توافق ژنو نه نوشیدن جام زهر است و نه... : حبیبی در مورد نقدهایی كه به توافق ...


حبیبی در مورد نقدهایی كه به توافق هسته‌ای شده است، گفت: توافق هسته‌ای بدون شك نه یك فتح‌الفتوح است و نه نوشیدن جام زهر. این توافق نتیجه كاركرد دیپلماسی خارجی ما است و ممكن است ضعف‌هایی هم در آن وجود داشته باشد اما نباید منكر نقاط مثبت آن بود. خبرگزاری مهر: محمدنبی حبیبی كه در پایان نشست دبیران حزب سخن می‌گفت، افزود: دانشجویان طی 60 سال گذشته در صف مبارزه با آمریكا و استبداد جهانی قرار دارند و 16 آذر آغاز طرح شعار مرگ بر آمریكا در دانشگاه تهران در مقابله با كودتای آمریكایی و انگلیسی 28 مرداد بود، دانشگاه در اولین گام مبارزه با آمریكا سه تن از بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب كرد.

وی افزود: هم صدایی با آمریكا ولو تحت عنوان جنبش دانشجویی یك انحراف است. دانشجویان باید در برابر این حركت بایستند و نگذارند افتخار مبارزه آمریكا از این قشر پیشتاز گرفته شود.

حبیبی تصریح کرد: دانشجویان همواره در برابر خط سازش ایستاده‌اند و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا و افشای خط سازش از افتخارات مبارزات دانشجویی است.

وی با اشاره به گفتمان جنبش دانشجویی در عصر حاضر گفت: حركت دانشجویی امروز با تكیه بر جنبش نرم افزاری و راه‌اندازی كرسی‌های «آزاد اندیشی» و «نظریه‌پردازی» در مسیر اسلامی كردن دانشگاهها قراردارند.

جنبش اسلامی دانشجویی ماهیت ضد استكباری و ضد آمریكایی دارد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ،اسلامی شدن دانشگاه را مرهون تولید علم به ویژه در شاخه علوم انسانی دانست و بیان داشت: علاوه بر تغیر متون دانشگاهی و فاصله گرفتن متن از علم سكولار، دانشجویان باید با نهضت اسلامی شدن دانشگاهها قله‌های عظیمی كه در گذشته بوعلی‌سینا ها و فارابی‌ها و ابوریحان بیرونی‌ها طی كردند، آنها هم در فتوحات علمی خود كوشا باشند. البته طبیعی است جریان آمریكا كه در راستای سازش گام برمی‌دارد در برابر این پدیده انقلابی بایستند. جنبش اسلامی دانشجویی در دهه چهارم انقلاب وظایف تاریخی بزرگی به عهده دارد كه باید به آن عمل كند.

وی افزود: امروز دانشگاه می‌تواند افتخار كند كه برای پیشرفت‌های علمی كشور شهدای هسته‌ای را تقدیم ملت كرده است و در عرصه عمل و نظر توأمان كار می‌كند.

حبیبی در مورد نقدهایی كه به توافق هسته‌ای شده است، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بدون شك نه یك فتح‌الفتوح است و نه نوشیدن جام زهر. این توافق نتیجه كاركرد دیپلماسی خارجی ما است و ممكن است ضعف‌هایی هم در آن وجود داشته باشد اما نباید منكر نقاط مثبت آن بود. یكی از نكات مثبت آن كند كردن چرخ تحریم ها و نشان دادن قدرت دیپلماسی كشور در خنثی كردن توطئه‌های دشمن بود.

وی ادامه داد: نقدهای مشفقانه‌ای در رسانه‌ها در مورد مفاد توافقنامه صورت گرفته خوب است از باب روشنگری تیم مذاكره كننده پاسخ دهد تا ابهام‌ها برطرف شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان اخیر اوباما كه گفته سخت‌ترین تحریمها علیه ایران باقی می‌ماند، گفت: آنچه كه آمریكاییها و غربی ها از اول رسیدن به توافقنامه تا كنون بیان كرده‌اند با مفاد توافق مغایر است. معلوم نیست ما به چه عهد و پیمان آنها باید اعتماد كنیم. طبیعی است اگر كار به همین منوال پیش رود بازگشت به نقطه اول اجتناب‌ناپذیر است.

لشکرکشی جدید فرانسه به سرزمین الماس و طلا

حبیبی در مورد لشگركشی جدید فرانسه به سرزمین اورانیوم، الماس و طلا خاطر نشان کرد: مجوز شورای امنیت به فرانسه برای حمله به آفریقای مركزی آن هم در پوشش حقوق بشر برای آگاهان سیاسی امری پنهان نیست. فرانسوی‌ها برای حفظ منافع خود به آفریقا لشگركشی كرده‌اند.

وی افزود: چندی پیش فرانسوی‌ها به همین بهانه به كشور آفریقایی مالی حمله كردند. واقعاً اگر فرانسه دلش برای حقوق بشر می‌سوزد چرا به «میانمار» حمله نكرد. در میانمار هزاران مسلمان را زنده زنده در آتش سوزاندند، خانه‌های آنها را ویران كردند و آنها را از شهر و دیارشان بیرون كرد اما هیچ كشوری از جمله فرانسه بخاطر دفاع حقوق بشر در میانمار نیرو پیاده نكرد و اصلاً حتی در حرف هم حاضر نشدند از مسلمانان مظلوم میانماری دفاع كنند.

امروز آفریقا نیازمند چهره جدیدی مانند ماندالا است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا با تجلیل از شخصیت وی اظهار داشت: نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با استعمار و آپارتاید در آفریقاست و نام او به نیكی در این قاره و جهان باقی خواهد ماند. امروز آفریقا نیازمند چهره‌هایی مثل ماندلا است تا جلوی تجاوزات غرب به ویژه فرانسه را در این قاره بگیرد و چهره استعمار نو را آنچنان كه هست فاش سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  در مورد گزارش 100 روزه رئیس جمهوری و تقاضای مناظره ازطرف آقای احمدی نژاد گفت: موضع حزب موتلفه اسلامی بعد از گزارش 100 روزه اعلام شد ولی اگر بین رئیس جمهوری محترم فعلی و رئیس جمهوری محترم قبلی توافقی برای چهارچوب‌های مناظره آید كه بیشتر در مناظره با زبان ریاضی در مورد ارقام و اعدادی كه بیان آنها به مصلحت نظام است صحبت شود، بهتر است كه این مناظره با رعایت موازین اخلاقی صورت گیرد.

حبیبی در پایان با اشاره به نزدیك شدن چهلمین روز ارتحال مرحوم استاد حبیب‌الله عسگراولادی بیان داشت: در روزهای قبل برای تقدیم مراتب تشكر ستاد برگزاری مراسم مربوط به ارتحال توفیق ملاقات با مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و شخصیتهای بزرگوار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شد كه در این ملاقاتها نیز مطالب ارزشمندی راجع به مرحوم استاد عسگراولادی مطرح گردید.


ویدیو : توافق ژنو نه نوشیدن جام زهر است و نه...