توصیه‌هایی برای زیبا نگه داشتن دستها : لكه‌های پیری روی دست‌ها را از بین ببرید.   اگر ...



راه حل هایی برای داشتن اندامی زیبا , توصیه هایی برای داشتن یک زندگی خوب , برای داشتن ناخن هایی زیبا چه کنیم؟

لكه‌های پیری روی دست‌ها را از بین ببرید.

 

اگر پوست دست‌تان شدیدا زبر و خشک‌شده، قبل از خواب به آن كرم بمالید و با دستكش نخی بخوابید.


چنانچه سهوا بدون استفاده دستكش، كار كردید و پوست دست شما با مواد پاك‌كننده تماس یافت، اقدامات زیر را انجام دهید. ابتدا دست خود را با آب لیمو ماساژ دهید؛ سپس به دست‌های خود یك كرم كم چربی مرطوب‌كننده بمالید. محلول زیر برای این منظور مناسب است: 30 گرم گلیسیرین، به اضافه ‌30 گرم گلاب.

با نمك دریا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای ببخشید.اگر دست‌های شما دچار هرگونه مشكل یا بیماری شد، حتما به پزشک مراجعه كنید.

دست‌هایتان را ماساژ دهید.اگر پوست دست‌تان شدیدا زبر و خشک‌شده، قبل از خواب به آن كرم بمالید و با دستكش نخی بخوابید.

به جای صابون، بعضی مواقع از كرم پاک‌كننده استفاده نمایید.در روزهای سرد زمستان دست‌های خود را با یک كرم محافظ بپوشانید.برای زیبایی بیشتر دست‌ها، همیشه آنها را با كرم، چرب كنید.

برای پاک كردن زیر و اطراف ناخن‌ها از محلول زیر استفاده كنید: اسید سیتریک 5 گرم، گلاب 95 گرم، محلول بالا را با یك پنبه و قلم موی مخصوص به زیر ناخن‌ها بمالید. پس از 5 دقیقه دور ناخن را كه نرم شده با كمک یك قلم تیز، بردارید. لكه‌های رنگی و تمام اجسام خارجی زیر ناخن به سهولت پاک خواهند شد.

از كرم محافظ استفاده كنید.هرگز دست‌های خود را با آب بسیار داغ نشویید، زیرا كه آب داغ، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد.

دست‌های ترک‌خورده و خشک‌شده را در آب گرم شستشو دهید و با وازلین یا مخلوط گلیسیرین با آبلیمو، چرب كنید و برای تاثیر بیشتر می‌توانید پوششی پلاستیكی روی دست‌های خود بكشید.

لكه‌های پیری روی دست‌ها را از بین ببرید.

بر اثر گذشت زمان لک‌ها و خال‌هایی روی پوست به وجود می‌آید. برای رفع یا كمرنگ كردن آنها، هفته‌ای یكبار، آب یك عدد لیمو ترش را با مقداری روغن زیتون یا روغن مایع آشپزی مخلوط كنید و دست‌ها را در آن فرو ببرید، طوری كه تمام دست را بپوشاند.

چنانچه ناخن شما شكننده است، باید از مواد استحكام بخش ناخن استفاده شود.


ورزش دست‌ها را انجام دهید.

انجام ورزش دست باعث انعطاف بیشتر آن و بهبود جریان خون پوست دست می‌شود. ورزش مفید كه به بهبود گردش خون دست‌ها كمك می‌كند، مشت كردن دست‌ها و سپس باز كردن و كشیدن انگشتان است. این كار را چند بار به تناوب انجام دهید و نیز این عمل را چندین بار در روز (10 ـ 6 بار) تكرار كنید.

در زمستان از خیس كردن دست‌ها و به دنبال آن خشك كردن سریع پوست به طور مكرر اجتناب كنید، زیرا این كار باعث تشدید ترك‌خوردگی پوست می‌شود.

همیشه با استفاده از كرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌كننده دست‌های خود را پس از شستشو یا انجام كارهای خانه مانند ظرف یا لباس شستن، مرطوب كنید.

از نور شدید آفتاب پرهیز نمایید.

صابون دست را با دقت انتخاب كنید. بهتر است از صابون‌های خنثی یا چرب استفاده كنید.

بعد از شستشوی دست یا استحمام، همیشه دست‌هایتان را با كرم مرطوب‌كننده و نرم‌كننده، ماساژ دهید.

در روزهای آفتابی شدید یا روزهای سرد و برفی سال، از دستكش استفاده كنید.

به ناخن‌ها، مرطوب‌كننده بزنید. هنگام مصرف مرطوب‌كننده، ناخن‌ها را فراموش نكنید.
منبع:عصرایران

 


ویدیو : توصیه‌هایی برای زیبا نگه داشتن دستها