توزیع قرص آهن بین دانش‌آموزان دختر : معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ ...


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: دانش‌آموزان دختر برای سلامت نیاز به افزایش میزان آهن دارند که با همکاری با وزارت بهداشت، طرح توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه در دوره خاص سنی انجام می‌شود. خبرگزاری فارس: مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته سلامت در جمع خبرنگاران در خصوص بحث خود مراقبتی افزود: اصل این است که فرد از خودش مراقبت کند و در رفتار روزمره زمینه‌هایی فراهم کند تا به سلامتی‌اش آسیب نرسد.

وی ادامه داد: خود مراقبتی از جهات مختلف مثل تغذیه، بهداشت فردی، دهان و دندان و تحرک است که از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر جلوگیری می‌کند و اگر فرد تغذیه و تحرک خود را رعایت کند، قطعاً بیماری‌های غیرواگیر به سراغش نمی‌آید.

حمیدی به کارهای انحام شده برای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: یکی از کارها ترویج دانش و سواد بهداشت فردی در مدارس است که‌ می‌خواهیم آن را انجام دهیم و خوشبختانه در کتب درسی به این موضوع توجه شده است و در خصوص دانش و سواد سلامت دانش‌آموزان، وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری خوبی کرده است و مراقبین بهداشت مدارس رهنمودهای لازم را به دانش‌آموزان می‌دهند.

وی گفت: از خود دانش‌آموزان تحت عنوان «بهداشت‌یار» استفاده می‌کنیم و آموزش و پرورش با 95 هزار آموزشگاه و یک میلیون فرهنگی که از پایتخت تا اقصی نقاط کشور وحود دارد و مدیران مدارس که مدیریت مدار هستند در این خصوص فعالیت می‌کنند و در حوزه بهداشت محیط و فعالیت‌های بهداشتی در مدارس مثل بهداشت دهان و دندان، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و آهن‌یاری برای دختران فعالیت انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: دانش‌آموزان دختر برای سلامت خود نیاز به افزایش میزان آهن دارند که با همکاری با وزارت بهداشت طرح توزیع قرص آهن در مدارس دخترانه در دوره خاص سنی انجام می‌شود.

وی به المپیادهای ورزشی اشاره کرد و افزود: در سال جاری این المپیادها را پی‌ریزی کرده‌ایم تا دانش‌آموزان پایه‌های مختلف با هم رقابت کنند و امسال به صورت آزمایشی اجرا شد و سال آینده با قوت بیشتری دنبال می‌شود.

حمیدی درباره استفاده دانش‌آموزان از سیگار گفت : دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی با کارشناسانی که در سراسر کشور دارد پیام‌هایی در این خصوص دارد که دانش دانش‌آموزان را بالا می‌برد و دو نشریه یکی برای فرهنگیان و نسخه‌ای برای والدین تولید می‌کنیم که امسال نیز نسخه‌ای برای دانش آموزان اضافه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تلاشمان این است که همکاری خوبی بین خانواده،مدرسه و رسانه اتفاق بیافتد و این همکاری پیام‌رسانی وسیعی را به وجود می‌آورد و مدارسی که با خطرپذیری بیشتری روبه‌رو هستند را شناسایی کرده و نقشه خطرپذیری آن را نیز تهیه کرده‌ایم.


ویدیو : توزیع قرص آهن بین دانش‌آموزان دختر