توریسم خون آشامان! : دولت رمانی اعلام کرد با اجرای طرح ویژه‎ای قصد دارد گردشگری ...


دولت رمانی اعلام کرد با اجرای طرح ویژه‎ای قصد دارد گردشگری خون آشامان را در منطقه ترانسیلویانا که فرهنگ عامه آن ارتباط نزدیکی با داستان‎ها و روایات مربوط به دراکولا و خون آشامان دارد، به عنوان موتور محرک اقتصادی به اجرا درآورد. خبرگزاری میراث فرهنگی: دولت رمانی اعلام کرد با اجرای طرح ویژه‎ای قصد دارد گردشگری خون آشامان را در منطقه ترانسیلویانا که فرهنگ عامه آن ارتباط نزدیکی با داستان‎ها و روایات مربوط به دراکولا و خون آشامان دارد، به عنوان موتور محرک اقتصادی به اجرا درآورد.
 
ایستوک نوشت، فدراسیون گردشگری و آژانس خدمات استخدامی دراین کشور ترانسیلویا می‎تواند به یک مقصد گردشگری با شهرت بین‎المللی مبدل شود.
 
طبق همین گزارش منافع این طرح نه تنها در صنعت گردشگری منطقه بلکه برای کل اقتصاد رومانی هنگفت و سودآور است و مقامات محلی در ششاستان ترانسیلوانیا می‎توانند با استفاده از کمک‎های مالی صندوق اتحادیه اروپا تلاش‎های بیشتری را برای توسعه و اجرای این پروژه دراکولا انجام دهند. طرحی که نخستین بار از سوی شهردارتارگو مورز مطرح شد.
 
اتحادیه گردشگری رومانی در طرح ارائه شده یادآور شده است که عنوان و برند "دراکولا "نامی آشناست که سالیان دراز در منطقه حضور داشته و ما تنها باید بتوانیم به گونه ای مناسب و درخور از این نام بهره برداری کنیم و به روش‎های مدرن تجارت دردنیای امروز آن را عرضه کرده و بفروشیم.
 
خون آشامان ده‎ها سال است که در داستان‎های تخیلی "استفان مه یر" ،" آنه رایس" و "استفان کینگ" و ده‎ها نویسنده دیگر شهرت جهانی دارند .


ویدیو : توریسم خون آشامان!