده‌اند که در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
 
1. طوری پس‌انداز کنید که انگار آغاز دوران رکود اقتصادی است

نرخ پس‌انداز در میان مردم در دوران رکود اقتصادی به‌شدت بالا می‌رود. اگر سال 2009 را به خاطر داشته باشید، در آن زمان هم میزان پس‌انداز افراد با روند چشمگیری افزایش پیدا کرد. ترس از بی‌ثباتی مالی باعث می‌شود که افراد تلاش کنند تا پول بیشتری را برای روز مبادا در حساب‌های بانکی خود ذخیره کنند و کمتر به خرید اقلام غیرضروری بپردازند. افراد جوانی که به سن 30 سالگی نزدیک می‌شوند هم باید از همین شرایط الگوبرداری کنند.
 
اخیراً در موسسه مالی ول فارگو مطالعه آماری صورت گرفته که نشان می‌دهد 2 نفر از هر 3 نفر جوانی که نزدیک به سن 30 سالگی است به پس‌انداز فکر می‌کند. آمار مردان در میان از زنان بیشتر است. با این حال هنوز نیمی از این افراد پس‌انداز را آغاز نکرده‌اند؛ اما دلیل اصلی عدم پس‌انداز توسط این افراد چیست؟
 
پاسخ آن‌ها این است که پول کافی ندارند. آمار در مورد افراد جوانی که پس‌انداز می‌کنند این‌گونه است: حدوداً نیمی از افراد جوان نزدیک به 30 سال که پس‌انداز می‌کنند، 1 تا 5 درصد درآمد خود را به این امر اختصاص می‌دهند. 31 درصد از این افراد 6 تا 10 درصد از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند و 14 درصد نیز بیش از 10 درصد از درآمد خود را به این کار اختصاص می‌دهند؛ اما به‌طورکلی کارشناسان مالی پیشنهاد می‌کنند که افراد جوان تا جای ممکن هرچه زودتر پس‌انداز برای آینده را آغاز کنند.
 
2. به ترس از بازار و کسب‌وکار غلبه کنید

با وجود تلاطم زیاد در بازارهای اقتصادی و مشکلات زیادی که افراد با راه‌اندازی کسب‌وکار خود با آن مواجه می‌شوند جای تعجب ندارد که جوانان از ورود به این بازارها و راه‌اندازی کسب‌وکار واهمه داشته باشند.
 
البته تا حدودی این ترس و نگرانی طبیعی است. زنان در این مورد بیشتر نگرانی را ابراز می‌کنند. با این وجود پیشنهاد می‌شود که این افراد به نتایج و سود درازمدت ورود به بازارهای اقتصادی توجه داشته باشند و با برسی تمام جوانب مسیر خود را در این مورد پیدا کنند.
 
3. با استرس دریافت وام روبه‌رو شوید

وام‌های دانشجویی و دیگر بدهی‌ها از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد جوانی است که به سن 30 سالگی نزدیک می‌شوند. مطالعات آماری نیز این مورد را تائید می‌کند.
 
از این‌رو بسیاری از افراد به‌جای آنکه با این بدهی‌ها مواجه شوند سعی می‌کنند که آن را نادیده بگیرند؛ که در درازمدت به ضرر آن‌ها است.
 
4. در مورد مسائل مالی بیشتر مشورت کنید

مطالعات نشان می‌دهد که افراد جوان نسبت به دیگران به میزان کمتری در مورد مسائل مالی و اقتصادی مشورت می‌کنند؛ اما آمار نشان می‌دهد کسانی که در مورد مسائل مالی خود با پدر، مادر، همسر و افراد خانواده خود صحبت و مشورت می‌کنند عملکرد بهتری در کنترل و ایجاد ثبات مالی دارند.
 
5. به‌جای گرفتن مدارک تحصیلی بالاتر به فکر یک شغل مناسب باشید


گرفتن مدارک تحصیلی در مقاطع بالا در بسیاری از شرایط می‌تواند به کمک افراد بیاید؛ اما کارشناسان در مورد اینکه افراد ادامه تحصیل را جایگزینی برای پیدا نکردن شغل مناسب کنند هشدار می‌دهند.
 
ادامه تحصیل به معنی خرج و مخارج بیشتر در مقابل منابع مالی کمتر است و در صورتی که رشته تحصیلی موردنظر فرد هم مرتبط با شغل آینده فرد نباشد اوضاع بدتر شده و کمک چندانی به فرد نخواهد کرد.


ویدیو : توصیه‌ های اقتصادی برای 30 ساله‌ ها