توان رقابت با سریال های ماهواره ای را داریم : اشکان خطیبی درباره اینکه آیا ...


اشکان خطیبی درباره اینکه آیا با وجود کمبود بودجه در صداوسیما و خط قرمزهای موجود، توان مقابله با سریال های ماهواره ای وجود دارد؟ معتقد است: «اگر توان رقابت با سریال های ماهواره ای وجودنداشت، مردم سریال هایی مثل «قهوه تلخ» و «ویلای من» را نمی خریدند تا نگاه کنند. روزنامه تماشا: اشکان خطیبی در مورد وجود خط قرمزها در صداوسیما و سیاستگذاری ها معتقد است: «اگر توان رقابت با سریال های ماهواره ای وجودنداشت، مردم سریال هایی مثل «قهوه تلخ» و «ویلای من» را نمی خریدند تا نگاه کنند.» وی که با ایسنا گفتگو می کرد افزود: «اولین مشکلی که در سیاستگذاری های غلط سازمان صداوسیما به ویژه طی این چند سال اخیر وجوددارد، راندن خودی ها و افراد مطرحی است که در همین رسانه پا گرفتند و معروف شدند و مردم آنها را با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شناختند اما الان بنا به دلایل مختلف جدا شده اند.

درست است که خط قرمزها ممکن است 90 درصد مواقع باعث کم شدن جذابیت کارها شود و در مقابل رقابت را سخت تر کند، اما پتانسیل زیادی در این مملکت از لحاظ برنامه سازی و سریال سازی وجود دارد که اگر احساس شود کاری که در حال انجام است به سرانجام می رسد، مطمئنا می توانند رقابت داشته باشند؛ ضمن اینکه لازم است توضیح دهم که رقابت کردن لزوما به این معنی نیست که حتما برنده یا بازنده باشیم.

سریال ایرانی در ماهواره , سپیده ذاکری بازیگر سریال روزگار قریب به شبکه ماهواره ای جِم پیوست , سپیده ذاکری بازیگر سریال روزگار قریب به شبکه ماهواره ای

درباره کمبود بودجه باید بگویم شخصا طی این دو، سه سال اخیر فقط با پروژه هایی کار کردم که سرمایه گذار داشتند. فکر می کنم در حال حاضر در وضعیت حال تلویزیون تنها راه چاره حضور سرمایه گذاران در برنامه ها و سریال هاست و به نظرم باید اجازه دهند بِرَندها و اشخاص مختلف که دلشان می خواهد وارد حوزه سریال سازی و فیلمسازی شوند، به عنوان سرمایه گذار حضور داشته باشند.»

او با اشاره به پروژه اخیر «تهران پلاک یک» که در آن ایفای نقش داشت، گفت: «من یادم است کهب رای پروژه «تهران پلاک یک» ما هیچ وقت لنگ سازمان صداوسیما نبودیم که دریافتی داشته باشیم اما هنوز که هنوز است آخرین خبری که از تهیه کننده کار داشتم مطلع هستم که 900 میلیون تومان هنوز بابت پروژه طلبکار هستند؛ بنابراین خیلی خوب است که جذب سرمایه گذار وجود داشته باشد اما این اتفاق باید با شرایط و رفتار مناسب و همچنین دلگرمی به آنها رخ دهد.

در زمینه کمبود بودجه در صداوسیما پیشنهاد فایده ندارد و باید عمل کرد. باید در این شرایط برنامه سازان درجه یک تلویزیون که سال هاست از تلویزیون رفته اند، برگردند. چرا سال هاست بیژن بیرنگ، رضا عطاران، مهران مدیری و ... کار نمی کنند؟ این افراد جزو آدم هایی هستند که هر بار کار کردند اصلا فرقی نداشته که چه سریالی از کدام شبکه پخش می شود، بی بر و برگرد همیشه سریال هایشان مخاطب داشته است.»

او در پاسخ به اینکه آیا توان رقابت با سریال های ماهواره ای در بین هنرمندان و برنامه سازان ما وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: «من فکر می کنم آنقدر در این مملکت استعداد وجود دارد که بتوانیم با سریال های ماهواره ای رقابت کنیم؛ ضمن اینکه آقای روحانی در سخنرانی اخیرشان در صداوسیما به این نکته اشاره کردند که مهمترین سرمایه یک رسانه مخاطب آن است. ولی ما خیلی راحت این مخاطبان را از دست می دهیم. درحالی که نباید این اتفاق بیفتد.»

خطیبی که چند ماهی است در پروژه «بچه های نسبتا بد» سیروس مقدم همکاری دارد با اشاره به همکاری اش در این پروژه گفت: «درباره نقشم در سریال «بچه های نسبتا بد» توضیحی نمی دهم تا زمانی که کارم پخش شود. در این سریال ایفاگر نقش همایون هستم و کلیت داستان درباره سه دوستی است که به انگیزه های متفاوت دست به سرقتی می زنند که سرنوشت خودشان ویکسری افراد را تغییر می دهند. نقش مثبت اصلا در این مجموعه وجود ندارد، ضمن اینکه نقش منفی به آن مضمون هم وجود ندارد.

در سریال «بچه های نسبتا بد» افرادیکسری نقطه ضعف ها دارند که باعث می شود دست به یکسری رفتارهایی بزنند که شاید به عنوان افراد بد شناخته شوند. کار کردن با آقای مقدم بی نظیر و درجه یک است. در طول 8-7 سال گذشته از سریال «نرگس» به بعد چندین بار پیشنهاد شد که با ایشان همکاری کنم اما به دلایل مختلف نشد ولی این بار شانس خوبی داشتم که در پروژه «بچه های نسبتا بد» با وی همکاری کردم و باید بگویم یکی از بهترین تجربه هایم است.»


ویدیو : توان رقابت با سریال های ماهواره ای را داریم